تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/01 - 14:04
کد خبر: 266601

به جای موس از کیبورد استفاده کنید

استفاده از دکمه‌های کیبورد هنگام کار با کامپیوتر و به‌ویژه کار با ویندوز تا حد زیادی می‌تواند باعث تسریع در امور شود. گاهی ممکن است به هر دلیلی از جمله خرابی موس، تمام شدن باتری در موس‌های USB و... ، امکان استفاده از موس برای انجام کارهای کامپیوتری وجود نداشته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برای این اتفاق، دکمه‌هایی روی کیبورد تعبیه شده‌اند که علاوه‌بر کارکرد معمولی که دارند، در مواقع اضطراری به داد کاربر می‌رسند.

باز کردن یک برنامه از گزینه start
معمولا با فشردن کلید ویندوز روی کیبورد یا فشردن همزمان دو کلید ctrl و Esc می‌توانید به منوی start یا استارت مایکروسافت ویندوز دست پیدا کنید. در ویندوز 8 گزینه منوی شروع وجود ندارد. فشردن کلید ویندوز یا فشردن همزمان دو کلید ctrl و Esc، صفحه شروع ویندوز یا دسکتاپ ویندوز را برای شما باز می‌کند. در منوی شروع، با استفاده از کلیدهای بالا و پایین، چپ و راست می‌توانید در جهات مختلف حرکت کرده و گزینه‌ انتخابی خود را با فشردن کلید enter انتخاب کنید.

باز کردن یک برنامه در دسکتاپ
اگر قصد باز کردن برنامه‌ای را دارید که آیکون میان‌بر آن روی دسکتاپ قرار دارد، در حالی که صفحه روی دسکتاپ است، کلید tab را فشار دهید و از این طریق می‌توانید بین دسکتاپ، دکمه start و هر کدام از گزینه‌های taskbar، گزینه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. با انتخاب یکی از گزینه‌های روی دسکتاپ، با فلش‌های چپ و راست و بالا و پایین می‌توانید گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید و با زدن کلید enter وارد آن شوید.

بستن، کوچک و بزرگ کردن یا حرکت دادن یک پنجره
برای بستن یک پنجره، کلیدهای ctrl و F4 را روی کیبورد همزمان فشار دهید. کلید Alt و space را به‌طور همزمان بفشارید و سپس برای بستن صفحه، فلش رو به پایین یا گزینه Exit را در منو و سپس Enter را فشار دهید.  برای کوچک کردن پنجره، کلید ویندوز و فلش رو به پایین را در یک لحظه فشار دهید.  برای بزرگ کردن پنجره، کلید ویندوز و فلش رو به بالا را همزمان فشار دهید.  قبل از حرکت دادن پنجره، نباید اندازه آن بزرگ باشد. برای ایجاد حالت پنجره، کلیدهای Alt و space را همزمان فشار دهید، به restore option (گزینه ذخیره) بروید و Enter را فشار دهید. در این حالت، بعد از فشردن کلیدهای Alt و space، گزینه move را از منو انتخاب کنید و آنگاه از کلیدهای فلش‌ برای حرکت دادن پنجره استفاده کنید.

بستن یا تغییر تب‌ها
برای بستن یک تب، در بیشتر برنامه‌ها، کلیدهای Ctrl و F4 را فشار دهید.   برای تغییر تب‌ها و حرکت از چپ به راست تا رسیدن به تب مورد نظر، کلیدهای Ctrl و Tab را همزمان فشار دهید، اما برای حرکت از راست به چپ روی تب‌ها، سه کلید Ctrl، Shift و Tab را بفشارید.

انتخاب متن در word
زمانی که متنی را در word تایپ می‌کنید و قصد انتخاب بخشی از متن را دارید، با فشردن همزمان کلید Shift و یکی از کلیدهای فلش بالا یا پایین، می‌توانید به‌طور خطی، متن را انتخاب و های‌لایت کنید. همچنین با فشردن همزمان Shift و فلش‌های چپ و راست، به‌طور کلمه‌ای می‌توانید متن را انتخاب و های‌لایت کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top