تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/30 - 19:27
کد خبر: 278970

جزئیات نوزدهین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور؛

نوگرایی در حکومت، جوان گرایی و شفافیت

نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از ۲ تا ۷ شهریور به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه با حضور ۳۰۰دانشجو به نمایندگی از ۵۷ دفتر این اتحادیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل صبح امروز در نشست خبری نوزدهمین نشست سالانه این اتحادیه که با شعار نوگرایی در حکومت، جوان گرایی و شفافیت برگزار می‌شود گفت: نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از ۲ تا ۷ شهریور به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

گلرو مفرد در ادامه با اشاره به برگزاری افتتاحیه نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه رازی گفت: نماینده مردم ، امام جمعه ، نمایندگان مجلس خبرگان، استاندار و رئیس دانشگاه کرمانشاه حضور خواهند داشت.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: همزمان با برگزاری این نشست صبح‌ها کمیسیون‌های ۵ گانه در قالب کمیسیون‌های سیاسی، تشکیلات، روابط عمومی و تبلیغات، آموزش و فرهنگی برگزار می‌شوند. هم چنین بعدازظهر‌ها به برگزاری ویژه برنامه‌ها و استفاده از سخنان میهمانان سیاسی، لشکری و کشوری خواهیم پرداخت.

این فعال دانشجویی افزود: همزمان با این نشست سالانه اتحادیه از ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت، عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، زاهدی، پورابراهیمی و فلاحت پیشه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان ویژه دعوت به عمل آمده است.

وی اشاره کرد: ویژه برنامه این دوره از نشست سالانه برنامه‌های عرصه حضور با موضوع فعالیت‌های اجتماعی زنان در جامعه، ویژه برنامه بین الملل، ویژه برنامه فرهنگی با موضوع تقدیر از فعالان سینما، پویانمایی، نویسندگی و یادواره شهدا به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم کرمانشاه با حضور سردار سعید قاسمی و رونمایی از کتاب نقاب‌ها اثر محمدعلی الفت پور از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: همزمان با نوزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برنامه اصلی این نشست که انتخابات شورای مرکزی آینده این اتحادیه می‌باشد برگزار خواهد.

در ادمه گلرو مفرد به تحلیل و بررسی کارنامه چهل ساله انقلاب و مسائل روز کشور پرداخت و گفت: چهلمین سال استقرار انقلاب اسلامی از این جهت که انقلاب به بلوغ رسیده و باید به ارایه عملکرد خود بپردازد حائز اهمیت است و در همین راستا ما معتقدیم که در حکومت نیاز به نوگرایی داریم و این نوگرایی به معنای بازتعریف روندها، سیاست‌ها و رفتار‌های حاکمان و کارگزاران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است.

گلرو مفرد افزود: در چهلمین سال استقرار جمهوری اسلامی جمع بندی ما این است که نظام در حوزه‌های سیاسی، آزادی، نظامی، کشاورزی، جمهوریت، اسلامیت، بهداشت و درمان و شاخص‌های عدالت پیشرفت شگرفی داشته است. با این وجود کارنامه نظام را در این حوزه‌ها کارامد و درخشان می‌دانیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: با توجه به هزینه‌های مغرضانه دشمن و از طرفی ضرورت ارایه عملکرد کارنامه انقلاب سیاست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در سال جاری این است که دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، چون معتقدیم این کار هم امید به آینده در مردم را افزایش می‌دهد و هم موجب تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی می‌شود.

وی افزود: الان در این مقطع باید این سوال را از خود بپرسیم که با تجربیات به دست آمده مسیر را ادامه دهیم و سیاست‌ها و رفتار‌های حاکمان را برای تحقق آرمان‌ها دنبال کنیم و یا لازم است طرحی نو در حرکت خود دراندازیم قطعا پاسخ مثبت است و ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معتقدیم که در حکومت نیاز به نوگرایی داریم و این نوگرایی به معنای بازتعریف روندها، سیاست‌ها و رفتار‌های حاکمان و کارگزاران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است.

گلرو مفرد با بیان اینکه شعار این اتحادیه سال گذشته نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت بود تصریح کرد: امسال هم معتقدیم نوگرایی در حکومت باید به طور جدی در دستور کار تشکل‌های انقلابی قرار بگیرد و از طرفی جوانگرایی و شفافیت نیز سرلوحه مطالبات آن‌ها از مسئولین باشد از این رو شعار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در سال جاری نوگرایی در حکومت و جوانگرایی و شفافیت انتخاب شده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: ما معتقدیم که مبارزه با فساد در گروی شفافیت، افزایش اعتماد عمومی به حکومت، توانمندسازی بیشتر حاکمیت، اصلاح نظام مالیاتی، پرداخت عادلانه یارانه‌ها و مدیریت صحیح منابع است و این شفافیت زمانی در کشور به وجود می‌آید که نوگرایی در حکومت اتفاق بیفتد.

