تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/11/10 - 10:37
کد خبر: 300382

جزئیات نهمین نشست از سلسله جلسات بحران جنسی

دکتر حکمت نیا با ابراز نگرانی از تغییراتی که در مردم رخ داده است به تفاوت های زندگی های نسل قدیم و نسل جدید پرداختند و گفتند که نسل قدیم به ازدواج به عنوان یک استیج نگاه میکرد و آن را جزوی از مراحل زندگی خود می دانست ول نسل جدید از آن به عنوان یک آپشن یاد میکند که می تواند آن را انتخاب یا رد کند. وقتی که استیج تبدیل به آپشن شد نگرانی و ترس پدیدار میشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مسعود حکمت نیا، معاون وزیر دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مهمان نهمین نشست از سلسله جلسات بحران جنسی بود.

وی در ابتدا به اهمیت فهمیدن مسئله پرداختند و بیان کردند: "باید اول خود مسئله را فهمید. من بعد از 17 سال سابقه در مالیکیت فکری به این نتیجه رسیدم که در کل سه نوع مسئله وجود دارد و به دستگاههای حل آنها نیز رسیدم و آن ها را در قالب یک کتاب منتشر خواهم کرد. برای موضوع این جلسه نیز اول باید خود مسئله روشن شود، و بعد، دستگاه حل مسئله و بعد از آن باید بررسی شود که مسئله در چه ابعادی باید حل شود.

معاون وزیر دادگستری به کمک حضار سعی در ریشه یابی و نوشتن مسئله ی بحران جنسی کردند و بیان داشتند که داشتند طرح خلاقانه برای حل مسئله بسیار مهم است.

دکتر حکمت نیا با ابراز نگرانی از تغییراتی که در مردم رخ داده است به تفاوت های زندگی های نسل قدیم و نسل جدید پرداختند و گفتند که نسل قدیم به ازدواج به عنوان یک استیج نگاه میکرد و آن را جزوی از مراحل زندگی خود می دانست ول نسل جدید از آن به عنوان یک آپشن یاد میکند که می تواند آن را انتخاب یا رد کند. وقتی که استیج تبدیل به آپشن شد نگرانی و ترس پدیدار میشود. برای حل این مسئله ما به راه حلهای خلاقانه احتیاج داریم.

وی حل مسائل جنسی ایران و غرب را بسیار متفاوت دانستند و فرمودند: "تامین نیاز جنسی را تقریبا همه ی جوامع به رسمیت می‌شناسند و این تامین در اسلام و غرب یک تفاوت عمده دارد. در غرب اصل بر آزادی است یعنی رابطه ی جنسی اگر با اکراه نباشد، دو طرف هوشیار باشند و به سن قانونی رسیده باشند، با محارم و محصنه نباشد آزاد است ولی در اسلام، اصل بر عدم آزادی است. یعنی رابطه ی جنسی دختر و پسر ممنوع است مگر اینکه با مجوز باشد.

پس راه حل این مسئله در ایران و غرب متفاوت است. در غرب ترجیح بر این است که رابطه ی جنسی خارج از خانواده صورت نگیرد تا بنیان خانواده حفظ شود ولی نقض کردن این قضیه باعث ناهنجاری نمیشود در صورتی که در ایران این یک ناهنجاری بزرگ است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی در مورد دلیل عدم مسئولیت پذیری نسل جدید خاطر نشان کردند: "انسان ذاتا موجود مسئولیت پذیری است و معمولا به هرکسی پست و مقام بدهند لبخند رضایت می¬زند و این عدم مسئولیت پذیری یک تحقیق و بررسی بسیار عمیق می خواهد"

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top