تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/12 - 18:08
کد خبر: 288941

حمزه دستیار

دولت ایران و زمان تکرار داستان «میکونوس»

دولت ایران و زمان تکرار داستان «میکونوس»

ایرانی که بعد از خروج آمریکا در جایگاه طلبکار و مدعی بود و اتحادیه اروپا ملزم به حفظ ایران در برجام با دادن امتیازات اقتصادی بود ، امروز در آستانه ضربه آخر تحریم های آمریکائی(حتی اگر جو روانی باشد) در موضع انفعال و ضعف نسبت بدهکار خود یعنی اروپا ایستاده است!

خبرنامه دانشجویان ایران: حمزه دستیار*// « اتحادیه اروپا باید سیلی سخت دهه هفتاد از حسینیه امام خمینی (ره) را به یاد بیاورد و بداند ملت ایران ظرفیت تحقیر شدن را ندارند.

مردم ما تقریبا به این نتیجه رسیده بودند که تحریم های ۱۳ آبان ماه فشار و مشکلات جدیدی را ایجاد نخواهد کرد و فشار روانی تحریم‌های جدید تا حدودی برای ملت حل شده بود، حال غرب نیازمند یک سناریوی جدید برای حمله ای دیگر به جامعه ایران جهت زیر فشار گذاشتن مردم از لحاظ روانی در کنار فشار اقتصادی بود!

خیال مردم از تحریم‌های ۴ نوامبر(۱۳ آبان ) که راحت شد حال نوبت اروپا بود تا با سناریوی جدید علاوه بر اینکه اس پی وی را به تاخیر بیندازد فشار روانی را بر مردم ایران دوچندان کند. تجربه ثابت کرده است غربی‌ها برای تحریم های ظالمانه و فشارهای یک جانبه به مردم ایران هیچگاه نیازمند ادله و یا مدارک خاصی نیستند بلکه با کوچکترین ظن و حتی بهانه‌ای پیش پا افتاده ، هر نوع فشاری به ملت ایران وارد می‌کنند.

آقایان غرب‌گرا مگر خودشان نمی‌گفتند هر روز تأخیر در اجرای برجام ١٠٠ میلیون دلار ضرر برای ایران به همراه دارد، چه کسی پاسخگوی این همه ضرر و زیان است ؟

وی یادآور شد: اروپایی که قرار بود ۴ نوامبر حامی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا باشد حال خود آتش افروز این تحریم‌ها شده و اثرات آن ها را چندین برابر کرده اند تا سیلی باشد بر صورت آن ها که اروپا و آمریکا را جدا از هم می دانند.

با اینکه نقدهای فراوانی متوجه اس پی وی بود و گپ های زیادی برای فرار از تحریم های آمریکائی داشت ولی بواسطه عدم اقتدار دولت و دستپاچگی دیپلماسی واکنشگر ما، اس پی وی به منزله راه نجات دولت پس از خروج ترامپ از برجام بود.

در حالیکه یکی از ماموریت های اس پی وی تصویب CFT در مجلس ایران بود و همچنین تاکید بر تایید ایران توسط FATF و حذف معاملات در صورت رعایت نکردن قوانین و شروط FATF که این خودبخود یعنی الزام پذیرش FATF توسط ایران و شیفت تفاهم از بحث اقتصادی به امنیتی و از موضع طلبکارانه ایران به موضع بدهکارانه!

ایرانی که بعد از خروج آمریکا در جایگاه طلبکار و مدعی بود و اتحادیه اروپا ملزم به حفظ ایران در برجام با دادن امتیازات اقتصادی بود ، امروز در آستانه ضربه آخر تحریم های آمریکائی(حتی اگر جو روانی باشد) در موضع انفعال و ضعف نسبت بدهکار خود یعنی اروپا ایستاده است!

وقت کشی اروپایی ها برای تاثیر بیشتر تحریم های آمریکا و تاخیر در تضمین فروش نفت ایران با عقب انداختن اجرای اس پی وی ماهیت لاینفک آمریکائی اروپایی را بیشتر نشان داد.

اروپا دوست ما نیست، این مهم را تاریخ بر سر ما فریاد می‌زند! اروپائی همان هایی هستند که بعد از خروج آمریکا بجای حمایت صد در صد از پایبندی ایران، می گفتند :این توافق باید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای در ۲۰۲۵، فعالیت‌های بالستیک در منطقه و فعالیت‌های منطقه‌ای در عراق و یمن وسوریه و لبنان تکمیل شود، این توافق باید گسترده‌تر شود! به جای حمایت گفتند : برنامه موشکی ایران، روابطش با اسرائیل و اقداماتش در سوریه، نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته است. همان ها که ملاک صلح طلبی را به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و ملاک مبارزه با تروریسم را مقابله با اسلام گرایی در ایران و جهان می دانند.

دولت ما، ماجرای میکونوس در اوایل دهه هفتاد را تکرار کند، اروپایی ها را با ذلت از ایران بیرون کند تا با التماس برگردند، صدایی که از دانمارک بلند شد ریشه‌اش واشنگتن و فرانسه و آلمان و انگلیس است و سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند پر و بالی بیش نیستند.

وقت کرنش ایران است، مطمئنا دستگاه دیپلماسی متوجه ساختگی بودن این سناریو و غرض ورزی از این نوع رفتار اروپایی ها هست و انتظار برخورد قاطعانه در این برهه از زمان کمترین خواست ملت ایران است.

* دبیر واحد بین الملل اتحادیه انجمن های اسلامی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سعید
1397/08/15 - 00:07

خوب بود.
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top