تاریخ انتشار: 28 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2728

گزارش کامل از تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان

نماینده جنبش دانشجویان جهان اسلام با محکومیت اقدام اخیر تروریستی گفت: گروه تروریستی عبدالمالک ریگی بازیچه دست آل سعود است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تعدادی از دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی همچون جنبش دانشجویان جهان اسلام و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و همچنین مدرسه معصومیه قم بعدازظهر امروز سه شنبه در حالی مقابل سفارت عربستان در اعتراض به دخالت وهابیون در حوادث تروریستی اخیر کشور تجمع کردند که در ابتدا نیروی انتظامی از حضور این دانشجویان از ضلع‌های شرقی و شمالی منتهی به این سفارتخانه جلوگیری می‌کرد که در نهایت دانشجویان از طریق ضلع غربی تجمع خود را مقابل سفارت این کشور آغاز کردند.

این دانشجویان که پارچه نوشته را بر بازو بسته بودند، شعارهایی همچون "ای ملک وهابی، مرگت باد مرگت باد "، "پا به رکاب رهبر می‌میریم، انتقام شوشتری را می‌گیریم "، "سیاست سعودی محکوم باید گردد، این حج تحریم باید گردد "، "هر دو شهید راه وحدت سلام، ماموستا برهان علی، ماموستا شیخ الاسلام "، " مرگ بر اسلام آمریکایی "، "ماموستا شیخ الاسلام شهید راه وحدت ، کشته شده به دست عامل وهابیت "، "مرگ بر منافق "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، " مرگ بر این سه نوکران ابلیس ،سعودی، آمریکا، انگلیس "، "مرگ بر سعودی "، "وهابی صهیونیست نابود باید گردد، قبله مستضعفین آزاد باید گردد "، " دینک دیننا و سیفک علینا "، "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد "، سر می دادند و دست نوشته‌هایی همچون "یمن، عراق، فلسطین، این سند جنایت سعودی است " ، "العربیه = العبریه "، "جنایتکاران عرب هم بدانند که سرنوشت آنان بهتر از یهودیان جنگ احزاب نخواهد بود "، "ما به دنبال آزاد سازی قدس هستیم و به دنبال برگزاری حجی آزاد هستیم "، "تسخیر لانه وهابیت "، "یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا "، "آل سعود غاصب نابود باید گردد،‌قبله مستضعفین آزاد باید گردد "، "ما با تمام وجود از گسترش باج خواهی و مصونیت کارگزاران آمریکایی، حتی اگر با مبارزه قهر آمیز هم شده باشد جلوگیری می‌کنیم " را در دست داشتند، اعتراض خود را به حمایت‌های مالی آل سعود و کشتار مسلمانان شیعه و سنی جهان و از جمله کشتار مردم محروم منطقه سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

*طهمورثی: آل سعود حج واقعی را از ما گرفته‌اند

در ابتدای این تجمع اسماعیل طهمورثی سخنگوی جنبش دانشجویان جهان اسلام در سخنانی با محکوم کردن اقدام تروریستی چند روز گذشته عمال وهابی در منطقه سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت عده‌ای از سران قبایل سنی و نیز جمعی از سرداران سپاهان پاسداران شد، گفت: اسرائیل جدی ترین غده سرطانی است اما غده سرطانی دیگری که به نظام سلطه تبدیل شده و در لوای شعارهای اسلامی نقش عوام فریبانه بازی می‌کند، عمال سعودی و وهابیون هستند.

طهمورثی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید از مسئله نفاق غفلت کرد و متاسفانه می‌بینیم ماجرای نفاق هر روز پررنگ تر می‌شود و در وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی اختلاف می‌افکند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه حج واقعی را از ما گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: همچنان که قدس شریف توسط صهیونیست و آمریکای جنایتکار تسخیر شده است، کعبه نیز توسط آل سعود صهیونیستی تسخیر شده است.

