تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/23 - 19:06
کد خبر: 298224

نگران کسب درآمد در رشته‌های فنی نباشید

امروزه در حالیکه دغدغه بسیاری از افراد پیدا کردن شغل می باشد، سایت هایی مانند www.FaniKara.com وجود دارند که برای کسانی که مهارت فنی دارند، تبلیغات و ثبت آگهی را بدون هیچ هزینه اولیه ای انجام می دهند تا راهی برای کسب درآمد آن ها از مهارت هایشان باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رشته های فنی، به طور کلی جزو مشاغل پولساز به شمار میروند، که یکی از مهم ترین دلایل آن، احتیاج نداشتن به سرمایه اولیه برای اجاره مغازه است. افراد فنی کار، حتی بدون داشتن مغازه و محل کار ثابت، میتوانند با ثبت نام و درج آگهی، انواع خدمات فنی مثل لوله کشی، کلیدسازی، تعمیرات و … را در سایتی مثل   www.fanikara.com ارائه داده و با مهارت فنی خود کسب درآمد کنند.

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و کاربردی تر شدن اینترنت در زندگی روزانه مردم، بسیاری از فعالیت ها و جستجوها به فضای مجازی محدود شده اند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم در صورت مواجه شدن با مشکلات فنی، برای پیدا کردن افراد فنی کار و متخصص، در اینترنت جست و جو می کنند. همین مسئله است که شرایط درآمد زایی را برای مشاغل فنی بهبود میبخشد.

پولساز ترین رشته های تحصیلی در ایران
طبق تحقیقات انجام گرفته، پردرآمد ترین مشاغل در ایران، رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، برنامه نویسی، کاردرمانی و فیزیوتراپی میباشند. اما همانطور که میدانید این مشاغل برای همه مناسب نیستند، و جامعه شناسان توصیه می کنند برای کسب درآمد بیشتر و داشتن شغلی پولساز، باید به نیاز های جامعه توجه کرد. برای روشن شدن بیشتر مسئله، به دو مثال زیر توجه کنید:

کلید سازی، شغلی که همیشه به آن نیاز داریم!
یکی از قدیمی ترین شغل هایی که همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده است، کلیدسازی است. شما میتوانید با تحصیل در رشته صنایع فلزی، با تمام فنون مربوط به قفل و کلیدسازی آشنا شده و بلافاصله در این زمینه مشغول به کار شوید. کلیدساز ها، با توجه مواردی مثل جنس و نوع آلیاژ قفل و کلید، زمان انجام کار و میزان پیچیدگی قفل، کارمزد خود را تعین میکنند. کلیدسازی از جمله مهارت هایی است که همیشه به آن نیازمندیم، اگر کلیدساز ماهری باشید، شرایط کسب درآمد همواره برای شما مهیاست.

نگران کسب درآمد در رشته‌های فنی نباشید

یدک کش، خدمت رسانی به مردم و کسب درآمد
اگر علاقه مند به رانندگی با ماشین های سنگین هستید، این شغل مناسب شما است. حمل خودرو با یدک کش از جمله مشاغلی است که میتوان در تمام ساعات شبانه روز و حتی ایام تعطیل به آن مشغول بود و توسط آن کسب درآمد کرد. افراد خودرو بر، در هنگام بروز مشکلاتی مثل خرابی ماشین یا تصادف، برای خدمت رسانی در محل حادثه حاضر میشوند. همچنین از ماشین بر برای حمل و نقل خودروهای تازه تولید شده نیز استفاده میشود.

نگران کسب درآمد در رشته‌های فنی نباشید

تاثیر شرایط اقتصادی بر کسب درآمد
متاسفانه به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی، بسیاری از واحد های تولیدی و کارخانه ها تعطیل شده اند و مشاهده میکنیم که بسیاری از افراد فنی کار نیز بیکار شده اند. بروز مشکلات در بازار کار، بر فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای نیز تاثیر گذاشته و باعث شده است از این افراد درخواست کار نشود. امیدواریم هرچه زودتر وضعیت اقتصادی کشور رونق پیدا کرده و تمامی رشته های شغلی در ایران، با ارزش و پر درآمد شوند.