وی با تاکید براینکه شفافیت با وجود مدیران پیر و محافظه کار به نتیجه نمی‌رسد تصریح کرد: مدیرانی که در بند منابع سیاسی و اقتصادی هستند با شفافیت مبارزه می‌کنند با این وجود ما باید مسئله جوانگرایی را در مطالبات دانشجویی سرلوحه کار خود قرار دهیم و این رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نوزدهمین سال تاسیس این اتحادیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

گلرو مفرد با تاکید براینکه باید شرایط فعلی کشور به خصوص در زمینه افزایش دلار تا ده هزار تومان و کاهش ارزش پول ملی مورد بازخوانی قرار بگیرد افزود: ظریف در مصاحبه با CNN اذعان داشته که نگاه ما به امریکا اشتباه بوده است با این وجود سوال این است که هزینه این اشتباه از جیب چه کسانی پرداخت شده است؟

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: روحانی نیز مدعی بود ملاک جیب مردم است نه آمار‌های بانک مرکزی؛ از این رو الان که قدرت خرید مردم کاهش یافته و دولت از این موضوع خبر دارد چه کسی باید هزینه سیاست‌های اشتباه دولت در راستای مذاکره با غرب و کدخدا را بدهد قطعا این هزینه از جیب مردم پرداخت شده است، دولت به عنوان مقصر اصلی وضع موجود باید پاسخگو باشد و اگر این اتفاق نیفتد باز هم عده‌ای با شعار رفتن با غرب وارد حاکمیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون نگاه دولت حل مسائل نبوده و همه چیز را در مذاکره دیده است تصریح کرد: حالا که امریکا نیز از برجام خارج شده باز هم امید دولت به اروپا، برونگرایی و غرب گرایی است. توصیه ما به دولت این است به جای این رویه به جوانان و توانمندی‌های کشور توجه کنند و سیاست‌های بومی را در پیش بگیرد.

گلرو مفرد در بخش دیگری از اظهارات خود به اعتراض اخیر طلاب حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: ما در نقد نیازمند همدلی هستیم با این وجود برخی‌ها نباید برای دولت بهانه تراشی کنند در هر حال همه ما می‌دانیم مقصر اصلی مشکلات کشور دولت است، ولی نباید برای آن‌ها زمینه بهانه تراشی را فراهم کنیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید براینکه نباید ادبیات نقد را مختل و توپ را به زمین جریان انقلابی انداخت تصریح کرد: نقد حق همه مردم است، اما نباید برای دولت که باید پاسخگو باشد بهانه تراشی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس پس از مدت‌ها اجازه سوال از رئیس جمهور را داده هر چند که این اتفاق دیر بوده تصریح کرد: معتقدیم هر وقت ماهی را از آب بگیریم تازه است با این وجود برخی‌ها مدعی شده اند که سوال از رئیس جمهور غیرقانونی است سوال ما از این آقایان این است در حالی که ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته، تورم و رکود کشور را فرا گرفته و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خوبی نیستند چرا دولت نباید خود را نسبت به این وضعیت پاسخگو بداند. با این وجود این که گفته می‌شود سوال از رئیس جمهور غیرقانونی است خنده دار است.

گلرو مفرد تصریح کرد: انتظار ما از نمایندگان این است که حرف دل مردم و سوالات آن‌ها را از روحانی بپرسند و تا حل مشکلات مسائل را پیگیری کنند اگر چه تعارض منافع موجب شده تا در برخی مسائل نمایندگان سوال خود را پس بگیرند، چون دولت امکانات ویژه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار داده است از این رو حرف مردم در مجلس مطرح نمی‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت: نمایندگان وکیل الدوله می‌شوند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دولت باید تغییرات را شروع کند و این تغییرات را به گردن مجلس نیندازد تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی دولت ضعیف است که قطعا عملکرد آن‌ها نیز این را نشان می‌دهد دولت باید هر چه سریعتر دست به کار شده و تغییرات در تیم اقتصادی خود شروع کند در هر حال سوال این است وقتی بازرگانان و بازاری‌ها خروج امریکا را از برجام تشخیص می‌دادند چه طور دولت این را تشخیص نداد.

وی افزود: در این جنگ اقتصادی دولت هیچ برنامه‌ای را ندارد در هر حال در دولت باید افراد ناکارآمد کنار بروند و افراد موثر جایگزین شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top