تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/02 - 13:47
کد خبر: 295404

طی نامه‌ای به عادل آذر صورت گرفت؛

درخواست دفتر تحکیم وحدت از رئیس دیوان محاسبات درخصوص دارو

دفتر تحکیم وحدت از رئیس دیوان محاسبات کشور خواست به موضوع مصوبه سران قوا مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارویی ورود کرده و با نظارت بر هزینه کرد این مبلغ، گزارش پیگیری خود را به اطلاع مردم برساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور نوشت: دفتر تحکیم وحدت از دیوان محاسبات کشور درخواست می نماید طبق اختیارات خود به موضوع مصوبه دوماه اخیر سران قوا مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارویی از محل صندوق ذخیره ارزی ورود کرده و با نظارت بر هزینه کرد این مبلغ، گزارش پیگیری خود را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برساند.

در این نامه آمده است: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی طی چندسال گذشته و همچنین نام گذاری سال جاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» توسط ایشان با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، دفتر تحکیم وحدت بر خود لازم می داند پیرو مصوبه دوماه اخیر سران قوا مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به صنعت دارویی از محل صندوق ذخیره ارزی که با هدف مذکور مورد موافقت رهبری نیز قرار گرفته است، نکاتی را مطرح نموده و پیگیر شفافیت در این موضوع باشد.

طبق اظهار نظر معاون اول محترم رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات در تاریخ 29 مهرماه مبلغ استقراضی مشارالیه از صندوق ذخیره ارزی با موافقت رهبری می بایست در اختیار تولید کنندگان داخلی دارو قرار گیرد. اما در مقابل مدتی بعد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش جهانی غذا و همچنین رئیس سازمان غذا و دارو در مصاحبه ای اظهار داشتند که تلاش می نمایند تا با اخذ موافقت دولت مبلغ مذکور صرف پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بیمه سلامت گردد.

با توجه به شواهد و‌ قرائن موجود، بیم آن می رود که مبلغ مذکور صرف جبران بدهی‌هایی شود که در اثر سوء تدبیر به نظام‌ سلامت کشور تحمیل شده است. در حالیکه با توجه به شرایط ویژه ی اقتصادی و شرایط خطیر کشور از نظر تامین و تولید دارو اهمیت هزینه کرد صحیح این مبلغ و نظارت بر حسن اجرای مصوبه مذکور دو چندان شده است.

لذا دفتر تحکیم وحدت از دیوان محاسبات کشور درخواست می نماید طبق اختیارات خود به این موضوع ورود کرده و با نظارت بر هزینه کرد این مبلغ، گزارش پیگیری خود را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برساند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top