تاریخ انتشار: 28 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2714

کمک مالی غربی ها به خاتمی

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضور افرادی مانند خاتمی در جبهه مخالف،‌ برای شناسایی ماهیت واقعی این جبهه نعمت‌ به شمار می‌رود، گفت: خاتمی در ایام انتخابات به منظور جمع‌آوری اعانه برای مخارج تبلیغاتی موسوی به کشورهای عربی سفر ‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس،‌ ناصر قره‌باغی کارشناس مسائل سیاسی در مناظره‌ای با اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از حامیان موسوی که عصر روز گذشته، توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه تحلیل‌های مختلفی در خصوص انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن وجود دارد، اظهار داشت: عقیده عده‌ای این است که انتخابات به وسیله یک حرکت خودجوش مردمی شکل گرفت و حوادث پس از آن نیز به دلیل تقلبی که در انتخابات رخ داد، به وجود آمد و در واقع مردم حق خود را در خصوص انتخاب رئیس‌جمهور از دست رفته دیدند و برای گرفتن حق خود به خیابان‌ها آمدند و عده‌ای دیگر نیز اعتقاد دارند که هیچ تقلبی در کار نبوده و اگر هم اعتراضی به نتایج انتخابات وجود دارد،‌ در واقع آن اعتراضات باید نسبت به برخی تخلفات جزئی باشد.

وی با بیان اینکه با شروع سفرهای استانی دور سوم دولت رای 63 درصدی دولت نمایان خواهد شد، تصریح کرد: به زودی دور سوم سفرهای استانی دولت دهم شروع می‌شود و آنگاه 63 درصد رای دهنده به احمدی‌نژاد نمایان خواهند شد.

قره‌باغی در ادامه با اشاره به یک بسیجی ساکن شهر ری که در حوادث پس از انتخابات در میدان کاج سعادت‌آباد شهید شد، اظهار داشت: امروز بعضی‌ها نام همت و باکری را بر زبان می‌آورند که باید از این افراد پرسید که اگر همت‌ها و باکری‌ها امروز بودند، در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کردند؟

وی افزود: امروز اعلمی مدعی است که یار شهید باکری است؛ بنابراین خوب است پاسخ دهد که اگر امروز باکری بود شعار را می‌پذیرفت؟

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اگر رهبران جنبش سبز موضع ضد استکباری نسبت به آمریکا داشته‌اند، به بنده نشان دهید تا من هم به این جنبش بپیوندم، خاطرنشان کرد: چرا امروز جریان سبز نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس موضع‌گیری نمی‌کند؟

اگر تفکر موجود حاکم شود، و موضع‌گیری نسبت به آمریکا و اسرائیل انجام نشود، فردا نیز پای سربازان آمریکایی و اسرائیلی به کشور باز خواهد شد.

قره‌باغی در ادامه در واکنش به شعار "مرگ بر روسیه " و "مرگ بر چین " که توسط برخی از افراد سبزپوش سرداده می‌شد، اظهار داشت: روسیه همان کشوری است که دولت‌های سازندگی و اصلاحات بیشترین پیمان‌ها را با این کشور بستند و پای چین نیز توسط دو دولت سازندگی واصلاحات به کشور باز شد.

پس این شعار را باید خطاب به کسانی بگویید که به سمت شرق رفته و بهترین قراردادها را با کشورهای شرقی بستند.

وی اضافه کرد: چرا سبزپوشان زمانی که جنایات رژیم صهیونیستی را در حق مردم مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنند، شعار "مرگ بر اسرائیل " را سر نمی‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به عملکرد صداوسیما نیز اظهار داشت: صداوسیمایی که شما از آن انتقاد می‌کنید، در مدت این 16 سال در دست چه کسانی بوده است و مدیران رسانه ملی چه گرایش‌هایی داشتند؟

آیا این مدیران گرایشات احمدی‌نژاد یا اصولگرایانه داشتند و اگر چنین بود در مدت 16سال گذشته صدا و سیما محل بروز و ظهور جریان اصلاحات نبود.

در ادامه این مناظره اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خطاب به مجری برنامه که وی را دکتر اعلمی معرفی کرده بود، اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما تا زمانی که دکتر کردان و رحیمی هستند، مدرک دکترا به ما نمی‌رسد.

