تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/11/15 - 22:43
کد خبر: 301062

صمصامی در اردوی جهاد اکبر؛

برخی در جنگ اقتصادی از توهم جنگ صحبت می‌کنند

دشمن از تمام پتانسیل ها و در تمام ابعاد استفاده میکند، آنها در رصد و ارزیابی اعمال تحریم بیان می‌کنند که انتخاب اقای روحانی شاخصی از تضعیف استقامت‌ ایرانی ها در برابر تحریم ها است و مردم از تحریم ها خسته شده بودند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر حسین صمصامی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در جهاد اکبر گفت: ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریم ها علیه ایران در کتاب «هنر تحریم» به بررسی تحریم ها در دوران اوباما می پردازد. او در این کتاب بیان میکند که صدها کتاب و مقاله در رابطه با تحریم در امریکا با هدف چگونگی اثر بخشی تحریم ها نوشته می شود؟ ویا چه استراتژی دنبال کنیم که تحریم ها اثر کند؟ کتاب «معمای تحریم» و یا کتاب «جنگ به وسیله سایر ابزارها» نشان می دهند جنگ فعلی نظامی نیست بلکه جنگی اقتصادی است و که از آن به عنوان جنگ خزانه یاد می کنند، در واقع هدف آنها این است که توضیح بدهند تحریم ها چگونه عمل می‌کند. میبینیم که آمریکایی ها نخبگان خود را در این رابطه جمع کرده اند ولی متاسفانه برخی در کشور از وهم و توهم جنگ صحبت می کنند این درحالی است که آمریکایی ها جنگ اقتصادی با ما را شروع کرده اند.

آنها نقطه ضعف اقتصاد ایران را در وابستگی اقتصاد ایران به نفت شناسایی کردند و به همین دلیل نفت کشور ما را تحریم کردند که موجب شوک ارزش شد و به دنبال آن اعتراضات اجتماعی به وجود آمد. ضرورت اقتصاد مقاومتی در این برهه برای ما مشخص می شود که رهبری چندین سال در حال تبیین آن هستند.

در دوران برجام شرکت های خارجی اطلاعات اقتصادی و کانال هایی که از طریق آنها تحریم ها را دور میزدیم را به دست آورده و به راحتی در اختیار شرکت های تحریمی گذاشتند.

آمریکایی ها در کتاب ها و مقاله های خود در رابطه با تحریم ها عنوان می‌کنند که هر کشوری که تحریم می شود باید 6 مرحله را بگذرانند که هر 6 مرحله را نیز بر روی ایران اعمال کردند و به خاطر همین موضوع نیز به اقای ریچارد نفیو تبریک گفتند.

دشمن از تمام پتانسیل ها و در تمام ابعاد استفاده میکند، آنها در رصد و ارزیابی اعمال تحریم بیان می‌کنند که انتخاب اقای روحانی شاخصی از تضعیف استقامت‌ ایرانی ها در برابر تحریم ها است و مردم از تحریم ها خسته شده بودند.

نرخ تورم نقطه به نقطه برای امسال نیز بالای 40 درصد است، که موجب کاهش رشد سرمایه گذاری به میزان منفی 23 درصد شده است. در واقع ما تا زمانی که رشد سرمایه گذاری مثبت نداشته باشیم، اشتغال ایجاد نمی‌شود  و منابع کشور به سمت بخش تولید نمی‌رود و به جای آن در بخش های سفته بازی و دلال بازی وارد می شود و به کشور ضربه میزند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top