*احمدی: گروه تروریستی عبدالمالک ریگی بازیچه دست آل سعود است

در ادامه این تجمع مجتبی احمدی نماینده جنبش دانشجویان جهان اسلام در سخنانی گفت: جنبش دانشجویی با جدیت در مقابله سعودیان صهیونیست خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: همه جهان اسلام می‌دانند که این مسلک وهابی خود ساخته استعمار است و همانطور که حجاج ایرانی را در حرم شریف قتل عام کردند، سایر مسلمانان شیعه و سنی جهان را نیز جهت اختلاف افکنی می‌کشند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه دولت آل سعود همان دولت‌های گذشته این کشور به جهان اسلام خائن هستند، تصریح کرد: باید جنبش دانشجویی جهان اسلام با قدرت در مقابله آنها بایستد.

احمدی همچنین خاطر نشان کرد: ما نسبت به گروه‌های تروریستی که وهابیون از آنها حمایت می‌کنند و همچنین حمایت مالی آل سعود در جریان کشتار مردم غزه و کشتار مسلمان شیعه و سنی جای جای نقاط جهان از جمله کشمیر، یمن، مسلمانان عربستان اعتراض داشته و اعلام می‌کنیم که گروه تروریستی عبدالمالک ریگی بازیچه دست استکبار و آل سعود است.

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: باید توجه داشت، رژیم صهیونیستی به پایان تاریخ مصرف خود هر روز نزدیکتر می‌شود و سران خود گردان فلسطینی باید در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیوینیستی تجدید نظر کنند.

نماینده جنبش دانشجویان جهان اسلام با اشاره به اینکه آل سعود سعی دارد در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلامی آمریکایی را گسترش دهد، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم اسلام آمریکایی و استکبار به جای اسلام محمدی در جهان پرچم خود را علم کنند.

وی ادامه داد: سران آل سعود باید بدانند، که کمک‌های مالی آنها جهت ضربه زدن به وحدت مسلمانان و همچنین اغتشاش آفرینی در کشورمان همچون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم به ثمر ننشسته و نخواهد نشست.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان و طلاب جنبش جهان اسلام کمیته‌ای را برای پایان دادن به حج آمریکایی و رسیدن به حج ناب محمدی تشکیل خواهند داد.

* افضل‌زاده: وهابیت از ابتدای تاسیس خود به وحدت جهان اسلام ضربه می‌زند

در ادامه این تجمع مجید افضل‌زاده نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در سخنانی گفت: از مسئولان وزارت امور خارجه تقاضا داریم که در خصوص اقدامات تروریستی و خرابکاران وهابیون در کشور اقدام سریع کرده و گرنه در صورت فرمان مقام معظم رهبری دانشجویان جنبش جهان اسلام در مقابل آنها خواهند ایستاد و در این صورت دیگر کسی نخواهد توانست در مقابل این موج بایستد.

وی یادآور شد: وهابیت از ابتدای تاسیس خود برای ضربه زدن به وحدت اسلام و ایجاد پایگاه همچون رژیم صهیونیستی در میان جامعه اسلامی به وجود آمده است که در این خصوص دانشجویان جهان اسلام باید مراقب این حرکات موذیانه وهابیون باشند.

در ادامه این تجمع دانشجویان تهرانی در طوماری در اعتراض به اقدامات آل سعود و خفقان حاکم بر فضای مناسک سیاسی عبادی حج و همچنین مجاز نبودن برپایی راهپیمایی سراسری و اعلام برائت از مشرکان کفار حربی به ویژه آمریکای جهان خوار و اسرائیل غاصب و نژاد پرست خواهان تحریم حج عمره مفرده تا تحقق آرمان حج ابراهیمی همپیمان شده و این طومار را امضاء کردند، البته مقرر شد تا این طومار به تمامی دانشگاه های کشور ارسال و توسط دانشجویان امضاء شود.

در ادامه این تجمع دانشجویان عکس‌های پادشاه عربستان، اردن و مصر را به آتش کشیده و بر روی سنگ فرش مقابل سفارت عربستان شعارهایی را با مضمون "آل شیطان "، "مرگ بر آل سعود " و "مرگ بر صهیونیست " را نوشتند.

