تاریخ انتشار: جمعه 1397/04/15 - 13:53
کد خبر: 271801

مدرسه اشتغال در دانشگاه صنعتی همدان تاسیس می‌شود

مدیر واحد ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان از تاسیس مدرسه اشتغال در این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، احسان خادمی، مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان، بیان داشت: طی عقد تفاهمنامه هایی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که بیش از ۵ سال از اتمام تحصیل آن‌ها نگذاشته باشد، می‌توانند در کارگاه‌های تولیدی به عنوان کارورز به کار گرفته شوند که دولت برای به‌کارگیری این افراد ماهانه حق‌الزحمه و حق بیمه آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: در جهت مهارت افزایی و اشتغالزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی همدان اقداماتی صورت گرفته که البته بخشی از آن قبلا هم اجرا شده است.

خادمی تصریح کرد: در طرح کارورزی تفاهمنامه‌هایی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بسته شده است که بر اساس آن دانش آموختگان دانشگاه صنعتی همدان که شرط سنی تعیین شده را داشته باشند به واحد‌های تولیدی و صنعتی معرفی می‌شود و واحد صنعتی نیز خود شرایطی برای کارآموزان تعیین می‌کنند و در این صورت تسهیلاتی مانند بیمه و حقوق ماهانه از سوی دولت در ایام کارآموزی به افراد پرداخت خواهد شد.

راه‌اندازی سایت  کارآموزی توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان

خادمی از دیگر اقدامات تسهیل در کارآموزی دانشجویان راه‌اندازی سامانه ثبت نام کارآموزی در دانشگاه صنعتی همدان دانست و گفت: سامانه ثبت نام کارآموزی دانشجویان توسط دانشگاه صنعتی همدان برای نخستین بار طراحی شده است که با راه اندازی این سامانه دیگر آن فرایند گذشته که دانشجویان خود باید به دنبال واحد صنعتی باشند و توسط مکاتبات اداری دانشگاه به واحد‌ها معرفی شوند، تسهیل یافته و دیگر نیاز به طی کردن این فرایند نیست.

مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان اضافه کرد: دانشجویان در این سامانه می توانند ثبت نام کنند و حتی قبل از ثبت نام و انتخاب واحد صنعتی، جستجو و تحقیقی از تعداد واحد‌ها و نحوه فعالیت هریک و تعداد نیرو‌های مشغول به کار داشته باشند و لیست صنایع مرتبط با رشته تحصیلی خود را از طریق این سامانه دراختیار خواهند داشت.

وی گفت: فرم نظرسنجی نیز در سامانه قرار داده شده تا بتوانیم خدمات خود را در این راستا با استفاده از نقطه نظرات کارآموزان ارتقا دهیم؛ چراکه تلاش بر این است که نظارت دقیقی بر کارآموزی دانشجویان وجود داشته باشد.

خادمی بیان کرد: هم اکنون سامانه کارآموزی در حال بارگذاری توسط سرور است و از اول مهر امسال برای کلیه دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان قابل استفاده خواهد بود.

مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان خاطرنشان کرد: طراح سامانه از دانشجویان دانشگاه صنتعی همدان است که در کانون‌های رشد طرح راه اندازی سایت کارآموزی وی مورد تأیید و حمایت مالی قرار گرفت و در نهایت دانشگاه صنتعی همدان مشتری این طرح شد که برای نخستین بار در این دانشگاه سامانه راه‌اندازی می شود که این امر بستری مناسب برای راه‌اندازی این سامانه در سایر دانشگاه‌های کشور است.

وی ابراز کرد: نکته دیگر درباره کارآموزی دانشجویان این است که دوره کارآموزی منجربه جذب و اشتغالزایی برای دانشجویان می‌شود که مهارت افزایی در آن‌ها افزایش یابد سعی بر این است که دوره‌های مهارتی در طول تحصیل در دانشگاه آموزش داده شود.

راه‌اندازی مدرسه اشتغال در دانشگاه صنعتی همدان

خادمی افزود: طی این جلسه بازدیدی از مدرسه اشتغال دانشگاه صنعتی شریف انجام شد که بر آن شدیم تا مدرسه اشتغال را در دانشگاه صنعتی همدان تأسیس کنیم و طرح اجرای این اقدام تدوین شد.

مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان گفت: روند مدرسه اشتغال در دانشگاه صنعتی شریف به این صورت است که نخست دوره خودشناسی و سپس دوره مهارت افزایی تخصصی توسط واحد‌های صنعتی و صنایعی که متقاضی نیرو هستند برای دانشجویان و کارآموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از گذراندن این دوره‌ها دانشجو به همراه مربی خود وارد صنعت می‌شود و در پایان دوره شاهد خواهیم بود که دانشجو که بر اساس دوره خودشناسی رشته و شغل مورد نظر خود را به خوبی می‌تواند انتخاب کند و از طرفی با مهارت‌هایی که دریافت کرده، بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به آسانی وارد صنعت می‌شود.

خادمی با تأکید بر اینکه دانشگاه صنعتی همدان نیز در نظر دارد مدرسه اشتغال را ایجاد کند، گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی هنوز وارد فاز اجرایی آن نشدیم که منتظر حمایت مالی دستگاه‌های اجرایی هستیم تا به عنوان پایلوت نخستین مدرسه اشتغال بعد از تهران، در همدان راه اندازی شود.

مدیر واحد ارتباط  با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه طرح مدرسه اشتغال از دو سال قبل در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرده است، اذعان کرد: سعی بر آن است تا از اول مهر بهمن ماه سال جاری به صورت برگزاری جشنواره اشتغال در دانشگاه صنعتی همدان، از علاقمندان به ورود در مدرسه اشتغال، ثبت نام انجام شود و در ترم تحصیلی مهر با ۳۰ نفر این طرح برگزار شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
خضریان: مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
کاپیتان تیم ملی فوتسال: ما می‌توانیم سورپرایز جام جهانی باشیم
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top