البته بنده نیز دکترا ندارم و در طول 30 سال پس از انقلاب تمام سعی‌ام را برای خدمت به مردم به کار گرفتم و به همین دلیل نتوانستم مدرک فوق‌لیسانس خود را به دکترا تبدیل کنم.

وی افزود: در ابتدا قرار بود این جلسه مناظره‌ای بین بنده و کوچک‌زاده باشد و با توجه به اینکه من از مواضع کوچک زاده مطلع‌ام قصد داشتم که با وی مناظره کنم که این موضوع محقق نشد و تصمیم گرفتم که با قره‌باغی مناظره کنم و البته ایشان در سخنان خود در خصوص عوامل موثر در بحران انتخابات که موضوع این جلسه بود، صحبتی نکرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اگر امروز شهیدان باکری و همت بودند، از کشته شدن فلسطینی‌ها ابراز انزجار می‌کردند و این امری طبیعی به شمار می‌رود،‌خاطرنشان کرد: اما در این خصوص یک سوال مطرح می‌شود و آن سوال این است که اگر امروز همت و باکری بودند و در کشور به روی مردم گلوله شلیک می‌شد، آیا این شهیدان اولویت را به دفاع از هموطنان خود می‌دادند و یا از مردم ایران غفلت کرده و خود را معطوف فلسطین می‌کردند.

اعلمی ادامه داد: بسیجی واقعی قطعا در برابر ریخته شدن خون مردم ایران بی‌تفاوت نیست و کسانی که نسبت به ظلمی که به حق مردم روا داشته شده است، بی‌تفاوت باشند بسیجی واقعی به شمار نمی‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اساسا به جز دو مورد تا کنون انتخابات به مفهوم واقعی در کشور برگزار نشده است، تصریح کرد: تاکنون انتخاباتی که متناسب با خواست عمومی مردم بوده و ملت در یک شرایط منطقی اراده واقعی خود را بروز دهند، اجرایی نشده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبایستی عده‌ای به صورت قیم‌مآبانه به جای مردم تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: توده مردم ناگزیرند انتخاب خود را معطوف به کسانی کنند که شورای نگهبان می‌پسندد.

اعلمی در ادامه خطاب به دانشجویی که به حضور وی در مجلس شورای اسلامی به وسیله انتخابات اشاره کرده بود، گفت: به هر حال یک دوره از دست شورای نگهبان در رفت و بنده را تائید کردند و در سه دوره بعدی من تائید نشدم.

وی با تاکید بر اینکه بنده به دنبال خط و جناح‌بازی نیستم خاطرنشان کرد: من فردی مستقل بوده و هستم و هر مسئله‌ای را که احساس کنم درست است، بیان می‌کنم و کاری ندارم که شما احمدی‌نژادی هستید یا موسوی‌چی و یا خاتمی‌چی.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قبل از انقلاب انتخابات به مفهوم واقعی آن وجود نداشت و بعد از انقلاب نیز انقلاب به مفهوم واقعی آن اجرایی نشد.

اعلمی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که چه طور شد در انتخابات گذشته مردم سکوت کردند و در این انتخابات شاهد اعتراضات گسترده مردم بودیم و عده‌ای نیز برای صیانت از رای خود به خیابان‌ها ریخته و حتی به پای خواسته‌های خود خون دادند، اظهار داشت: این انتخابات مشابه انتخابات دوره گذشته بود اما تفاوت عمده این دو دوره در این بود که بعضی‌ها اعتقاد دارند که دامنه تخلفات در دوره دهم بیشتر از دوره نهم بود.

وی در خصوص مهمترین عوامل ایجاد بحران پس از انتخابات گفت: مهمترین عامل در ایجاد این بحران این بود که مردم و یا معترضین اعتماد خود را نسبت به بخشی از هیئت حاکمه کشور از دست دادند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان مرکب از 12 عضو است که 6 عضو آن منصوب بوده و 6 عضو دیگر نیز نیمه منصوب به شمار می‌روند و تعدادی از اعضای شورای نگهبان قبل و بعد از انتخابات در کابینه احمدی‌نژاد حضور داشتند که جنتی چهره شاخص این شورا حامی رئیس جمهور به شمار می‌رود.

