تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/30 - 14:24
کد خبر: 299029

در نامه ۱۰ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان به سراج صورت گرفت؛

درخواست برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در دوارن مدیریت قاضی‌زاده هاشمی

۱۰ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در دوارن مدیریت قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛،  ۱۰ تشکل از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به گزارش تخلفات صورت گرفته در دوارن مدیریت قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت شدند.

متن نامه به شرح زیر می باشد:
در روزهای گذشته شاهد این موضوع بودیم که استعفای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت بالاخره مورد قبول ریاست جمهوری قرار گرفت و سرپرستی برای این وزارتخانه منصوب گردید.

همانطور که مستحضر هستید یکی از طرح هایی که در دوران وزارت آقای قاضی زاده در دستور کار قرار گرفته شد، "طرح تحول نظام سلامت" می باشد که با هزینه ای بسیار زیاد شروع و اجرا شد ، بطوریکه که مجموع اعتبارات نظام سلامت در سال های1392 حدود 19 هزار میلیارد تومان بود که در سال های 1393 و 1394 همزمان با اجرای طرح تحول مجموعاً به رقم نجومی 86 هزار میلیاردتومان رسید. طرح تحول نظام سلامت متاسفانه هم اکنون گرفتار چالش های قانونی، مالی،نیروی انسانی، مدیریتی و اجتماعی شده است.

منظور از چالش قانونی، تعارض داشتن برنامه فعلی و شیوه اجرای آن با قوانین بالادستی مصوب در حوزه بهداشت و درمان است. ازجمله این موارد می توان به چالش قانونی این طرح در مورد مواد 32 تا 38 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص سلامت و بیمه پایه ، مغایرت با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، مغایرت با اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد. در رابطه با چالش مالی اتکا به منابع بودجه ای نفتی در شرایط عدم تحقق منابع نفتی موجب شد تا تامین مالی طرح تحول نظام سلامت با چالش مواجهه شود.

گستردگی و پراکندگی سازمان ها و نهاد های متولی این امر از جمله سازمان ، بهزیستی ، بیمه ی سلامت ، بنیاد شهید و امور ایثار گران , سازمان تامین اجتماعی ، بنیاد های خیریه ، سازمان های وابسته به نیروهای مسلح و سایر موسسات عمومی (شهرداری ها و نهاد های عمومی) موجب گردیده است تا ارایه خدمات به مردم مشکلات عدیده ای داشته باشد و علاوه بر هدر رفت هزینه ها از بودجه ی عمومی باعث عدم بهره وری و کارایی نیز شود.

در خصوص سازمان بیمه سلامت نیز به استناد با قانون بودجه ی سال 1396 هزینه ها با رشد فزاینده ۴۸۰ هزار میلیارد ریال  در سال1394 به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درسال 1396 رسیده است و برای سال 95 نیز اوراق مالی به میزان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای نخستین بار در کشور برای جبران کسری این سازمان منتشر گردید.

تا آبان ماه 96 بدهی بخش سلامت، در حوزه ی بیمارستانی و همچنین بدهی به سازمان های دارویی در مجموع بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

این طرح موجب شد تا رویکرد تزریق منابع در بخش درمان بجای رویکرد کنترل هزینه ها مد نظر باشد و بجای تاکید بر سلامت محوری تاکید روی بیمار محوری باعث افزایش فزاینده ی هزینه های سلامت شود و موجب گردد هزینه های درمان بسیار بیشتر از هزینه های بهداشتی و پیشگیری شود و در نهایت موجب به افزایش کل هزینه ها شد.

چالش اجتماعی طرح تحول ناظر به اعتراضاتی است که کادرهای درمانی (عمدتا پرستاری) در قالب تجمعات اعتراض آمیز داشته اند، که عمدتا ناشی از افزایش فشار کار بر کادر پرستاری (ناشی از افزایش شدید بار مراجعات و اشباع ظرفیت بیمارستان های دولتی) و نارضایتی ناشی از تعمیق شکاف درآمدی پزشکان و پرستاران می باشد.

علاوه بر رخداد این گونه اختلافات در سایر کادرهای درمانی، با به تعویق افتادن پرداخت درآمدهای مصوب شده ذیل طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان های مختلف دولتی، بخش های رادیولوژی، آزمایشگاه ها، داروخانه ها و ... بارها بر عدم ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه تاکید و یا اقدام کرده اند.

این اختلافات به مرور زمان دامن گیر بخش های کارگری و ... شده که به طور نمونه می توان به بیانیه مشترک نمایندگان کانون های عالی بازنشستگی و کارگری در مورد عدم پذیرش دفترچه های تامین اجتماعی در مراکز مختلف اشاره کرد.

جناب آقای سراج اکنون شاهد این هستیم که مسئولین ذی ربط از جمله شخص وزیر بهداشت بجای پاسخگویی و قبول شکست طرح تحول نظام سلامت و ارایه راهکار های دیگر برای کنترل این طرح  قلدرمآبانه و طلبکارانه فرار رو به جلو کرده و استعفا میدهند کسانی که میلیادر ها تومان از بودجه ی عمومی کشور را با حمایت دولت در چاه طرح تحول سلامت ریختند و با این طرح مشکلات فراوان مالی و اجتماعی بوجود آوردند، اکنون خود به منتقد و اپوزیسیون سیاست های دولت تبدل شده اند و با مظلوم نمایی قصد فریب اذهان عمومی را دارند.

جناب آقای سراج  با توجه به اینکه این آسیب ها و مشکلات بار ها توسط گروه های مختلف تذکر داده شده بود و از آنجا که وزارت بهداشت مسئول نظارت و ارزیابی طرحی است که خود اجرا می کند و شاهد رفتارهای ذکر شده می‌باشیم خواستار رسیدگی به این تخلفات و گزارش تخلفات افراد و دستگاه‌های مسئول بنابر وظایف قانونی‌تان می‌باشیم.

انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی رفسنجان
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی مستقل  علوم پزشکی آبادان
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی بابل
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی فسا
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی صدوقی یزد
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی زاهدان
انجمن اسلامی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top