تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/09/29 - 13:57
کد خبر: 295044

در اقدامی عجیب و علیرغم سابقه نفوذ سازمان CIA به دانشگاه صنعتی اصفهان، صورت گرفت:

مخالف صنعت هسته‌ای کشور، سکاندار همکاری با CERN شد +سند

مخالف صنعت هسته‌ای کشور، سکاندار همکاری با CERN شد +سند

شیرزاد بعنوان مؤثرترین عنصر داخلی بسترساز تحریم‌ها علیه کشورمان، چرا باید در دولت دوازدهم در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد که به فرض نیّت پاک دیگر محققان دانشگاهی در ارتقاء همکاری‌های علمی بین‌المللی، سکاندار همکاری با سازمان پژوهش‌های هسته‌ای اروپا(CERN) است؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عنصر نفوذی مورد اشاره رهبر انقلاب و نماینده دوره ششم مجلس که ایران را به ساخت سلاح هسته ای متهم کرده بود، این بار در رأس برنامه همکاری با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) گرفت.

پنج شنبه یکم آذرماه خبری از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان در رسانه ها منتشر شد که حاکی از برگزاری نشستی تخصصی و با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، معاونین پژوهش وفناوری دانشگاه های بزرگ کشور و اعضای هیئت علمی مرتبط با پژوهش های هسته ای به منظور بررسی همکاری ها با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا بود. (اینجا)

عنصر نفوذی، این بار در رأس همکاری های هسته ای وزارت علوم با اروپا + فیلم و سند

سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا که به آن سرن (CERN) می‌گویند برای تحقیق در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌ای تأسیس شده و سازمانی بین المللی است که مسئولیت مدیریت بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌ای را برعهده دارد.

کشورهای حاضر در این مجموعه اروپایی براساس سه نوع دسته بندی عضو، ناظر، و مشارکت کننده فعالیت دارند که پس ازکشورهای اروپایی بعنوان اداره کنندگان و تأمین کنندگان عمده هزینه‌های سرن،آمریکا، اسرائیل، روسیه، ژاپن، هند و ترکیه ضمن مشارکت فعال در طرح‌های پژوهشی، تأمین مالی و تجهیزاتی برخی از پروژه‌ها را برعهده دارند.

در سال ۱۳۸۰ پس از سفر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و رضا منصوری معاون پژوهشی وی به ژنو، توافقنامه ای امضاء می شود که بر مبنای آن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای دسته سوم یعنی مشارکت کننده، در بخشی از پروژه های علمی سرن همکاری نماید. (اینجا)

پس از اعتراض وعدم همکاری برخی دانشگاهیان و دانشمندان ایرانی درخصوص تعاملات در این حوزه و ایجاد ابهامات درخصوص همکاری با این مرکز تحقیقات هسته ای اروپایی که غالب گردانندگان و پشتیبانان مالی آن کشورهای برخوردار از فناوری هسته ای و نیز سلاح های غیرمتعارف هسته ای هستند، همکاری جدی دانشگاه ها در این زمینه به تعویق اقتاد.

اینک پس از گذشت 17 سال، وزارت علوم دولت دوازدهم در همایشی که با حضور محققان این حوزه و با سخنرانی معاون رئیس سرن در امورکشورهای خاورمیانه و یکی از مسئولین آشکار ساز CMS سرن برگزار نموده، بسترهای لازم به منظور افزایش همکاری های علمی با سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا را آغاز نموده است.

آن چه در این همایش ودرآغاز همکاری های این دولت با سرن قابل توجه است، واگذاری ریاست این نشست بین المللی به نفوذی هسته ای و یکی از عناصر خائن به دستاوردهای هسته ای کشور است.
احمد شیرزاد نماینده اصفهان در مجلس ششم نخستین کسی است که برای اولین بار در داخل کشور آن هم از تریبون علنی مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی را به داشتن سلاح هسته ای متهم کرد و پس از آن نیز از هیچ تلاشی به منظور تخریب دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته ای فروگذار نکرد و طی این سال ها همواره پای ثابت سیاه نمایی و هجمه به دستاوردهای نظام در مصاحبه با رسانه های بیگانه بود.

این عضو حزب منحله مشارکت طی سخنانی در سوم آذرماه 82، ایران را به 19 سال دروغگویی درباره فعالیت های هسته ای خود متهم کردو گفت: « اما امروز در جهان‌ از ما چهره‌ رژیمی‌ ساخته‌اند خشن‌، سرکوبگر و بریده‌ از مردم‌، متکی‌ بر قدرت‌ نظامی‌ و ابزار سرکوب‌. تصویر رژیمی‌ که‌ هیچ‌ سخن‌ انتقادآمیزی‌ را برنمی‌تابد و روز به‌ روز مرزهای‌ خطوط‌ قرمز آن‌ گسترش‌ می‌یابد.چهره‌ حکومتی‌ که‌ در خفا، رفتاری‌ متفاوت‌ با ادعاهایش‌ دارد و به فکر تهیه‌ سلاح‌های‌ مرگبار و ابزار تهدیدکننده‌ بشریت‌ است‌».

اظهارات شیرزاد آنقدر بهت‌برانگیز بود که کروبی رئیس وقت مجلس بلافاصله بعد از این اظهارات به آن واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: «همین‌جا بایستید که‌ من‌ یک‌ سؤال‌ از جناب‌ عالی‌ دارم‌ رادیو اسرائیل‌ اگر بگوید، همین‌ها را رادیو اسرائیل‌ تندتر می‌گوید؟ شما این‌ را جواب‌ بدهید؟ 19 سال‌ است‌ ما به‌ مردم‌ دروغ‌ گفتیم‌!؟ به‌ دنیا هم‌ دروغ‌ گفتیم‌!؟ شما کل‌ نظام‌ را زیر سؤال‌ بردید.

