تاریخ انتشار: 10 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2987

فضلی نژاد: روز دادگاه کیهان، روز عزای شیرین عبادی است

امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران قرار بود تا جلسه رسیدگی به شکایات علیه روزنامه کیهان برگزار شود، اما به درخواست هیات منصفه جدید دادگاه مطبوعات این جلسه تجدید وقت شد تا اعضاء جدید این هیات که صبح امروز کار خود را شروع کرده‌اند، بتوانند محتوای شکایات را مطالعه کنند. قاضی سیامک مدیر خراسانی نیز در جلسه علنی دادگاه اعلام کرد که این جلسه تجدید وقت می‌شود.

به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از ایرنا،عضو دفتر پژوهش موسسه کیهان گفت: شیرین عبادی و وکلای مدافعش مطمئن باشند که مشتاق برگزاری دادگاه کیهان هستیم چون آن روز، روز عزای شیرین عبادی است.

وکلای مدافع شیرین عبادی، عماد باقی و چند تن دیگر از شاکیان روزنامه کیهان در این جلسه حاضر بودند و به تجدید وقت دادگاه اعتراض کردند. نسرین ستوده، وکیل شیرین عبادی در این دادگاه گفت: «موضوع شکایت خانم عبادی بابت 5 فقره مقالاتی است که در روزنامه کیهان درج شده بود. وکلای ایشان به اتهام نشر اکاذیب و توهین و افترار علیه حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان و پیام فضلی نژاد به عنوان نویسنده آن مقالات در روزنامه کیهان و فرد دیگری به نام عاطفه تلقانی طرح شکایت نمودند که امروز قرار بود که در شعبه 76 استان به اتهام این سه تن رسیدگی شود که متاسفانه به دلایلی که ذکر شد تشکیل نشد. درعین حال اینجانب به موضوع شکایت خود در خصوص درج مقالاتی متضمن توهین، نشر اکاذیب و افترا نسبت به موکلم در روزنامه کیهان باقی‌ هستم.»

در همین رابطه خبرنگار ایرنا با پیام فضلی‌نژاد نویسنده کتاب "شوالیه‌های ناتوی فرهنگی" که "پرفروش‌ترین کتاب سیاسی سال" است، درباره دادگاه امروز و اظهارات وکیل مدافع شیرین عبادی به گفتگو نشست که در ذیل می خوانید.

پیام فضلی‌نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت شیرین عبادی علیه خود گفت: شخصا مشتاق برگزاری این دادگاه هستم، چون روزی که در محضر قانون اسناد ارتباط عبادی با اروپا و آمریکا را فاش کنم و نشان دهم که وی در مظان اتهام ارتداد است، آن روز برای شیرین عبادی روز عزاست. این ما هستیم که نباید از حقمان بگذریم. اینکه زنی مثل شیرین عبادی بیاید علیه احکام مسلم اسلام و نصوص قطعی دین تبلیغ کند، بیاید و در مشروعیت یک نظام مردمی تردید نماید و پروژه کودتای انتخاباتی را پیش ببرد یا اینکه با راه‌انداختن کمپین‌های زنانه جوانان و دختران ایرانی را ترغیب به فحشا کند، این‌ها جرائمی نیست که نادیده گرفته شود. دیگر دوران مسامحه با ضدانقلاب گذشته است.

پژوهشگر موسسه کیهان افزود: من عبادی را متهم به جانبازی برای شاه خائن، مبارزه با اسلام، ارتباط با نهادهای ضدانقلاب و محافل برانداز در اروپا و آمریکا، همکاری با سلطنت‌طلبان از جمله بنیاد اشرف پهلوی و ارتباط با فواحش و... کرده‌ام و پای حرفهایم ایستاده‌ام. شیرین عبادی هم اقدام به طرح 2 شکایت علیه اینجانب کرده است که یکی در شعبه اول بازپرسی دادسرای کارکنان دولت و دیگری در شعبه 76 دادگاه کیفری استان در حال رسیدگی است. شکایت اول مربوط به سخنرانی من با عنوان "زنان فمینیست، طرح خاورمیانه بزرگ و کودتای مخملی" است که شهریور 1387 در طرح ولایت استان خوزستان ایراد کردم. شکایت دوم عبادی درباره مجموعه مقالات سه قسمتی من با عنوان "شیرین عبادی: جانباز شاهنشاه آریامهر" است که آن هم در شهریور 1387 در روزنامه کیهان منتشر شد.

نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی گفت: در خصوص شکایت اول، از روز 10 دی 87 تا امروز سه جلسه بازپرسی در شعبه اول دادسرای کارکنان دولت برگزار شده و به اتهامات وارده پاسخ دادم و لایحه دفاع نیز تسلیم بازپرس محترم شده است. هنوز تصمیم قضایی اتخاذ نشده یا اگر هم شده به من ابلاغ نشده است. شیرین عبادی شاکی است که من در سخنرانی خودم وی را حامی همجنس‌بازان، حامی بهائیان و سلطنت‌طلبان خطاب کرده‌ام. فضلی نژاد ادامه داد:من چنانکه بارها گفته‌ام شیرین عبادی را خطرناک‌تر از جاسوس می‌دانم و مهره‌ای از مهره‌های سوخته سازمان جاسوسی سیا در ایران. دیدیم که مواضع خصمانه وی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، خصوصا درخواست عبادی از غرب مبنی بر افزایش تحریم‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی این تحلیل‌ها را اثبات کرد.

