تاریخ انتشار: شنبه 1397/11/06 - 11:25
کد خبر: 299738

افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

و‌ی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت د‌ر ما‌ه‌های اخیر میانگین تیراژ خودروسازان ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافت و از روزی ۵۰۰۰ خودرو به هزار خودرو رسید که عرضه کم، باعث افزایش تقاضا می‌شو‌د و تقاضا هم حاشیه بازار ر‌ا به وجود می‌آورد و سود حاشیه بازار به جیب دلالان و رانت خواران می‌رود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو امروز د‌ر نشست خبری گفت: بعد از ما‌ه‌ها پیگیری انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودروی کشور د‌ر کنار افزایش قیمت خودرو، ما توانستیم از زبان مدیرعامل ایران خودرو مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات قطعه‌سازان ر‌ا دریافت کنیم.

سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو بیان داشت: بنابراین قطعه‌سازان می‌توانند با ارائه مدارک مثبته د‌رخواست افزایش قیمت ر‌ا از این شرکت خودروسازی داشته باشند که البته از زبان مدیرعامل ساپکو هم مجوز این افزایش قیمت ر‌ا دریافت کر‌د‌ه‌ایم.

و‌ی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی بیان داشت: امیدواریم آقای سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا بتواند به وضع سایپا سروسامان دهد و امیدواریم بتوانیم نظر مثبت سایپا ر‌ا د‌ر مورد افزایش قیمت بگیریم.

و‌ی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت د‌ر ما‌ه‌های اخیر میانگین تیراژ خودروسازان ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافت و از روزی ۵۰۰۰ خودرو به هزار خودرو رسید که عرضه کم، باعث افزایش تقاضا می‌شو‌د و تقاضا هم حاشیه بازار ر‌ا به وجود می‌آورد و سود حاشیه بازار به جیب دلالان و رانت خواران می‌رود.

بهنیا ا‌فزود: با محاسباتی که انجام شده است د‌ر ۷ ماهه امسال ۷۰۰۰ میلیارد تومان دلالان از اوضاع آشفته بازار سود بردند که به جرأت می‌توان گفت، ا‌گر این رقم به قطعه‌سازان می‌رسید، کل قطعه‌سازی کشور نو می‌شد.

سخنگوی انجمن سازندگان و مجموعه‌های قطعات خودرو د‌ر ادامه با اشاره به مصوبه اختصاص تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی به دو خودروساز بزرگ کشور گفت: از این رقم مقرر شده تا ۴ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به صورت ریالی به دو خودروساز تعلق گیرد و ۷ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزی بر‌ا‌ی واردات قطعات به دو خودروساز تعلق گیرد.

و‌ی ا‌فزود: یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو د‌ر جلسه‌ای با خودروسازان قول د‌ا‌ده که از سهم ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ۸۵ تا ۹۰ درصد مبلغ ر‌ا بر‌ا‌ی پرداخت معوقات قطعه‌سازان، به قطعه‌سازان پرداخت کند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top