تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/03 - 20:10
کد خبر: 299534

اجرای رزمایش قطع اینترنت لغو شد

وزیر ارتباطات از لغو موضوع رزمایش قطع اینترنت خبر داد و گفت: برای تست تاب‌آوری زیرساخت بانکی در برابر تحریم روش‌های دیگری جز قطع اینترنت هم وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: در حاشیه جلسه امروز هیات دولت همه از رزمایش‌ قطع اینترنت پرسیدند. دیشب گزارش کردم که برای چک تاب‌آوری زیرساخت بانکی در برابر تحریم روش های دیگری جز قطع اینترنت شرکت سداد هم وجود داشت.

وی با بیان اینکه گزارشی دریافت کردم که این برنامه لغو شده است، افزود: ضمنا سداد صلاحیت الزام شرکتها به انتقال سرورها به داخل کشور را ندارد.

روز گذشته نامه‌ای در برخی رسانه ها از سمت شرکت پرداخت الکترونیک سداد وابسته به بانک ملی منتشر شد که طی آن از رزمایش قطع سرویس اینترنت در روز هفتم بهمن ماه به مدت دو ساعت برای تست پایداری شبکه ارتباطات داخلی خبر داده و گفته شده بود در این فرآیند تمام پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد.

وزیر ارتباطات در این زمینه تاکید کرد: عبارت رزمایش قطع اینترنت یکی از عجیب‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور به کار برده شد؛ اینگونه ناشی‌گری می‌کنیم و بعد فضای مجازی را مقصر می‌دانیم باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم.

جهرمی با بیان اینکه رشد زیرساخت بانکداری الکترونیکی از زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شود که باید در برابر تهدیدات از جمله تحریم مقاوم باشد، گفت: رویه پدافند غیرعامل از طریق شرکت سداد برای سنجش تاب‌آوری بوده و ارتباط با اینترنت کشور ندارد.

وی در توضیح مخالفت در باره این تصمیم گفت: تصور کنید یک روز صبح متوجه شوید که تمام سامانه‌های بانکی بانک شما تا اطلاع بعدی از دسترس خارج شده است. چه عکس العملی خواهید داشت و چه کسانی را مسئول می دانید.

جهرمی همچنین در مورد وضعیت شناسایی پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی نیز گفت: با مشورت گرفتن از یک تیم دانشگاهی تنظیمات سامانه شناسایی ارسال پیامک های مزاحم به روز رسانی شد و  ۵۸۰۰ سیم کارت فعال ارسال کننده پیامک شناسایی و قطع شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی فروشندگان این سیم کارت‌ها برای لغو مجوز دفاتر خدمات ارتباطی است، افزود: سامانه‌ای برای شناسایی تشخیص سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های مزاحم طراحی شده است. درهمین حال سقفی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تعریف خواهد شد.

به گفته وزیر ارتباطات، تاکید رئیس جمهور باعث شد تا عزم ما برای مقابله با پیامک‌های مزاحم جزم شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آزمون مهم مجلس؛ نه به مردودین وزارت بهداشت
سخنرانی استاد پناهیان در مسیر پیاده روی اربعین +عکس
تماس ژاپن با وزارت خارجه ایران؛ منطقی باشید!
موافقت کمیسیون عمران مجلس با برنامه‌های وزرای نیرو، راه و کشور
میانگین سنی زائران اربعین اعلام شد
هادی عامل: عذاب کشیدم و از امیرحسین زارع عذرخواهی کردم
هاآرتص: اسرائیل در آستانه فروپاشی
اسامی ۸ کرم غیرمجاز
تصادف اتوبوس مسافربری مشهد–شلمچه
استخدام ۱۲۹ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری
صحت سنجی حمله هکری ایران به انتخابات آمریکا
یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
هزینه VAR پول رضایتنامه یک بازیکن هم نیست!
نگرانی آمریکا از احتمال درگیری همزمان با روسیه و چین
رایزنی بلینکن با وزیر خارجه مصر درباره آتش‌بس در غزه
پزشکیان: سپردن کار به افراد کارنابلد خیانت است
برنامه های حمایتی شاخص بورس را بالا کشید
بهترین مرکز خرید پرینتر سه بعدی
دفاع چپ پرسپولیس نرسید!
اتفاقات غیرمنتظره قبل از پرسپولیس - ذوب‌آهن
محورهای رایزنی ترامپ و نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top