تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/22 - 12:07
کد خبر: 290230

قیمت تجهیزات رادیولوژی ۳ برابر می‌شود

حسین کرمپور با اشاره به افزایش حداقل ۳ برابری قیمت تجهیزات رادیولوژی گفت: افزایش قیمت ارز و ثابت ماندن تعرفه‌ها فعالیت بسیاری از مراکز رادیولوژی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین کرمپور نایب رئیس انجمن رادیولوژی در آستانه برگزاری جشن روز اشعه اظهار داشت: در کنار کنفرانس دو روزه علمی در حوزه رادیولوژی روز اشعه نیز برگزار می‌شود که از برخى اساتید و صاحب‌نظران برجسته در حوزه رادیولوژی جهت شرکت در این کنفرانس و جشن دعوت کرده ایم.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران  در ادامه به مشکلات و چالش‌های پیش رو در رادیولوژی اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین مشکلی که رادیولوژیست‌ها را با دغدغه همراه کرده بالا رفتن قیمت ارز است چرا که رشته ما وابسته به تجهیزات و دستگاه‌هایی بوده که اکثرا از تکنولوژی‌های سطح بالا برخوردار بوده و کشورهای معدودی توان تولید آن را با کیفیت بالا دارند.

کرمپور گفت: با افزایش نرخ ارز تهیه تجهیزات رادیولوژی برای همکاران ما و مراکز مربوطه غیرممکن شده و از طرفی تعرفه‌ها ثابت مانده و بسیار پایین است و این مساله و عدم تعادل آسیب‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر با این وضعیت ارزی تکنولوژی‌های به روز به کشور وارد نمی‌شود و اگر بیاید بسیار با تاخیر همراه بوده و این مساله فاصله علمی رادیولوژی ایران را با کشورهای منطقه و جهان به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران  گفت: از طرفی افزایش شدید ظرفیت پذیرش دستیاران رادیولوژی را شاهد بوده‌ایم و این موضوع باعث شده بسیاری از فارغ‌التحصیلات جدید که از بالاترین رتبه‌های علمی کشور هستند قادر به تهیه دستگاه‌های رادیولوژی و تاسیس مراکز رادیولوژی نیستند.

کرمپور گفت: این مشکلات مهاجرت همکاران ما را در سال اخیر به همراه داشته و حتی نوسانات ارزی و مشکلات پیش رو باعث شده است که رادیولوژیست‌ها کشورهای مقصدی همچون اروپای شرقی و آسیا را نیز در نظر گیرند؛ البته این مساله تنها اختصاص به رادیولوژیست‌ها ندارد و بسیاری از پزشکان که با سرمایه کشور آموزش دیده‌اند، با آن مواجه‌اند.

وی گفت: دستگاه‌های رادیولوژی به طور مثال در حوزه سونوگرافی از 250 میلیون تومان در سال پیش به 750 میلیون تومان رسیده که هرچند دولت گفته برای برخی از تجهیزات ارز مرجع درنظر گرفته‌اند ولی تجهیزات پزشکی شامل ارز دولتی نشده و فقط به برخی از قطعات اختصاص یافته است که آن هم تنها برای دستگاه‌های موجود است. در هر حال جامعه رادیولوژى کشور همانند گذشته به ارایه خدمات به هموطنان مشغول است و امید بهبود شرایط را دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top