تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/06/19 - 20:06
کد خبر: 281501

۴ هدف راهبردی وزارت ارتباطات در تحول دیجیتال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از ایجاد دولت الکترونیک، افزایش فرصت های شغلی، افزایش بهره وری و کاهش مراجعات حضوری مردم به عنوان ۴ هدف راهبردی وزارت ارتباطات در سند تحول دیجیتال نام برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ رسول سراییان امروز در نشست مشترک وزارتخانه های ارتباطات و نیرو که با هدف معرفی کاربرد فناوریهای نوین و اینترنت اشیاء در صنعت آب و برق برگزار شد، گفت: همگرایی در فناوری و هم افزایی در مدیریت منابع، تنها مسیر راهبردی در مواجهه با چالش های ملی کشور است.

وی ادامه داد: ورود صنعت فناوری اطلاعات (IT) در صنایع مختلف باعث افزایش بهره وری و هم افزایی در مدیریت منابع شده و همگرایی فناوری در صنایع مختلف تنها راهبرد مواجهه با چالشهای کشور از جمله آب، بیکاری، وابستگی به منابع نفتی، آلودگی محیط زیست، رونق اقتصادی و عدم شفافیت است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر نقش وزارت ارتباطات و نیرو در رفع چالش ها و کاهش معضلات موجود در کشور گفت: با هوشمندسازی صنایع مختلف و ادغام فناوری با آنها می‌توان هزینه های دولت را کاهش داد و از منابع محدود استفاده حداکثری را کسب کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را از مفاهیم جدید و تحول زا در دنیا برشمرد و افزود: شهر هوشمند و دولت هوشمند از ثمرات تحول دیجیتال در کشور است و ایجاد دولت الکترونیک و متعاقب آن افزایش فرصتهای شغلی، افزایش بهره وری و کاهش مراجعات حضوری مردم از اهداف راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سراییان افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی را از فواید استفاده از فناوری های نوین در صنعت آب و برق عنوان کرد و گفت: افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد ملی، توسعه زیرساخت های هوشمند سازی شبکه برق و همچنین فضای کسب و کار دیجیتال و اشتغال زایی و افزایش سهم بخش خصوصی در توسعه خدمات در کشور از جمله این فواید است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: اشتراک گذاری داده های دو حوزه برق و آب منشاء تحولات بزرگ در کشور خواهد بود و نوآوری و خلق خدمات کسب و کارهای جدید با بهره گیری و ترکیب داده ها باز باعث خلق ثروت و ارزش توسط شرکت های نوپا خواهد شد.

وی مداخله حداقلی دولت در امور اجرایی و ورود در نقش توانمندسازی، تسهیل گری و مقررات گذاری را از عوامل کلیدی موفقیت در اجرای سند مشترک و پایداری آن عنوان کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top