اعلمی تصریح کرد: جنتی رسماً به نفع احمدی‌نژاد موضع گرفت و آیت‌الله یزدی نیز از احمدی‌نژاد حمایت کرد و با توجه به اینکه در قوانین موضوعه داریم که قاضی باید بی‌طرف باشد و اگر نباشد

طرفین دعوا می‌توانند رد دادرسی را بخواهند،‌حال پرونده ملی انتخابات را به 16 نفری دادیم که عده‌ای از آنها مانند جنتی در ایام انتخابات رسما به نفع احمدی‌نژاد موضع‌گیری کردند و همین عامل یکی از عوامل اصلی در خصوص سلب اعتماد مردم بود.

وی گفت: سپاه پاسداران نیز در جریان انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت کرد و باتوجه به این مسائل طبیعی استکه در چنین شرایطی افکار عمومی نمی‌تواند به این نتیجه برسد که هیئت حاکمه انتخابات را بیطرفانه برگزار کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص هیئت اجرایی انتخابات نیز اظهار داشت: هیئت مجری انتخابات را فرماندارها منصوب می‌کنند و فرماندارها خود منصوب دولت هستند و زمانی که هیئت اجرایی از دولت بوده و هیئت نظارت نیز از شورای نگهبان است که اعضای این شورا توسط رهبری منصوب می‌شود در چنین شرایطی باید به مردم حق داد که نسبت به عملکرد مجریان انتخابات اعتماد نداشته باشند.

وی عامل دوم ایجاد بحران پس از انتخابات را احساس عمومی عنوان کردو گفت: احساس عمومی در تهران و کلانشهرها این بود که احمدی‌نژاد با این تعداد آرا برنده انتخابات نشده است البته مردم جنوب و بخش قابل توجهی از ساکنان شرق تهران به احمدی‌نژاد رای دادند و باتوجه به استعلامی که بنده کردم در بسیاری از روستاها مردم احمدی‌نژاد را انتخاب کردند اما مشخص است که نخبگان جامعه و دانشگاهیان به کسی به جز احمدی‌نژاد رای دادند.

اعلمی ادامه داد: بعد از انتخابات در سایت خود منتشر کردم که برخلاف آن چیزی که موسوی وانمود می‌کند 23 میلیون رای آورده است، وی چنین رایی را کسب نکرده و رای 23 میلیونی احمدی‌نژاد نیز درست نیست.

اعلمی با اشاره به اینکه تا کنون در کشور سابقه نداشته است که 2 میلیون و 500 هزار نفر در اعتراض به نتایج انتخابات به خیابان‌ها بریزند، خاطرنشان کرد: حتی قالیباف نیز اعلام کرده که در راهپیمایی پس از انتخابات حدود 3 میلیون نفر در خیابان‌ها حضور داشتند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی که با صدور بیانیه خواستار حضور مردم در خیابان‌ها می شود چرا از ملت نخواست که برای مشخص شدن تعداد حامیان کاندیدا به خیابان‌ها بریزند؟

در ادامه این مناظره قره‌باغی در پاسخ به اظهارات اعلمی گفت: اگر انتخابات در این کشور واقعی نیست، چرا در آن شرکت می‌کنید و چرا مردم در این کشور در هر دوره نسبت به دوره گذشته حضور پررنگ‌تری در انتخابات دارند که دانشجویان با شعار الله اکبر از سخنان قره‌باغی حمایت کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه موسوی در شهر تهران و بعضی استانهای کشور آرای خوبی جمع‌آوری کرد،گفت: به هر حال احمدی‌نژاد اکثریت آرا در انتخابات را به خود اختصاص داد اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که تخلف جزئی ممکن است در انتخابات انجام شود، اما هیچ‌ تقلبی که باعث تغییر نتیجه انتخابات شده باشد، صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اتفاقاً در دوران اصلاحات که چند دوره انتخابات برگزار شد، حرف‌ و حدیث‌هایی در خصوص نتیجه انتخابات مطرح شد، خاطرنشان کرد: اگر مطبوعات وابسته به جریانات اصلاحات را ورقی بزنید، خواهید دید که بین اصلاح‌طلبان بر سر نتیجه انتخابات انجام شده در آن دوران دعوایی سر گرفت و حتی در دوره اول شورای اسلامی شهر تهران که قدرت در اختیار جریان اصلاحات بود، این جریان خود را تحمل نکرد و شاهد دعواها در آن شورا بودیم.