اما سخنان شیرزاد در آن مقطع با استقبال گسترده رسانه های غربی مواجه شد و برای تحت فشار قرار دادن ایران و اعمال تحریم های بعدی به این سخنان استناد شد.

رهبر معظم انقلاب پنجم اسفندماه سال 94 در دیدار مردم نجف آباد با اشاره به نمونه هایی از نفوذی هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، فرمودند: در سال های گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغگویی کرد.

رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر افزودند: در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکره سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیأت مذاکره کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.

شیرزاد اما پس از نطق خود نیز ماجرا را رها نمی‌کند و زمانی که خود را از حمایت‌های طیف اصلاح‌طلب مجلس بهره‌مند می‌بیند در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گفت:« ما احتیاج به نیروگاه اتمی نداریم و رژیم برای قدرت‌نمایی سعی در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای دارد و کسانی که صحبت از منافع ملی می‌کنند، به‌ هیچ وجه با فناوری‌های اتمی آشنایی ندارند و برای عوامفریبی دهان گشوده‌اند». (اینجا)

ستون نویس روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب که در تمامی این سال ها نیز در رسانه های داخلی و بیگانه دست از سیاه نمایی علیه منافع کشور برنمی دارد، در آذر ماه سال 1393 به همراه دو چهره همفکر خود یعنی صادق زیباکلام و داوود هرمیداس باوند به تالار فردوسی دانشگاه تهران آمده تا دوباره از بی‌فایده‌بودن انرژی هسته‌ای برای ملت ایران بگوید.

شیرزاد در این همایش که انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آن را تدارک دیده بود، با بیان اینکه از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال 82 تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور.

وی تصریح می‌کند: هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً‌ به مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالی که برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند.

وی در ادامه با زیر سوال بردن پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: در زمینه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن را.

درنهایت خیانت ها و پاس گل های استثنایی این نماینده، زمینه ایجاد موجی از فشارها را علیه جمهوری اسلامی ایران به همراه آورد و نتیجه شد اعتمادسازی‌های بی‌انتها و عقب‌نشینی‌های پی‌درپی در برنامه هسته‌ای و نهایتا آنچه نباید می‌شد.

اینک عنصر نفوذی مورد اشاره رهبر انقلاب و نماینده خائن مجلس ششم که ایران را به ساخت سلاح هسته ای متهم نموده و در همه این سال ها دستاوردهای هسته ای کشور را به استهزاء گرفته است، در دولت دوازدهم در رأس نشستی قرار می گیرد که هدف از آن ارتقاء همکاری ها با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) است.

بنابر آنچه که به نقل از شیرزاد در سایت دانشگاه صنعتی اصفهان انتشار یافته، این عنصر وطن فروش در هفته های گذشته به اظهار نظر درخصوص همکاری علمی هسته ای با این سازمان اروپایی نیز پرداخته وگفته است: "سرن تجلی یک همکاری صلح‌آمیز بین‌المللی است و برای همه کشورها نیز سود و فایده دارد و حتماً به آن نیاز داریم که با یک نقشه و یک برنامه مشخص همه دانشگاه‌ها را در این موضوع سهیم نماییم".

سؤالی که اینک پیش روی مسئولان وزارت علوم دولت دوازدهم است آن است که چرا عنصر نفوذی و شناخته شده ای چون احمد شیرزاد که سال ها است در خفی و آشکار با غربی ها ارتباط دارد و منکر دستاوردهای صلح آمیز هسته ای کشور است، همچنان در مراکز دانشگاهی و به ویژه در محل فعالیت دانشمندان جوان و سرمایه های هسته ای کشور حضور دارد و از همین مکان یعنی اتاق شخصی خود در دانشگاه صنعتی اصفهان بی محابا با رسانه های بیگانه مصاحبه و دستاوردهای نظام را به چالش می کشد؟!

احمد شیرزاد بعنوان مؤثرترین عنصر داخلی که با دادن بهانه به دست غربی ها، نقش بسزایی در اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایفا کرده چرا در دولت دوازدهم در رأس نشست و مجموعه ای قرار می گیرد که به فرض نیّت پاک دیگر محققان دانشگاهی در ارتقاء همکاری های علمی بین المللی، سکاندار همکاری با سازمان پژوهش های هسته ای اروپا(CERN) قرار گیرد.

عنصر نفوذی، این بار در رأس همکاری های هسته ای وزارت علوم با اروپا + فیلم و سند

تمامی این سؤالات درکنار رتبه نخست دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباطات بین المللی(بنابر اعلام وزارت علوم) (اینجا)، رویدادهای ناخوشایندی همچون حضور «آلن گودمن» بعنوان مسئول پروژه نفوذ علمی سازمان سیا در ایران و دانشگاه هایی چون صنعتی اصفهان (اینجا) در سال های اخیر و نیز افشای اسرار هسته ای و نام دانشمندان شهید این عرصه در دوران تصدی همپالگان احمد شیرزاد، بر بهت و ابهام در این خصوص افزوده است. 

مخالف صنعت هسته‌ای کشور، سکاندار همکاری با CERN شد +سند


download

download

download

download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مخاطب
1397/09/29 - 19:18

دست مریزاد به چنین گزارش روشنگرانه ای. این ها علم کشور را به تباهی می کشانند
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top