*دولت در روابط با آل سعود تجدید نظر کند

در پایان این تجمع قطعنامه قرائت شد که متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است:
1- بار دیگر قلب امت اسلام و ملت ایران از به خاک و خون کشیدن فرزندان سنی و شیعه خود در کردستان و بلوچستان جریحه دار شد. جرم ماموستا شیخ الاسلام، سران قبایل بلوچ، فرماندهان سپاه و مردم بیگناه چه بود که باید در مسیر وحدت امت اسلام اینگونه به خاک و خون کشیده شوند؟

بی تردید هر گونه حرکت تفرقه افکنانه در استان های مرزی ما که جز شاد کردن نظام کفر جهانی نتیجه‌ای به دنبال ندارد از طرف هر گروه و دسته‌ای که باشد محکوم است و به کوری چشم دشمنان امت اسلام، ملت قهرمان ایران با اتحاد فرزندان شیعه و سنی خود به راه خوشی برای اعتلای اسلام و نابودی نظام سلطه با گام‌های استوارتر ادامه خواهد داد.

2- ما فرزندان معنوی رسول الله (ص) سال‌هاست که شاهد کشتار بی رحمانه‌ی ملت‌های مسلمان و مستضعف دنیا و منطقه از جمله یمن، غزه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ... به محرومیت نظام سلطه و سران سرسپرده‌ منطقه به ویژه مصر و عربستان و اردن بوده ایم آیا جرم این ملت‌ها چیزی جز انتخاب راه مقاومت به جای سازش در برابر مستکبرین جهان و زر سالاران صهیونیست به رهبری، آمریکا انگلیس است؟

بدون شک این سران سرسپرده و بله قربان گوهای نظام سلطه در منطقه که دست آنان به خون مسلمانان و ملت‌های مستضعف آلوده است باید از پیشگاه امت رسول الله (ص) عذر خواهی کرده و با پایان دادن به همکاری های خود با آمریگا، انگلیس و اسرائیل راه اعتلای جهان اسلام و نابودی جبهه‌ مستکبرین را هموار نماید در غیر این صورت باید منتظر قیام و سیلی کوبنده‌ ملت‌های خود باشند تا ان شاء الله به مثابه سلطنت منحوس پهلوی طومار آنها بر چیده شده و به زباله‌ دان تاریخ بپیوندند.

3- بدون تردید امروز جبهه منافقین منطقه‌ای در قالب و عناوین اسلامی عوام فریبانه رخ می‌نمایند، اما همگان به یاد دارند که حضرت روح الله (ره) با معرفی اینان به عنوان اسلام آمریکایی راه اسلام ناب محمدی (ص) را از راه این ریاکاران منافق جدا نمودند امروز علمای درباری وهابی و رژیم سفاک و سرسپرده‌ی آل سعود به سلسله جنبان جریان اسلام آمریکایی و سنگر فرماندهی عملیات‌های تروریستی علیه اسلام ناب محمدی (ص) و عارفان مبارزه جوی اعتلای راه حق تبدیل گشته، لیکن ان شاء الله خون این شهدا زمینه ساز بیداری هر چه بیشتر ملت‌های آزاده و به زیر کشیدن حکومت‌های مزدور خواهد شد.

4 - ما بر این باوریم که حرکت‌های تروریستی اخر به قصد بی ثباتی سازی کشور و عدم استقرار دولت دهم می‌باشد و بدون شک نقش جریان نفاق جدید در این زمینه، نقشی پررنگ و نابخشودنی است و به فضل الهی با پاسخ دندان شکنانه ملت انقلابی ایران مواجه خواهند شد.

5 - در این راه رسانه‌های عمومی و به خصوص صدا و سیما وظیفه دارند به تبیین نقش حکومت‌های سرسپرده و خائن منطقه به خصوص عربستان کثیف پرداخته و دست از ملاحظه کاری های خود ساخته بردارند.

6 - از دولت دهم نیز می‌خواهیم با تجدید نظر در روابط خود با رژیم غاصب و مزدور سعودی و وهابیون صهیونیست دست از بذل مهرورزی های بیهود در حوزه سیاست خارجی برداشته و آرمان دفاع از مظلوم و مبارزه‌ با ظالم را هر چه بیشتر تحقق بخشد.

7 - در پایان از همه ملت‌های مسلمان و به ویژه حامیان بیت الله الحرام خواهانیم تا حج امسال را هر چه انقلابی تر بر پا دارند و با پایان دادن به حج تشریفاتی آمریکایی و احیای حج ناب ابراهیمی بر پایی تظاهرات برائت از مشرکین، راه آزاد سازی مکه و مدینه از دست رژیم غاصب آل سعود را همواره نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top