قره‌باغی در ادامه در خصوص بحث تقلب در انتخابات اظهار داشت: اگر در این زمینه سندی دارید، ارائه کنید و گرنه دلیلی برای طرح چنین بحثی وجود ندارد، چراکه صورت‌جلسات صندوق‌ها توسط تمام نمایندگان موسوی در پای صندوق‌ها به امضا رسیده است که نشان می‌دهد آرا توسط آنان تایید شده است.

* قره‌باغی: علت کینه برخی اصلاح‌طلبان نسبت به شورای نگهبان پایبندی آن‌ به خط واقعی امام(ره) است

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتقادات تند اعلمی نسبت به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دلیل کینه و انتقاد بعضی‌ها نسبت به آیت‌الله جنتی این است که وی بر سر پیمان خود با امام خمینی (ره) مانده است.

وی در ادامه به نقش شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: در واقع ‌این شورا، نگهبان قانون اساسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: وقتی یک حزب در جریان کنگره پنجم خود اعلام می‌کند که به دنبال سکولاریزاسیون هستیم و تئوریسین حزب مشارکت یعنی حسین بشیریه خود فردی لائیک است، چگونه این جریانات دم از خط امام(ره) می‌زنند؟

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین یادآور شد: از زمانی که حلقه کیان تشکیل شد و نظریه‌های افرادی مانند هان‌تینگتون و پوپر تئوریزه شد و دفتر مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در این راه شروع به فعالیت کرد، هدف اصلی بعضی جریانات مشخص شد.

* قره‌باغی: آنهایی که روزی هاشمی را تکفیر می‌کردند امروز با وی متحد شده‌اند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در جریان انتخابات مجلس ششم بعضی جریانات‌ در دانشگاه‌ها هاشمی رفسنجانی را در حد تکفیر متهم می‌کردند، تصریح کرد: حالا چه اتفاقی افتاده است که همان جریانات امروز با هاشمی متحد شده‌اند.

قره‌باغی ادامه داد: همانهایی که در زیر چتر هاشمی رفسنجانی در دفتر مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری به ریاست موسوی خوئینی‌ها و با حضور افرادی مانند حجاریان فعالیت می‌کردند، پول نفت را برای براندازی نظام اسلامی به کار گرفتند و با پول نفت گوگوش را برای اجرای کنسرت به آمریکا فرستادند.

* قره‌باغی:خاتمی در ایام انتخابات برای جمع‌آوری اعانه به کشورهای عربی سفر ‌کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با اشاره به عملکرد خاتمی و دولت اصلاحات‌ گفت: در واقع خاتمی دست جریان نفاق را رو کرد به همین دلیل حضور افرادی مانند خاتمی در جبهه مخالف،‌ برای شناسایی ماهیت واقعی این جبهه نعمت‌ به شمار می‌رود.

قره‌باغی خطاب به دانشجویان از آنان خواست تا مواضع خاتمی را در طول 8 سال دولت اصلاحات مطالعه کنند گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که خاتمی در طول ایام تبلیغات انتخاباتی به منظور جمع‌آوری اعانه برای مخارج تبلیغاتی موسوی به کشورهای عربی سفر ‌کرد.

* قره‌باغی: دیکتاتورها 24 میلیون رأی مردم را نادیده می‌گیرد

وی در ادامه خطاب به دانشجویان سبزپوشی که شعار «مرگ بر دیکتاتور» را سر می‌دادند، با بیان اینکه «مرگ بر دیکتاتور» شعار ما نیز به‌شمار می رود، خاطرنشان کرد: دیکتاتور کسی است که هنوز شمارش آرا به پایان نرسیده است، خود را رئیس جمهور معرفی می‌کند و رأی 24 میلیونی مردم را نادیده می‌گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص احساس عمومی که توسط اعلمی به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده حوادث پس از انتخابات مطرح شده بود، اظهار داشت: مگر کار انتخابات با احساس عمومی به پیش می‌رود.

