تاریخ انتشار: جمعه 1397/11/26 - 21:39
کد خبر: 302159

آغاز تحصن دانشجویان بجنوردی در مخالفت با تصویب لوایح استعماری +عکس

جمعی از دانشجویان و طلاب شهرستان بجنورد در مخالفت با تصویب لوایح استعماری fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی این شهر تحصن کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانشجویان در این تحصن علاوه بر بیان مطالبات خود از مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت لوایح مطروحه، برخی مطالبات اقتصادی خود از مسئولان مربوط را نیز عنوان کردند.

این جمع در شروع تحصن بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری:

جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیری کردن، مطالعه کردن، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راهِ کارِ اجرائی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست‌اندرکار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، این‌ها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستی جوان ما درک کند؛ در کنار آن مطالبه و طلبگاری و مدعا داشتن که عرض کردیم. امروز وظیفه‌ی اصلی جنیش دانشجویی مطالبه گری است.

بنا بر گفته‌ی رهبر کبیر انقلاب که یکی از رسالت‌های اصلی جریان دانشجویی را توانایی تصمیم سازی و گفتمان سازی میدانند و معتقدند که دانشجو باید توان تصمیم سازی در جامعه داشته باشد. توانائی تصمیم‌گیری یکی از مشکلاتی است که اگر وارد محیط دانشجویی شد، خیلی از هنجار‌های مطلوب و درست را به هم خواهد زد؛ این تجربه‌ی ماست. بگذاریم دانشجو با فکر خود، با زبان باز خود، با گفتار و عمل خود، تصمیم سازی کند؛ بنابراین دنبال این نباشیم که محیط دانشجویی، محیط تصمیم‌گیرىِ برای اقدام باشد؛ این نه به نفع دانشجوست، نه به نفع آن اقدام. دنبال این باشیم که محیط دانشجوئی تصمیم سازی کند؛ یعنی گفتمان سازی کنید.

اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام مسلما میدانید برجام و خانه نشینی دانشمندان تنها مقدمه‌ای بود برای یک بازگشت تلخ و پرهزینه به گذشته و پلی شد برای رسیدن دشمنان به اجرایی کردن لوایح دنباله داری همچون fatf و متعلقات آن. امروز مسئولان مذاکره کننده می‌گویند، تضمینی برای گره گشایی از اقتصاد بواسطه fatf نیست، پس مسلم است این لوایح ربطی به اقتصاد ندارند و حتما وسیله‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر و به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی خواهند بود. مبرهن است که این لوایح به نام اقتصاد و به کام لیبرالهاست.

در ایام جشن ۴۰ سال استقلال و بازگشت به خویشتن چه مصلحتی برای نظام می‌تواند بالاتر از این باشد که با رای منفی به fatf و لوایح آن افول غرب را محقق و ریشه جریان لیبرال و غرب گرای درون را بخشکانید؛ بنابراین متذکر می‌شویم در صورت تصویب لوایح استعماری جریان دانشجویی به هیچ عنوان سکوت نخواهد کرد و از هرگونه ضایع شدن حقوق به حق ملت شریف ایران جلوگیری خواهد کرد.

آغاز تحصن دانشجویان بجنوردی در مخالفت با تصویب لوایح استعماری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top