تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/30 - 09:27
کد خبر: 278874

رونمایی از دو محصول فناور و دانش بنیان

پرینتر تولید محفظه قالب‌های ماسه‌ای برای ریخته گری و شبیه ساز تراشکاری پیشرفته، دو محصول فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، دکتر اسماعیل پیر علی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حاشیه رونمایی از این دو محصول اظهار داشت: هم اکنون ۱۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری فعال هستند.

وی تصریح کرد: این شرکت ها سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار دلار صادرات محصولات شبیه سازی آزمایشگاهی و نرم افزار داشته اند و خوشبختانه امسال هم این شرکت ها موفق به عقد قرارداد فروش به ارزش ۱۰۰ هزار یورو در زمینه طراحی و اجرای گلخانه هوشمند در کشور گرجستان شدند.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این آیین اظهار داشت: تاکنون معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت کرده است و این حمایت همچنان ادامه خواهد یافت؛ از طریق تسهیلات و منابع بانکی از شرکت های دانش‌بنیان در سطح کشور حمایت می شود.

وی درخصوص افزایش قیمت ارز برای تامین مواد اولیه شرکت‌های دانش بنیان نیز افزود: قیمت محصولات شرکت های دانش بنیان در شرایط کنونی افزایش یافته است و با توجه به اینکه برخی از محصولات ممنوعیت واردات دارند، زمینه سازی تولید این نوع محصولات از سوی شرکت های دانش بنیان شده است.

به گفته کیوان محمدی مخترع دستگاه پرینتر تولید محفظه قالب‌های ماسه‌ای، با استفاده از این دستگاه نمونه‌سازی قطعات و ساخت فضای ریخته گری در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود.

وی افزود: این دستگاه در مدت زمان ۵ سال با صرف هزینه‌ای بالغ بر دومیلیارد و پانصد میلیون ریال ساخته شد و این در حالی است که نمونه مشابه خارجی آن با قیمتی معادل یک میلیون و دویست هزار دلار از کشورهای اروپایی وارد می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top