تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/03 - 11:51
کد خبر: 279327

حاشیه‌های افتتاحیه ۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

پاسخ استاندار کرمانشاه به چالش «فرزندت کجاست» +گزارش تصویری

نوزدهمین نشست سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با حضور نمایندگان ۵۷ دفتر این اتحادیه در دانشگاه ها و با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس دانشگاه و سرپرست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوزدهمین نشست سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با حضور نمایندگان 57 دفتر این اتحادیه در دانشگاه ها در دانشگاه رازی کرمانشاه و با حضور مهندس بازوند استاندار استان کرمانشاه، دکتراعلمی آل آقا رئیس دانشگاه و حجت الاسلام قلندری سرپرست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه رازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رضا گل رو مفرد دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشوردر خصوص شعار این نشست گفت: بعد از چهل سال ما باید از انقلاب دفاع کنیم و یک کارنامه شفافی قابل دفاع ارائه کنیم و رفتار و مشی دشمنان انقلاب که قصد دارند این انقلاب به چهل سالگی و بلوغ خود نرسد. وظیفه جنبش دانشجویی و مسئولین این است که نمایش گر کارآمد نظام و کارنامه شفاف 40 ساله انقلاب باشند و نیروی محرک نظام باشند و نشان دهند که جمهوری اسلامی تنها در مسئله امنیت کارنامه درخشان ندارد و در عمده حوضه ها مانند: استقلال آزادی جمهوریت مردم سالاری و حتی اقتصاد توانسته درخشان باشد.

وی افزود: قضاوت ما به نسبت کارنامه 40 ساله انقلاب این است که ما در حوضه های مختلف نمره مطلوب را گرفته ایم اما در برخی حوضه ها با اینکه در مجموع ایراداتی هم وارد است ولی بعضا حوضه هایی هست مانند عدالت که در خصوص مدیریت و راهبرد های آن باید تجدید نظر صورت گیرد. با این تفسیر باید یک نوگرایی در حکومت صورت پذیرد و مصداق این نوگرایی در جوانگرایی و شفافیت مسئولین در تمام بخش های مدیریتی نظام است و باید از محافظه کاری و شایسته سالاری های از نوع اقازادگی جلو گیری شود و مسئولین متعهد متخصص جوان و انقلابی با کارنامه شفاف مدیریت ارگان های مختلف نظام را بر عهده بگیرند‌.

در پایان مراسم افتتاحیه این نسشت مهندس بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به چهل سالگی انقلاب و وضعیت استان کرمانشاه گفت: یکی از دستاورد های بزرگ این انقلاب حضور گسترده مردم در صحنه است و مردم سرمایه اجتماعی این هستند. دانشجویان باید نقاط ضعف و وقت انقلاب را به جامعه بیان کنند و مطالبات آنان جامعه را اقناع کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید نقاط ضعف و قوت انقلاب را منعکس نمایند، افزود: علیرغم تنگناها تهدیدات، جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت زیادی را در طول چهار دهه داشته است و دشمنان ناجوانمردانه حقایق و کارکردهای نظام را زیر سؤال می‌برند.

مهندس بازوند با گرامیداشت هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی بسیار خوبی برای مدیریت کشور دانست و بیان کرد: تلاش و کوشش و خدمت به مردم، زائیده تفکر این دو شهید بزرگوار بود.

وی توجه به محرومیت زدایی در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را جزو لاینفک نظام عنوان کرد و گفت: قشر دانشجو می تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و در این صورت است که جامعه از مطالبات دانشجویان راضی می‌شود.

وی کرمانشاه را از استان‌های ثروتمند و دارای ظرفیت‌های عظیم در حوزه نفت، صنعت، کشاورزی، آب و خدمات عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری از استان کرمانشاه با عنوان «سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی» یاد نمودند.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث زلزله کرمانشاه گفت: در جریان زلزله ۲۱آبان ۱۳۹۶، تعداد ۱۹۳۰ روستا دچار تخریب شده و وسعت بسیار زیادی از تخریب را در بر داشت اما در بحث امداد و نجات از ظرفیت خوب سپاه، ارتش و... استفاده شد و هم اکنون بازسازی مناطق زلزله زده با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه ۸ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد، ادامه داد: زلزله کرمانشاه، یک بحران ملی بود که به‌صورت استانی مدیریت شد. همچنین مدیریت این حادثه از کارهای خوب نظام است و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

استاندار کرمانشاه، پیام و حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده کرمانشاه را سبب ایجاد انسجام و وحدت ملی در جریان زلزله دانست و گفت: رئیس جمهور محترم نیز ۳۶ ساعت پس از وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده استان حضور یافت و بعد از ۳۶ ساعت مصوبات را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به ابلاغ ۵۳۲۵ میلیارد تومان در بحث زلزله کرمانشاه گفت: از این میزان، ۲۲۰۹ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی نیز تخصیص می‌یابد. همچنین ۲۳۱۷ میلیارد تومان نیز امهال وام داشتیم که سود آن ۸۸۱ میلیارد تومان بوده و در مجموع دولت تاکنون ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای زلزله کرمانشاه لحاظ نموده است.

مهندس بازوند افزود: به طور متوسط ماهیانه ۱۳۰۰ خانه در مناطق زلزله زده احداث می‌شود، کار بازسازی ۷۰۷۰ نیز به اتمام رسیده است. تا پایان شهریور ماه کار احداث ۱۲ هزار واحد تخریبی روستایی به اتمام می‌رسد، بنای پایان بازسازی در شهرهای زلزله زده نیز تا پایان سال ۱۳۹۸ است.

وی با اشاره به نرخ ۲۲.۴ درصدی بیکاری استان کرمانشاه، بیان کرد: در استان کرمانشاه ۱۷۲ هزار نفر بیکار وجود دارد و ۷۵۰۰ نفر بیکار نیز ورودی به این عدد اضافه می‌شود، برای کاهش بیکاری استان، سند ۷ برنامه‌ای با دستور کار لازم را به فرمانداران شهرستان‌های کرمانشاه ابلاغ نمودیم.

مهندس بازوند ارزش کمک‌های غیرنقدی مردم به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را ۲۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶۲ میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی از سوی هلال احمر به مردم زلزله زده استان صورت گرفت و کمک‌های مردمی از طریق چهره‌های محبوب نیز ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

استاندار کرمانشاه سپس در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان حضور یافت و به سؤالات دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف کشور پاسخ داد.

استاندار کرمانشاه در پاسخ این سوال که «فرزندت کجاست» گفت: من سه فرزند پسر دارم که همگی در ایران هستند، یک فرزندم در رشته معماری تحصیل نموده و در یک شرکت خصوصی کار می‌کند، یک پسر دیگرم نیز در رشته عمران تحصیل می‌کرده که انصراف داده و هم اکنون دانشجوی خلبانی است و یک فرزند دیگرم محصل است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید به کمک توسعه کشور بیاید، گفت: دانشگاه رازی در بحث توسعه استان با تدوین سند آمایش به خوبی نقش آفرینی کرده است و این مهم بیانگر نزدیکی دانشگاه به توسعه استان است.

در پایان این مراسم، تندیس نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور به استاندار کرمانشاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی و رئیس دانشگاه رازی اهدا شد.

بیشتر بخوانید// نوگرایی در حکومت، جوان گرایی و شفافیت

در ادامه تصاویری از این مراسم را می‌بینید:

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

۱۹امین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

* عکس از محمد کفیلی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top