در ادامه این مناظره اعلمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص دبیر شورای نگهبان، گفت: آن زمان که مردم برای شرکت در راهپیمایی‌های انقلاب به خیابان‌ها می‌آمدند، جنتی کجا بود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی برای این محقق شد تا از برخورد قیم‌مآبانه خلاص شویم، تصریح کرد: ملت ایران انقلاب نکرد تا افرادی در شورای نگهبان به خود اجازه دهند که به نیابت از 70 میلیون ایرانی تصمیم بگیرند.

اعلمی در ادامه به فرزند آیت‌الله جنتی اشاره کرد و گفت: سال 61 پسر جنتی که عضو سازمان مجاهدین خلق بود، توسط پاسداران کشته شد و عروس وی نیز امروز متواری بوده و جزو سران این سازمان به شمار می‌رود، در نتیجه جنتی بایستی تعصب به انقلاب و امام را از خانواده خود شروع کند و بعد قیم مردم شود.

وی در خصوص دلایل شرکت خود در انتخابات با توجه به اینکه نحوه برگزاری انتخابات را درست نمی‌داند، اظهار داشت: طبق اصل 6 قانون اساسی اداره کشور باید طبق اراده عمومی و از طریق انتخابات اجرایی شود، به همین دلیل ما به عنوان اصلاح‌طلبان معتقدیم که باید به روش مدنی و قانون عمل کرد و به وسیله قانون کشور را اداره کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع موجود کشور نامطلوب است، تصریح کرد: به همین دلیل ناگزیر هستیم که با استناد به قانون برای ایجاد تغییر به انتخابات متوسل شویم.

اعلمی همچنین خاطرنشان کرد: مردم می‌‌خواهند که به وسیله انتخابات از دست احمدی‌نژاد و جنتی رها شوند که به همین دلیل ما اپوزیسیون دولت هستیم نه اپویسیون نظام.

* اعلمی:نمی‌توانم بگویم اگر باکری بود معترض وضع موجود می‌شد

وی در ادامه گفت: امروز باکری در بین ما نیست، اما بایستی توجه کنیم که فرزندان و همسر ایشان که به لحاظ فکری به شهید باکری نزدیک است، نسبت به وضع موجود معترض هستند یا نه، البته این دلیل نمی‌شود که بگویم اگر باکری امروز بود، معترض وضع موجود می‌شد اما براساس شواهد می‌توان به این مسئله اشاره کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: امثال شهید باکری در شرایط فعلی اگر حضور داشتند، حق را به مردم می‌دادند.

اعلمی با اشاره به اینکه شهید باکری اهل ارومیه بود، تصریح کرد: احمدی‌نژاد و شرکا جزو کسانی بودند که باکری را به ستوه آوردند.

وی همچنین تصریح کرد: کسانی که امروز از باکری اسم می‌آورند، در آن زمان باکری را منافق خطاب می‌کردند، البته باید از محسن رضایی پرسید که چه کسانی باکری را منافق معرفی کرده و قصد داشتند که این شهید را از سپاه بیرون بیندازند.

* اعلمی: شبهاتی درباره نتایج انتخابات مطرح است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش گفت: با پیوند زدن قدرت احمدی‌نژاد با مقدسات و تبلیغ اینکه رأی به وی همانند جهاد در راه خدا است، توسط یکی از روحانیون حامی احمدی‌نژاد سعی شد که این مرد زمینی را لاهوتی کنند که البته احمدی‌نژاد نیز از این اقدام استقبال کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: زمانی که نخبگان از زبان حامیان دولت می‌شنوند که احمدی‌نژاد قصد دارد حکومت اسلامی را در کشور برقرار کند آنگاه نخبگان دچار دغدغه می‌شوند.

اعلمی در ادامه در خصوص نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری اظهار داشت: روند یکسان نتایج انتخابات و عدم تغییر معنادار آن حتی در مناطقی که مباحث قومی وجود دارد، شبهه‌ای در خصوص اعلام صحیح نتایج انتخابات به وجود آورد.

