تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 10:18
کد خبر: 271269

حانیه موحدین

ماجرای خرمشهر

ماجرای خرمشهر

اگرچه مشکل ریشه‌ای‌تر از امروز و دیروز است، اما گویا شکستگی خط لوله غدیر، شوری آب مصرفی شهروندان را بدتر از قبل کرده و کام خرمشهری‌ها را تلخ‌تر از حد تحمل! به همین دلیل مردم شنبه‌شب جای خالی مسئولان را با حضور معترضانه در خیابان و میدان شهید مطهری این شهر پر کردند. در این بین فارغ از اعتراض بحق مردمی که سال‌ها آتش دشمن بعثی و بعد از آن کمبودها و پشت گوش‌اندازی‌ها و دست خالی تدبیر مسئولان برای حل مشکلات را تحمل کرده‌اند، ماهیگیری از آب گل‌آلود خرمشهر از سوی برخی که فعالیت‌های مخرب‌شان مسبوق به سابقه نیز بوده، قابل‌تامل است.

خبرنامه دانشجویان ایران: حانیه موحدین//هوا که هیچ، خوزستان این روزها عطشناک است و آب و هوا ندارد! مردمی که در روزهای انتخابات در حمایت از رئیس‌جمهور می‌گفتند: «ما که هوا نداریم، هنوز هواتو داریم»، حالا برای آب خوردن به خیابان‌ها آمده‌اند و مایع حیات در شهرهای جنوبی استان خوزستان به‌خصوص خرمشهر، درّ نایابی شده است. اگرچه مشکل ریشه‌ای‌تر از امروز و دیروز است، اما گویا شکستگی خط لوله غدیر، شوری آب مصرفی شهروندان را بدتر از قبل کرده و کام خرمشهری‌ها را تلخ‌تر از حد تحمل! به همین دلیل مردم شنبه‌شب جای خالی مسئولان را با حضور معترضانه در خیابان و میدان شهید مطهری این شهر پر کردند. در این بین فارغ از اعتراض بحق مردمی که سال‌ها آتش دشمن بعثی و بعد از آن کمبودها و پشت گوش‌اندازی‌ها و دست خالی تدبیر مسئولان برای حل مشکلات را تحمل کرده‌اند، ماهیگیری از آب گل‌آلود خرمشهر از سوی برخی که فعالیت‌های مخرب‌شان مسبوق به سابقه نیز بوده، قابل‌تامل است.

از آب، مبارزه مسلحانه گرفتند!
کانال تلگرامی موسوم به «آمد نیوز» که در اعتراضات دی‌ماه نیز برای به آشوب کشیدن و بهره سیاسی از درد نان مردم، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده بود و حتی سرخوشی‌اش از بلند شدن صدای مردم به آنجا رسید که به آموزش بمب دست‌ساز پرداخت، روزهای گذشته نیز ابایی نداشت که به صراحت عطش خرمشهر را «مبارزه مسلحانه» جهت مقابله با نظام تفسیر کند و از توزیع سلاح بین مردم با عنوان دفاع مشروع بگوید و به ترغیب نسبت به ناامنی و اغتشاش بپردازد.

البته اقدامات این کانال تلگرامی معاند و هم‌مسلکانش، به فضای مجازی و جنجال‌آفرینی در مجازستان منحصر نبود و مردم عطشناک خرمشهر در ادامه اعتراضات با عده‌ای غیربومی مواجه شدند که بی‌دردی آب و هوا که هیچ، اموال و بناهای عمومی از جمله موزه دفاع مقدس را نیز تخریب و- مطابق آنچه خبرگزاری ایرنا نقل کرده است- به آتش کشیدند. اگرچه مردم صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند، ولی بعد از آن نیز شبکه‌های معاند به صورت گسترده در سناریویی تکراری به نمایش کشته‌سازی دامن زده و از ضرورت خونخواهی گفتند. با این‌حال وزیر کشور روز گذشته به صراحت ادعای کشته شدن افراد در حوادث خرمشهر را شایعه خواند و از زخمی شدن تنها یک نفر خبر داد و تاکید کرد که برخلاف فضاسازی‌ها اعتراضات مردم به بی‌آبی امنیتی نبود.

اندک اندک جمع منافقین می‌رسند!
ناگفته پیداست که ریشه این‌گونه اقدامات و بهره‌کشی سیاسی از صدای بحق مردم، منحصر به یک یا چند شبکه مختصر مجازی نیست. در همین راستا اظهارات اخیر رودی جولیانی، رئیس تیم حقوقی ترامپ، ماهیت اصلی این جریان را مشخص می‎‌کند. جولیانی که از نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود، شنبه شب در تجمعی که از سوی گروهک تروریستی منافقین در پاریس برگزار شده بود، از «تغییر رژیم ایران» به‌عنوان هدف از اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان نام برد و بی‌پرده از تحرکات‌شان در اعتراضات دی‌ماه سخن گفت. جولیانی در جمع منافقین تصریح کرده است که «ناآرامی‌های دی‌ماه به‌خودی‌خود اتفاق نیفتاد. آنها به‌خاطر بسیاری از افراد ما در آلبانی (که میزبان کمپ منافقین است) و بسیاری از افراد ما در اینجا و در سرتاسر دنیا رخ دادند.» وکیل شخصی ترامپ همچنین بار دیگر رویای برگزاری نشست منافقین در تهران را به زبان آورده و مدعی شده که «دولت ایران در آستانه سقوط است و الان زمان فشار وارد کردن است... دولت و نظام ایران باید ساقط و یک دولت دموکراتیک که مریم رجوی نماینده آن است، جایگزین شود... .»

پیش از این نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا که به اظهارات ضدایرانی‌اش شهره است، در همایش منافقین از ضرورت براندازی نظام جمهوری اسلامی سخن گفته و تاکید کرده بود که انقلاب ایران نباید 40 سالگی خود را جشن بگیرد. اگرچه رویای نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، زودتر از تصورش رنگ باخت.

تیرماه سال گذشته بود که بولتون در راستای لفاظی‌های خصمانه‌اش علیه ایران در جمع منافقین آرزوی دست‌نیافتنی‌اش را به زبان راند و تصریح کرد که این نشست را قبل از 2019 در تهران برگزار خواهند کرد و از سورپرایزشان برای نظام ایران در تابستان 97 سخن به میان آورد!

در همین راستا مطابق استراتژی‌های کلان ایالات متحده، فشار و اعمال تحریم‌ها از یک سو و حمایت همه‌جانبه از گروهک‌های تروریستی و معاند نظام از سویی دیگر سال‌هاست که در دستور کار آمریکا قرار گرفته و این روزها به اوج خود رسیده است. آنها گمان می‌کنند نهالی که سال‌هاست به پایش وقت تلف کرده‌اند، امروز در آستانه ثمربخشی‌ است. از این رو بهبود کیفیت زندگی و فشار روی سفره مردم را بهانه‌ای می‌دانند که می‌تواند اعتراضات نسبت به تحریم‌کنندگان را به اعتراضات نسبت به حکومت تغییر دهد. اگرچه غافل هستند که منافقین مهره‌هایی سوخته‌اند که سال‌ها پیش دست‌شان برای مردم ایران رو شده است. این مردم بارها ثابت کرده‌اند که حتی اگر هوا نداشته باشند، هوای نظام را دارند، اگرچه مسئولان نیز باید در این هواخواهی جای خالی‌شان را در میان مردم پر کنند... .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top