تاریخ انتشار: 04 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2852

اظهارات دکتر کردان

طراحان طرح وحدت ملی باید موضوع و هدف خود را از مطرح کردن این طرح اعلام کنند؛ اما باید گفت که این گونه طرح‌ها در کشور ما جواب نمی‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر کشور دولت نهم با بیان اینکه ملت ایران بعد از انتخابات با تبعیت از مقام معظم رهبری به وحدت رسیده‌اند، گفت: طرح وحدت ملی اهانت صریح به ملت ایران است.

علی کردان، وزیر اسبق کشور که در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خبرگزاری‌ها و مطبوعات از غرفه خبرگزاری فارس بازدید ‌کردبه گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل ازفارس، گفت: طرح وحدت ملی واژه مقدسی است که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده‌اند.

کردان با بیان اینکه طرح وحدت ملی که اخیرا مطرح شده است، نمی‌تواند طرح مناسبی باشد، گفت:‌ طرح وحدت ملی در کشورهایی اجرایی می‌شود که حاکمیت آن کشورها توانایی برطرف کردن اختلافات جاری را نداشته باشند.

وی با ذکر مثالی افزود: به طور مثال در کشوری مثل عراق و یا افغانستان اختلاف‌های حزبی رخ می‌دهد و حاکمیت این کشورها توانایی برطرف کردن این اختلافات را ندارند و اگر طرحی برای وحدت این احزاب در این کشورها مطرح شود، می‌تواند راهگشا باشد.

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه طرح وحدت ملی اهانت صریح به ملت ایران است تاکید کرد: ملت ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم انتخابات را پایان یافته قلمداد کرده و بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری، اختلافات را به پایان رساندند.

کردان با بیان اینکه بهتر است طراحان طرح وحدت ملی، نام صحیح این طرح را به مردم بگویند، ابراز داشت: این طرح در حقیقت طرحی است که قصد دارد وحدت جریان‌های سیاسی را در کشور حاصل کند.

وی افزود: اگر جریان‌های سیاسی به اصل‌های 4گانه مقام معظم رهبری که برای وحدت ارائه شده است، توجه کنند، وحدت در کشور حاصل خواهد شد؛ اما باید بدانند که هیچ وحدتی بدون محوریت ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی جریان‌ها 6 ماه پیش خود را درون حاکمیت و قانون اساسی تعریف کردند و با این تعریف وارد انتخابات شدند؛ اما بعد از گذشت چند ماه ماهیت آنها مشخص شد.

وی گفت: با کسانی که در دوران دوم خرداد بحث خروج از حاکمیت را مطرح می‌کردند، نمی‌شود وحدت کرد؛ چون این جریان‌ها درون نظام و قانون اساسی نیستند؛ البته برخی جریان‌ها نه تنها بعد از انتخابات از حاکمیت خارج شده‌اند، بلکه به آمریکا نیز پیوستند و نمی‌شود با این جریان‌ها وحدت را در کشور رقم زد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top