* اعلمی:به اعلام زودهنگام نتیجه انتخابات از سوی موسوی خرده می‌گیرم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: چطور احمدی‌نژاد می‌تواند در شهرهایی همانند تبریز که مردم یکدست هستند و این یکدستی را برای بازی تیم تراکتورسازی نشان داده‌اند، رأیی را به خود اختصاص دهد.

وی در خصوص مواضع نامزدها و مقامات کشوری در جریان انتخابات، گفت: موسوی در شب انتخابات اعلام کرد که بنده پیروز هستم و من به همین دلیل به وی خرده می‌گیرم.

اعلمی که در ادامه این مراسم به دلیل پاره‌ای از سخنان خود با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه " دانشجویان حاضر در سالن روبرو شده بود، اظهار داشت: همچنان که بنده اعتقاد دارم شعار «مرگ بر روسیه، چین و آمریکا» نباید سر داده شود با شعار «مرگ بر ضدولایت فقیه» نیز مخالف هستم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سخنان احمدی‌نژاد در میدان ولی‌عصر را یکی دیگر از عوامل ایجاد بحران بعد از انتخابات برشمرد و تصریح کرد: احمدی‌نژاد در تجمع میدان ولی‌عصر حامیان کاندیداهای رقیب خود را خس و خاشاک معرفی کرد که همین سخن احمدی‌نژاد زمینه‌ساز بحران‌های پس از انتخابات بود.

قره‌باغی: عامل اصلی اغتشاشات ادعای بدون سند درباره تقلب بود

در ادامه این مناظره قره‌باغی با بیان اینکه بالاترین تحریک برای ایجاد حوادث پس از انتخابات سخنان بدون سند افراد در خصوص وقوع تخلف در انتخابات بود، در خصوص تجمع میدان ولی‌عصر و سخنان احمدی‌نژاد گفت: فیلم تجمع در میدان ولی‌عصر موجود است و شما آن فیلم را آورده و در اینجا پخش کنید آنگاه مشخص می‌شود که رئیس جمهور در سخنان خود در میدان ولی‌عصر به 40 میلیون شرکت‌کننده در انتخابات تبریک گفته و افرادی که ایجادکننده اغتشاش بودند و به اموال عمومی خسارت زدند را خس‌وخاشاک خطاب کرد.

*قره‌باغی: موسوی درباره حمایت‌ شبکه‌های آمریکایی و انگلیسی سکوت کرده‌ است

وی ادامه داد: در انتخابات دهم ریاست جمهوری در شهر تهران حدود دو میلیون و 500 هزار نفر به موسوی رأی دادند و با توجه به این رقم چگونه اعلام می‌شود که 3 میلیون نفر از حامیان موسوی در تجمعات پس از انتخابات شرکت کردند. البته باید توجه کرد که این افراد در روز قدس چه تعداد بودند که این به معنی ریزش بود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: بسیاری از ایثارگران به تصور اینکه میرحسین موسوی در خط امام است به وی رأی دادند اما بعد از موضع‌گیری‌های موسوی از وی جدا شدند.

قره‌باغی با طرح این پرسش که چرا موسوی هیچ‌گاه از آمریکا و اسرائیل اعلام برائت نکرد؟، تأکید کرد: هیچ‌گاه موسوی نسبت به حمایت‌های شبکه‌های آمریکایی و انگلیسی از خود اعلام برائت نکرد و این جای سؤال دارد.

وی در خصوص فرزند آیت‌الله جنتی نیز گفت: فرزند جنتی منافق بود و اعدام شد که این سؤال پیش می‌آید چرا امروز فرزندان بعضی از آقایان اعدام نمی‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به بازداشت‌های کهریزک اشاره کرد و افزود: در حالی که زندان اوین هزار نفر گنجایش داشته است چرا زندانیان را به کهریزک بردند و بعد از اعزام بعضی از زندانیان به این مکان مقام معظم رهبری به سرعت خواستار تخلیه این مکان شدند البته باید گفت یک قاضی طرفدار موسوی کهریزک را به مرتضوی پیشنهاد داد و مرتضوی نیز به دلیل عدم کفایت این مسئله را پذیرفت.