اما مسئله مهم این است که بتوان در همین اقتصاد آشفته کسب درآمد کرد و به بازار کار وارد شد. همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، خدمات مربوط به مشاغل فنی را میتوان به صورت آنلاین نیز ارائه دادفنی کارا یک سایت محبوب فعال در زمینه ارائه خدمات فنی مانند، کلید سازی، لوله بازکنی، تعمیرات لوازم منزل، نصب ایزوگام، شیشه بری و بسیاری از موارد دیگر میباشد، که ارتباط مستقیمی بین نیازمندی مردم و متخصصان برقرار میکند و با رضایت سنجی از مشتریان، افراد فنی کار را بر اساس مهارت و شایستگی به متقاضیان معرفی میکند. با وجود چنین سایت های خلاقی، دیگر نیازی نیست نگران بازار کار مشاغل فنی باشید.

پردرآمد ترین رشته های فنی و حرفه ای
در حال حاضر رشته های فنی و حرفه ای الکترونیک، مکانیک و البته رشته های تعمیر وسایل خانگی از بازار کار بسیار خوبی در ایران برخوردارند. فارغ التحصیلان این رشته ها پس از اتمام تحصیلات، امکان راهیابی به بازار کار را داشته و حتی می توانند در حین تحصیل نیز از مهارت خود استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

نگران کسب درآمد در رشته‌های فنی نباشید

نیاز سنجی های انجام گرفته نشان می دهد، کشور ما امروز نیازمند افراد متخصص و مجرب در حوزه های فنی می باشد. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که تنها انتخاب کردن یکی از رشته های فنی و حرفه ای برای پولدار شدن در آینده کافی نیست، یکی از تاثیرگذار ترین مسائل که نباید آن را فراموش کرد، علاقه و گرایش شماست.

با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم، می توانید رشته فنی مناسب خود را به گونه ای انتخاب کنید که پس از فارغ التحصیلی قابلیت بهره وری از آن را داشته باشید. مورد دیگری که می تواند در موفقیت شما تاثیر مستقیم داشته باشد، میزان تلاش و پشتکار شماست. مطمئن باشید اگر با توجه به علاقه خود انتخاب رشته کنید، سپس با اشتیاق و پشتکار به یادگیری آن بپردازید، در آینده صاحب یکی از پردرآمد ترین شغل های فنی و حرفه ای خواهید بود.

با تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای، قادر خواهید بود تا در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، و در دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد و علمی و کاربردی ادامه تحصیل دهید. همچنین از طریق رشته های فنی و حرفه ای، می توانید بدون کنکور نیز وارد دانشگاه شوید. در نظام جدید آموزش و پرورش رشته فنی و حرفه ای شامل ۱۰ زیرگروه اصلی می باشد که هر گروه خود دارای چند زیر رشته می باشد:

  1. فرآوری و مواد: معدن، متالوژی، سرامیک، صنایع نساجی و شیمیایی
  2. امور اداری و بازرگانی: حسابداری
  3. هنر: نوازندگی ساز های ایرانی و جهانی، نقاشی، نمایش، طراحی و دوخت، سینما، پویا نمایی و تولید برنامه های تلویزیونی
  4. خدمات: حمل و نقل و ناوبری
  5. غذا و کشاورزی: امور دامی، باغی، زراعی و صنایع غذایی
  6. سلامت و بهداشت: تربیت کودک و تربیت بدنی
  7. مکانیک: تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، ماشین ابزار، مکاترونیک، مکانیک خودرو، چاپ و صنایع فلزی
  8. ساختمان و معماری: ساختمان و نقشه کشی معماری
  9. کامپیوتر و برق: الکترونیک، مخابرات دریایی، نرم افزار و شبکه
  10. نگهداری و تعمیرات ماشین ابزار: مکانیک موتور های دریایی
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top