تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 12:45
کد خبر: 278333

در حاشیه جنجال‌سازی اصلاح‌طلبان از یک شعار جنجالی در تجمع اعتراضی روحانیون؛

استخر فرح به کمک اصلاح‌طلبان آمد

استخر فرح به کمک اصلاح‌طلبان آمد

این روزنامه، تابلو مذکور را دلیل وجود دست‌هایی در قتل مرحوم هاشمی رفسنجانی تحلیل کرده و نوشته: «علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سه روز پیش تجمعی در مدرسیه فیضیه قم با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه و با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی برگزار شد. در بخشی از این تجمع اعتراضی نسبت به تشدید رشد فقر و همچنین بی عدالتی قضایی، تابلویی به چشم میخورد که باعث تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های غربگرا شده است.

بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». همین جمله باعث شد این رسانه ها اصل موضوع یعنی همگامی علما و روحانیون با مردم را در موضوع معیشت اقتصادی به حاشیه برده و در عوض برای انحراف اذهان از واقعیت اقتصادی کشور دست به دامان یک جنجال زرد شوند.

کاخ فرح به کمک اصلاح‌طلبان آمد

در همین راستا روزنامه جمهوری اسلامی از حامیان سرسخت دولت روحانی در مطلبی عجیب نوشته  است:روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد.

این روزنامه در ادامه از زبان کاربران ناشناخته در فضای مجازی تابلو مذکور را دلیل وجود دست های در قتل هاشمی رفسنجانی تحلیل کرده و نوشته: «کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.»

روزنامه اعتماد نیز در راستای القای همگرایی عاملین این تجمع با سناریوی قتل مرحوم هاشمی رفسنجانی نوشته است: «در این شعار مقصود از فردی که شعارش مذاکره عنوان شده، حسن روحانی رییس‌جمهور قانونی ایران است اما نکته مهم این پلاکارد مصرع دوم شعار است؛ جایی که عنوان شده استخر فرح در انتظار رییس‌جمهور است و سرگذشتی شبیه به مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی.» این روزنامه در ادامه نیز می افزاید: «در روزهای نخستین فوت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رسانه‌های بیگانه تلاش داشتند فوت مرحوم هاشمی را مشکوک جلوه دهند و سناریو‌هایی در این باره مطرح کردند. سناریو‌هایی که خالی از واقعیت بود اما متاسفانه این پلاکارد در راستای همان سناریو‌ها طراحی شده و طراح آن به عواقب این موضوع فکر نکرده است.»

کاخ فرح به کمک اصلاح‌طلبان آمد

روزنامه آرمان از دیگر رسانه های زنجیره‌ای اصلاح طلب و البته معروف به روزنامه خاندان هاشمی نیز در مطلبی سعی کرده است هرگونه انتقاد از دولت را با عنوان «تضعیف دولت» و در مخالفت با سخنان مقام معظم رهبری جلوه داده و به نوعی مسیر نقد دولت را مسدود کند. این روزنامه چنین نوشته است: «مشکلات اقتصادی و معیشتی واقعیت انکارناپذیر جامعه است و دولت تمام تلاش خود را در راستای حل این مشکلات به‌کار می‌بندد، اما اینکه برخی بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند و به تخریب بپردازند امری جدا از مطالبه اقتصادی است. به‌نظر می‌رسد برخی هجمه‌ها به مجموعه دولت هیچ‌ سنخیتی با دغدغه مردم ندارد. در حالی که همه بزرگان کشور از لزوم وحدت، همدلی و انسجام برای برون‌رفت از شرایط فعلی سخن می‌گویند نباید برخی بخواهند با هجمه به دولت مانه اتحاد و امید مردم شوند. آنچه مسلم است اینکه برخی صرفا به خود می‌اندیشند و با تحرکات درصدند که منویات خود را به انجام برسانند. اینکه عده‌ای پشت تریبون به سخنرانی پرداخته و دولت را بجای نقد، تخریب کنند، تعدادی نماینده دم‌به‌دم به تضعیف دولت مشغول باشند، با این نگاه نمی‌توان مشکلات را حل کرد. اینکه دولت باید نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر و بهتر عمل کند امری بدیهی است، اما اینکه عده‌ای بخواهند از شرایط فعلی سوءاستفاده کنند امر پسندیده‌ای نیست.»

کاخ فرح به کمک اصلاح‌طلبان آمد

با وجود نقدهایی که میتوان به این چنین شعارهایی داشت، اما نباید رفتار زنجیره ای ها در ایجاد جنجال برای انحراف افکار عمومی فراموش کرد. از ابتدای روی کار آمدن روحانی تاکنون هرگاه مبارزه با فساد و اعتراض به وضعیت موجود اقتصادی به خواست عمومی تبدیل شده، این رسانه ها با ایجاد جنجال به دنبال انحراف مسیر بوده اند. روزی با شعار «جنگ یا تحریم» ملت را میترسانند و روزی دیگر هرگونه انتقاد را همنوایی با دشمن جلوه میدهند.

نکته مهم اما استناد رسانه‌های ضدانقلاب به متن این روزنامه ها در موضوع قتل مرحوم هاشمی رفنسجانی است که این مطالب را دلیلی بر صحت ادعای خود معرفی کرده‌اند.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده و همزمان با تشدید وضعیت اقتصادی این رسانه ها دیگر به چه چیزی متوسل خواهند شد تا افکار عمومی را از عملکرد دولت محبوبشان منحرف کنند؟

* گزارش از سعید درویشی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top