به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از فارس، مرکز دیپلماسی عمومی دانشگاه کالیفرنیا در گزارشی بر نقش وبسایتهایی مانند توییتر در ناآرامیهای پس از انتخابات ایران پرداخته و تاکید کرد که دو هفته پس از انتخابات، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی نشان داد که 98 درصد از لینکهای توییتر، درباره انتخابات و ناآرامیهای پس از آن بود.
این گزارش میافزاید، پوشش خبری اعتراضات پس از انتخابات از طریق رسانههای جدیدی همچون « توئیتر »، « یوتیوب »، « فیسبوک » و « فلیکر » صورت گرفت و در نتیجه رسانههای جدید، نخستین منبع اطلاعات « برای معترضین» نه تنها برای برقراری ارتباط معترضین با دیگران بلکه برای رسانههای جهان شد.
درست دو هفته پس از گذشت انتخابات ایران، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی نشان داد که 98 درصد از لینکهای توییتر، درباره انتخابات ایران و ناآرامیهای متعاقب آن بود و 63 درصد از لینکهای ارسال شده به وبلاگها و دیگر منابع رسانهای جدید به طور ویژه بر انتخابات ایران متمرکز شده بودند.
علاوه بر توییتر، فیسبوک نیز برای حمایت از معترضین به سرعت زبان فارسی را به قابلیتهای خود افزودند.
از دیگر نقشهای توییتر در ناآرامیهای ایران میتوان به این مطلب اشاره کرد که توییتر فضایی را به وجود آورده بود که افراد از مناطق مختلف جهان نیز تنظیمات منطقه جغرافیایی توییتر را بر اساس منطقه تهران تنظیم کرده بودند و با پیوستن به گروه فیسبوک میرحسین موسوی، علائم سبزرنگ یا تصاویری برای نشان دادن همراهی خود با گروههای مخالف ایران ایجاد کردند.