تاریخ انتشار: جمعه 1397/11/26 - 11:22
کد خبر: 302132

در همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران چه گذشت؟

همایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه 24 بهمن ماه در واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران صبح امروز ( پنجشنبه 24 بهمن) در واحد قشم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم با تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران که در حادثه تروریستی روز گذشته در شهرستان خاش به شهادت رسیدند، در سخنان کوتاهی با اشاره به هدف برگزاری این همایش اظهار داشت: هدف این همایش تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته تحت زعامت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است.

انقلاب حرکت متمایزی را انجام داد که در تاریخ جهان اسلام بی‌نظیر بوده
حجت‌الاسلام عبدالرضا شادکام دبیر اجرایی همایش، سخنرانی بعدی این نشست بین‌المللی بود.

وی هدف از برگزاری این همایش را انجام حرکت جدید در آغاز پنجم دهه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب حرکت متمایزی را انجام داد که در تاریخ جهان اسلام بی‌نظیر بوده است.

دبیر اجرایی همایش افزود: چهار دهه پیش یک انقلاب استثنائی و یک حرکت متمایزی توسط امام خمینی(ره) انجام شد که در دنیا بی‌نظیر بود و این نهضت رویای پیامبران و ائمه اطهار را محقق کرد و توانست در مقابل ظلم و ستمی که توسط استکبار جهانی در دنیا پیاده می‌شود یک تنه بایستد که این مهم بدون رهبری‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر نمی‌شد.

حجت‌الاسلام شادکام خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که ما تصمیم گرفتیم تا با حمایت ریاست محترم دانشگاه واحد قشم و معاون محترم کل دانشگاه آزاد در قالب یک مجموعه علمی شیوه رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چهار دهه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
 

روز 22 بهمن حسرت شکست انقلاب اسلامی برای دشمنان تکرار شد
در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه طی سخنانی با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در روز 22 بهمن حسرت شکست انقلاب اسلامی برای دشمنان تکرار شد و ملت با یک حماسه دهه پنجم انقلاب را جشن گرفت.

وی افزود: ملت ایران با خلق حماسه خود در روز 22 بهمن کاری کرد که ترامپ که چندی پیش به سران برخی کشورهای عربی می‌گفت اگر آمریکا نباشد شما باید به زبان فارسی صحبت کنید، خود مجبور شد تا با زبان فارسی پیام ضدایرانی در صفحه شخصی خود منتشر کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه در ادامه با تسلیت شهادت مدافعان حریم کشور در زاهدان افزود: این نشست پاسخ درستی به آن اتفاق‌ها خواهد بود که اگر اسلام آمریکایی رواج می‌شد، از این اتفاق‌های تروریستی می‌دیدیم اما این شهادت‌ها راه را استوارتر خواهد کرد.

رستمی ضمن از برگزارکنندگان همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم عملکرد رهبران انقلاب را خلاصه کنیم هر دو مسیر جامعه به سمت تمدن اسلامی را هدایت کردند و اگر بخواهیم کل حرکت را ارزیابی کنیم، این انقلاب از تحول در درون انسان‌ها آغاز شد؛ تحول درونی همواره در اولویت است. سپس حرکت جامعه به سمت هدف آرمانی جامعه در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای پیام مقام معظم رهبری تصریح کرد: شعارهای مبتنی بر فطرت پایان ندارد که تمام تلاش دشمن در سال‌های بعد انقلاب، ایجاد مفهوم جعلی به عنوان نمادهای کفر بوده است که انقلاب اسلامی نظام‌های سکولار را هم به سمت مذهبی شدن پیش برد که تاثیر انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

پس از انقلاب شاهد شکوفایی علم در حوزه های مختلف بودیم
پس از پایان سخنرانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، خواجه سروی دبیر علمی همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: در میان ادبیات حقوقی جهان مبحثی تحت عنوان ولایت امر تاسیس شده است که این موضوع در طول 40 سال اخیر مغفول مانده است. مبحثی که در‌ ایران عنوان با رهبری معظم ایجاد شده است.

وی افزود: در ادبیات سیاسی جهان از رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران با عنوان رهبری مذهبی یاد می‌کنند که نشان می‌دهد تبیین خوبی صورت نگرفته است.

دبیر علمی همایش ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در سال‌های قبل از انقلاب علم رویکرد ترجمه گرایی و وارداتی داشت. اما پس از انقلاب شاهد شکوفایی علم در حوزه های مختلف بودیم.

خواجه سروی خاطرنشان کرد: در مجموع صد مقاله به این همایش ارسال شده که 20 مقاله برتر در همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ارائه خواهند شد.

فتنه‌های زیادی با هدایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای خنثی شد
حجت الاسلام تارم امام جمعه شهر قشم سخنران بعدی این همایش بین المللی بود.

وی طی سخنانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با روح الهی و دوراندیشی خود توانست انقلاب را از بحران‌ها نجات دهد، گفت: دشمنان ما دلخوش بودند که بعد از رحلت امام خمینی (ره) بتوانند اهداف شوم خود را علیه جمهوری اسلامی پیش ببرند که با درایت مجلس خبرگان رهبری و انتخاب شاگرد برجسته ایشان از سوی این مجلس به عنوان رهبری انقلاب، مسیر انقلاب اسلامی با صلابت ادامه پیدا کرد.

امام جمعه قشم ادامه داد: در این سه دهه رهبری مقام معظم رهبری نیز شاهد فتنه‌های زیادی از سوی دشمنان بودیم که تمامی آنها با هدایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای خنثی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top