فضلی‌نژاد اظهار داشت: در خصوص شکایت دوم، پرونده در دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌گردد. شیرین عبادی در شکایت خود آورده که فضلی‌نژاد باید سند جانبازی من برای محمدرضا پهلوی را ارائه کند. این سند روزهای 5 و 6 شهریور ماه 87 در روزنامه کیهان منتشر شده است. در آن مقالات نوشتم که در روزنامه رستاخیز، شماره 824، و نیز خبرگزاری پارس در همان تاریخ آمده که شیرین عبادی در کنار میمنت چوبک به مناسبت سالگرد انقلاب سفید در سالن اجتماعات «کاخ دادگستری» سخنرانی کرد. عنوان سخنرانی عبادی "پاسخگویی به فعالیت های ارتجاعی علیه نهضت زنان" بود و انقلابیون مسلمان را مشتی عامل اجنبی و دشمن وطن خطاب کرد. من هم نشان دادم که عامل بیگانه و دشمن ایران و ایرانی، انقلابیونی نبودند که با اقتدا به امام خمینی(ره) سالها مبارزه کردند، بلکه کسانی چون شیرین عبادی بودند که به دلیل ریشه‌های خانوادگی ماسونی و وابستگی‌ به فراماسونری و دربار ستم‌شاهی، برای کسب قدرت و مقام، حاضر بودند نه تنها کفش شاه را ببوسند بلکه برای آن شاه خائن می‌مردند.

پژوهشگر موسسه کیهان در واکنش به اعتراض وکیل مدافع عبادی مبنی بر عدم حضور وی به عنوان یکی از متهمان در دادگاه امروز گفت: از آنجایی که پرونده شکایت شیرین عبادی علیه اینجانب در کنار پرونده رسیدگی به شکایات روزنامه کیهان مفتوح و مورد رسیدگی است، بدیهی است که من هم تابع تشریفات قضایی دادگاه و روال حقوقی روزنامه هستم. شیرین عبادی از ابتدا چند شکایت پیاپی علیه اینجانب طرح کرد که اکنون در 2 شعبه و 2 پرونده تجمیع شده، در همه جلسات بازپرسی هم شرکت کرده‌ام و هیچ ابلاغ قضایی ای نبوده است که از سوی اینجانب یا وکیل من اجابت نگردد. اینکه عبدالفتاح سلطانی و نسرین ستوده به عنوان وکلای عبادی در این پرونده بارها مصاحبه کرده‌اند که در مرجع قضایی حاضر نشده‌ام، کذب محض است.

نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سیاسی سال اظهار داشت: البته امکان دارد جلسات رسیدگی به پرونده‌های قضایی به عللی تجدید وقت شود که قانون هم روالش را مشخص کرده است. اینکه برابر آئین دادرسی کیفری جلسه‌ای تجدید وقت گردد، از اختیارات قاضی پرونده است. مثلا درباره جلسه امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان اینجانب آماده بودم که عنداللزوم به دفاع از شکایت شیرین عبادی بپردازم، اما هیات منصفه محترم خواستند تا به مطالعه شکایات مطروحه بپردازند و قاضی محترم نیز وقت دادگاه را تجدید کرد. جالب است که عبادی و دار و دسته‌اش که از بیخ و بن مشروعیت جمهوری اسلامی و رویه قضایی محاکم اسلامی را قبول ندارند، امروز به دروغ جنجال می‌کنند که چرا قانون را اجرا نمی‌کنید!

پیام فضلی‌نژاد ادامه داد: این جنجال‌های دروغ عبادی برای آن است که سرپوش روی فعالیت‌های براندازانه خود علیه ایران بگذارد و افکار عمومی را فریب دهد، اما چنین چیزی دیگر محقق نخواهد شد. عبادی برای این پرونده ابتدا مهناز پراکند و محمد علی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی را به عنوان وکیل معرفی کرد و آنان هم شکایت خود را ارائه کردند و من پاسخ دادم. جالب است که 2 تن از این وکلا در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر شدند و خانم پراکند که پرونده را دنبال می‌کرد به زندان رفت. با زندانی شدن وکلای عبادی و خروج خود وی از کشور، البته روند رسیدگی طی شد، اما امروز مدعی شده‌اند که در رسیدگی به این پرونده تعلل می‌شود. من معتقدم در رسیدگی به اتهامات عبادی تعلل می‌شود. چرا مدعی‌العموم علیه شیرین عبادی به اتهام مشارکت در کودتای مخملی اعلام جرم نمی‌کند؟ چرا به اتهام فعالیت غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر، دادگاه محاکمه وی تشکیل نمی‌شود. با برگزاری دادگاه متهمان کودتای مخملی و آشوبگران پس از انتخابات، نظام جمهوری اسلامی نشان داد که اقتدار و صلابت قضایی ارزشمندی دارد و باید از این ظرفیت برای محاکمه کسانی مانند شیرین عبادی هم استفاده شود.

نویسنده کیهان اظهار داشت : اولا بنده مطیع قانون و محکمه هستم. ثانیا، از این محاکمات استقبال می‌کنم. اگرچه شخصا علاقه ندارم وقت و انرژی محاکم برای رسیدگی به ادعاهای واهی عناصر ضدانقلاب صرف شود، اما شیرین عبادی و وکلای مدافعش مطمئن باشند که مشتاق برگزاری این دادگاه هستم چون آن روز، روز عزای شیرین عبادی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top