تاریخ انتشار: جمعه 1397/07/27 - 23:57
کد خبر: 287004

امیرآبادی فراهانی در دانشگاه صنعتی قم چه گفت؟

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مراکز آموزشی آزاد نباید به دانشگاه های دولتی لطمه وارد کنند؛ دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه های غیر دولتی پیشی بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در جلسه خیرین دانشگاه صنعتی قم از پیگیری کمیسیون ماده ۲۳ جهت تخصیص ردیف بودجه عمرانی جهت ساخت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی قم در زمین کیلومتر ۹ اتوبان قم- تهران خبر داد.

امیر آبادی گفت: شرایط کنونی ایران اسلامی بسیار حساس است. چرا که دشمن از طریق فشارهای اقتصادی می خواهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

وی افزود: مردم ایران در سخت ترین شرایط با پیروی از رهنمودهای رهبر در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند و هرکجا که مردم شانه خالی کردند و در صحنه نبودند با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در اجرای پروژه های عمرانی گفت: باید قبول کرد که یکی از ضعفهای ما عدم مطالعه دقیق و طرح های ساختاری قوی در پروژه های عمرانی است. به عنوان مثال ۱۱۰ شهر بزرگ دنیا در کنار بنادر هستند، چون از فرصت ها درست استفاده می کنند. اما متاسفانه شهرهای حاشیه بندرهای ایران جز فقیر ترین شهرهای ایران هستند.

امیرآبادی خاطر نشان ساخت: مسئولین در دانشگاه ها نباید اجازه بدهند که حاشیه ها ماموریتهای علمی و وظایف دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهند. فرقی نمی کند که حواشی از چه طیف و گروه سیاسی باشد، ما اجازه نمی دهیم ارزش های ملت در دانشگاه ها خدشه دار شود و دانشگاه ها از مسیر علم ، اندیشه عمران و آبادانی دور بماند.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه ها و مراکز آموزشی بدون داشتن طرح توجیهی و آمایش سرزمینی گفت: با توجه به ازدیاد مراکز آموزشی در قم، مراکز آموزشی آزاد نباید به دانشگاه های دولتی لطمه وارد کنند و مدرک گرایی را باب کنند. دانشگاهی مثل دانشگاه صنعتی قم باید با تربیت مهندسانی کارآمد از دانشگاه های غیر دولتی پیشی بگیرد. انتظار مسئولین استان از این دانشگاه این است که با ورود به صنعت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال رسالت خود را انجام دهد.

وی در خصوص ادغام دانشگاه ها گفت: ما تمام قد در مقابل ادغام دانشگاه های دولتی استان خواهیم ایستاد. در قم سه دانشگاه دولتی قم، صنعتی قم و حضرت معصومه(س)باید با هویت و ساختار مستقل به کار خود ادامه دهند.

در ادامه رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی ضمن خوشامدگویی گفت: به لطف خدا و حمایت های مسئولین استانی و کشوری این دانشگاه با وسعت ۶ هکتار، ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۵۷ عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور به ویژه قم و تهران می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته های فنی و مهندسی این دانشگاه در زمره رشته های اشتغال زا وجذاب محسوب می شوند، امیدواریم بتوانیم سهم و نقش خود را در استان و کشور به خوبی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم به بیان اقدامات انجام شده دانشگاه در چند ماه اخیر پرداخت و گفت: افزایش ۳۰ درصدی فضای آموزشی از طریق تاسیس دانشکده برق و کامپیوتر به مساحت ۵۳۰ متر مربع،تاسیس کتابخانه شهید مشکوۀ السادات ، تاسیس سالن ورزشی شهید شهریاری به مساحت ۴۵۰ متر مربع، تاسیس بنیاد خیرین دانشگاه، تجهیز سالن همایش های دانشگاه، انجام اقدامات اولیه جهت تدوین طرح جامع زمین دانشگاه ، تسطیح و محوطه سازی دانشگاه و اقدامات اولیه جهت تاسیس زمین چمن مصنوعی و زمین ورزشی روباز بخشی از فعالیت های چند ماه اخیر جهت میزبانی شایسته از دانشجویان در سال تحصیلی جدید بوده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه استراتژیک استان قم افزود: با توجه به نزدیکی دانشگاه صنعتی قم به شهرک های صنعتی غدیر، شکوهیه ، حسن آباد، محمود آباد و منطقه ازاد اقتصادی سلفچگان و با توجه به مطرح شدن دانشگاه صنعتی قم به عنوان معین دانشگاه های تهران ، امیدواریم بتوانیم سهم و نقش خود را در استان و کشور به خوبی ایفا نماییم.

رضایی نور افزود: در حال حاضر ۱۲ طرح صنعتی نوآورانه توسط اساتید دانشگاه صنعتی قم جهت رفع مشکلات صنعتی استان در حال اجرا می باشد.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه صنعتی قم افتخارات علمی و پژوهشی زیادی دارد، از جمله کسب رتبه هفتم در مسابقات ملی نانو، کسب رتبه دوم در مسابقات ملی ساخت زیردریایی، انتخاب دانشگاه به عنوان دبیرخانه کنفرانس فیزیک ریاضی کشور. همچنین دانشگاه صنعتی قم برای اولین بار در کشور مجری طرح همیار صنعت است که در این طرح دانشجوها با کمک اساتید وارد کارخانه ها می شوند و از نزدیک معضلات صنعتی را پیدا می کنند و آنها را مرتفع می سازند که هم به صنعت استان کمک شایانی می کنند و هم از زمان دانشجویی جذب بازار کار می شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: امیدواریم که با حمایت های بی دریغ دکتر امیرآبادی درمجلس شورای اسلامی شاهد رشد بودجه و شکوفایی هر چه بیشتر این دانشگاه باشیم.

در انتها امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه ونماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و خیرین دانشگاه صنعتی قم از طرح های عمرانی این دانشگاه بازدید کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top