اعلمی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه این مناظره با بیان اینکه نارضایتی مردم به حدی گسترده شد که ملت به دنبال روزنه‌ای برای بیان اعتراض خود بودند، تصریح کرد: مردم بخشی از اعتراضات خود را به وسیله تجمعات و به روش مدنی به حاکمیت نشان دادند.

وی ادامه داد: سرکوب مردم و عملیاتی نشدن بسیاری از حقوق ملت زمینه بحران پس از انتخابات را فراهم کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر آزادی در کشور وجود داشت، شاهد حضور دانشجویان 3ستاره نبودیم یادآور شد: طی گذشت 30 سال از جمهوری انقلاب اسلامی مردم هیچگاه فرصت نکردند که اصل 27 قانون اساسی را عملیاتی کنند و طبق آن آزادی حقیقی خود را طبق آن‌چیزی که در قانون پیش‌بینی شده کسب کنند.

درادامه ی این مناظره قره‌باغی با تأکید براینکه تمام مسائل مطرح شده توسط اعلمی پاسخ قاطع دارد، یادآور شد: چه کسانی مردم را سرکوب می‌کردند، در واقع دولت موسوی سرکوب‌کننده مردم بود که سر مردها را در خیابان می‌تراشید و با زنجیر با آنها بر خورد می کرد.

وی اضافه کرد: دولت موسوی تحمل حتی یک روزنامه منتقد را نداشت و تنها روزنامه منتقد آن زمان یعنی رسالت را تعطیل کرد و حتی دولت هاشمی نیز روزنامه سلام را که منتقد دولت به شمار می‌رفت تعطیل کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: اصل 40 قانون اساسی می‌گوید که زمانی آزادی وجود دارد که مخل نظم عمومی نباشد.

اعلمی در ادامه این مناظره با بیان اینکه اگر مجلس، مجلس بود عدم کفایت احمدی‌نژاد را صادر می‌کرد یادآور شد: بنده در زمان خاتمی تندترین انتقادها را به کابینه وی داشتم و چون اعتقاد داشتم که کابینه خاتمی نمی‌تواند اصلاحات مدنظر مردم را برآورده کند از این کابینه انتقاد کردم.

وی ادامه داد: بنده به خاتمی گفتم که کابینه شما باعث می‌شود که به مطالبات ملت که به شما رأی دادند در خصوص ایجاد جامعه‌ای مطلوب نرسید.

به گفته نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اگر موسوی نیز می‌آمد اوضاع کشور بهتر از زمان احمدی‌نژاد نمی‌شد.

قره‌باغی در ادامه این مناظره در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی براینکه موضع شما در خصوص کشته‌های حوادث پس از انتخابات چیست، گفت: اگر شما مدعی هستید که حوادث بعد از انتخابات کشته‌ای داشته باید لیست ارائه دهید و مانند سعیده پورآقایی و عاطفه امام که خودربایی کرد مسائل را مطرح نکنید.

وی اضافه کرد: افرادی مطرح کردند که تخلف شده و با همین ادعا مردم را به خیابانها کشاندند و تخلفی را انجام دادند آیا نباید با آنها برخورد کرد.

قره‌باغی با تأکید براینکه ملت ایران به صورت آزادانه در مورد توطئه‌ها ایستادگی کردند تصریح کرد: اگر ولایت فقیه نبود مجدداً پهلوی و بنی‌صدر در این کشور به حکومت می‌رسیدند.

وی یادآور شد: بنی‌صدر نیز هنوز اعلام می‌کند که تقلب صورت گرفته و حکومت بایستی به وی برسد و تمامی افراد بعد از خود را دیکتاتور معرفی می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: افتخار ما این است که پابرهنگان به احمدی‌نژاد رأی دادند و گفته امام که کوخ نشینان سرور ما هستند تحقق پیدا کرد.

قره‌باغی در پایان خاطرنشان کرد: ما به دولت انتقاد می‌کنیم و با حضور افرادی مانند مشایی و رحیمی که پیوندشان با هاشمی رفسنجانی مشخص است در دولت مشکل‌ داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top