تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/03 - 14:08
کد خبر: 299510

بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی را بشناسیم

برای کاهش وزن هیچ گاه وعده های غذایی خود را حذف نکنید بلکه از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید، زیرا زمان بیشتری احساس سیری می کنید و انرژی بیشتری هم به شما می دهد، که موجب کاهش وزن افراد نیز می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: رژیم غذایی مناسب نقش بسیار بالایی در تناسب اندام و کاهش وزن دارد . با توجه به این موضوع که کاهش وزن با ورزش بسیار متداول بوده و پیشنهاد می شود اما دقت کنید ورزش کردن تنها 30 درصد از مسئولیت کاهش وزن را برعهده می گیرد. 70 درصد باقی مانده را تغذیه شما عهده دار است. افرادی که هر روز ورزش می کنند و بعد از ورزش کردن تازه اشتهایشان دو برابر شده و به پرخوری رو می آورد، این افراد نه تنها لاغر نمی شوند بلکه چاق تر نیز می شوند. رعایت اصول تغذیه یک اصل مهم در کاهش وزن است. با کالری بندی مواد غذایی روزانه خود می توانید در کم ترین زمان ممکن به ورن مناسب خود برسید.

خودتان به تنهایی می توانید از طریق برسی کالری مواد غذایی، یک رژیم ساده و موثر را تهیه کنید. اما برای داشتن یک رژیم تخصصی که باید تمامی مواد غذایی اعم از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و ویتامین ها در آن وجود داشته باشند، حتما یاید دکتر متخصص تغذیه آن را تجویز کند. کالری بندی روزانه باید کم تر از فعالیت فرد برنامه ریزی شده باشد.

برای کاهش وزن هیچ گاه وعده های غذایی خود را حذف نکنید بلکه از مواد غذایی سرشار از مواد مغذی که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید، زیرا زمان بیشتری احساس سیری می کنید و انرژی بیشتری هم به شما می دهد، که موجب کاهش وزن افراد نیز می شود.

بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی:
تخم مرغ
: با خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه علاوه بر انرژی بیشتر، احساس سیری در طولانی مدت به شما دست می دهد که به هنگام خوردن ناهار از پرخوری دوری می کنید. تخم مرغ سرشار از پروتئین و امگا 3 است که در چربی سوزی مفید است.

برنج با سبزیجات: برخی از سبزیجات مانند گل کلم، کلم بروکلی، هویچ، کلم پیچ و... دارای مقدار زیادی فیبر هستند. زمانی که این سبزیجات را همراه با برنج میل می کنید از جذب کالری اضافه برنج جلوگیری می کنند.  دانستن خواص میوه و سبزیجات می تواند شما را در داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیز یاری نماید . همچنین معده فرد هرچه سریع تر و راحت تر  تخلیه می شود. در واقع به هضم غذا کمک می کند. طبق بررسی های انجام شده افرادی که در وعده ناهار خود  سبزیجات میل کرده اند در وعده شام کمتر میل به خوردن غذا داشته اند.

سیب زمینی  در سیب زمینی کربن سنگین وجود دارد که برای چربی سوزی و قرار دادن در رژیم غذایی لاغری مناسب نیست. ولی خوردن آن خالی از لطف هم نیست. زیرا سیب زمینی منبع خوبی از نشاسته مقاوم است که می تواند در روند سلامت و تناسب اندام فرد کمک کند. به هنگام خوردن آن تا مدت طولانی احساس سیری می کنید و رتبه اول را در مواد غذایی دارد. بهترین روش خوردن سیب زمینی، به صورت آبپز است.

فلفل قرمز: خیلی از افراد به دلیل طعم تند فلفل قرمز از خوردن آن اجتناب می کند. اما تاثیری که این مواد بر روی طعم غذا و چربی سوزی دارد، ممکن است هیچ یک از ادویه جات ها نداشته باشند. ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز وجود دارد که موجب کم اشتهایی و پرخوری می شود. برخی از محققین اعتقاد دارند که خوردن فلفل شیرین نیز ممکن است به کم اشتهایی کمک کند.

روغن زیتون:  در برخی مواد غذایی یا سالاد می توان از روغن زیتون استفاده کرد. اما به دلیل بوی زیادی که دارد خیلی از افراد علاقه مند به خوردن غذا با روغن زیتون نیستند. ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید موجود در روغن زیتون احساس سیری زود هنگام را به افراد می دهد که از پرخوری جلوگیری می کند.

قارچمناسب ترین جایگزین برای گوشت قارچ هاست اگر بتوانید در وعده غذایی از قارچ بجای گوشت استفاده کنید آنگاه 420 کالری در روز از بدنتان دور کرده اید.

 اگر اطلاعات بیشتر را می خواهید کسب نمایید می توانید به وب سایت مجله اینترنتی الهام مگ مراجعه نمایید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top