تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/28 - 12:11
کد خبر: 302398

مشکلات رایج موبایل

اگر هنگام استفاده از گوشی موبایل احساس می کنید که گوشی شما بیش از حد داغ شده است ، هر چه سریعتر نسبت به تعمیرات گوشی اقدام نمایید زیرا داغ شدن گوشی، ضمن آنکه نگرانی های کاربر و دارنده دستگاه را به دنبال خواهد داشت، ممکن است به قطعات داخلی دستگاه نیز آسیب برساند و حتی در موارد نادر به انفجار گوشی بیانجامد.

خبرنامه دانشجویان ایران: گوشی موبایل این روزها تبدیل به پرکاربردترین و دوست داشتنی ترین گجت دنیا شده است. با توجه به افزایش ساعات استفاده از موبایل مسلما مشکلات این دستگاه نیز رو به افزایش هست. دغدغه ی خالی شدن باتری موبایل، وصل نشدن وای فای و دیتای موبایل، شکستن گلس ، هنگ کردن و مشکلات نرم افزاری تلفن همراه از جمله مشکلاتی هست که ذهن کاربران تلفن همراه را درگیر کرده است. از آن جا که ، از گوشی موبایل برای عکاسی و فیلم برداری هم استفاده می شود، خراب شدن دوربین موبایل هم مشکلی درد سر ساز برای کاربران خواهد بود. گوش کردن به موسیقی دغدغه ی دیگر کاربران موبایل است که با خراب شدن اسپیکر به سراغ آن ها می آید. در این مقاله در پی آن هستیم تا ضمن شرح مشکلات رایج  و سوالات متداول تعمیرات موبایل ، به بررسی راه کارهای اولیه جهت رفع مشکل بپردازیم. لذا مطالعه ی آن برای تمامی کاربران تلفن های همراه سودمند خواهد بود.

صفحه نمایش موبایل کار نمیکند
صفحه نمایش لمسی و بهره مندی از تکنولوژی تاچ  در کنار مزیت هایی که دارد، ممکن است در هنگام استفاده از آن با مشکلات زیادی مواجه شوید. با توجه به  بررسی های کارشناسان در نمایندگی موبایل سامسونگ از جمله مشکلات صفحه نمایش لمسی این است که، تاچ گوشی شما بیش از حد حساس شده و به صورت خودبه‌خودی کار ‌می کند. یا این که تاچ گوشی موبایل‌تان واکنشی نشان نداده و حساسیت کمی دارد. عملکرد ضعیف صفحه نمایش دلایل مختلفی دارد؛ کثیفی، گرما یا استفاده از کاور و محافظ صفحه نمایش ممکن است بر کارآیی صفحه لمسی تأثیر بگذارد. در صورت کار نکردن صفحه نمایش، گوشی را خاموش نمایید. دکمه پاور و کلید زیاد کردن صدا را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. در صورتی که با استفاده از این روش، امکان راه اندازی مجدد گوشی را نداشتید، باتری موبایل را جدا و پس از حدود ۱۰ ثانیه مجدداً سر جای خود بازگردانید و دستگاه را روشن نمایید. در صورتی که در هنگام استفاده از برنامه ای خاص تاچ گوشی از کار می افتد بهتر است برنامه ی مورد نظر را پاک نمایید. در صورت تداوم مشکل گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر مشکل حل نشد می توانید از یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیرات گوشی بهره مند شوید.

خاموش شدن ناگهانی موبایل
خاموش شدن ناگهانی موبایل به علل مختلفی اتفاق می‌افتد که در این میان می توان به عللی مانند، اتمام شارژ باتری، عدم کارایی نمایشگر، ضربه و نفوذ آب، وجود مشکل نرم افزاری، خرابی باتری دستگاه، وجود مشکل در شارژر و یا کابل آن و در نهایت بوت لوپ شدن دستگاه (متوقف شدن دستگاه بر روی آرم شرکت سازنده) اشاره نمود.

طبق نظر کارشناسانِ آموزش تعمیرات موبایل ، رفع اکثریت قریب به اتفاق این اشکالات با تعمیرات سخت افزاری و یا نرم افزاری گوشی موبایل امکان‌پذیر است. برای رفع این مشکل می توانید آنتی ویروس مطمئن روی گوشی نصب کنید ، در صورتی که، قبل از آپدیت عملکرد سیستم عامل گوشی بهتر بوده ، سیستم عامل  را  به نسخه ی قبل از آپدیت برگردانید. بازگردانی به تنظیمات کارخانه نیز راه حلی دیگر جهت رفع این مشکل است. در صورتی که مشکل از باتری موبایل است می توانید با آسودگی خاطر تعمیر و تعویض باتری موبایل را به متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات موبایل بسپارید. تعمیر و تعویض باتری تمامی برندهای تلفن همراه از جمله باطری گوشی سامسونگ در مرکز تعمیر گوشی سامسونگ انجام می گردد.

کار نکردن دوربین گوشی
کار نکردن دوربین گوشی از جمله سوالات متداول تعمیر موبایل است که در  در سه مورد گزارش می شود. دوربین صفحه ی سیاه را نشان می‌دهد، فلاش دوربین عمل نمی‌کند و سوم این که دوربین گوشی، تصاویر را به شکلی تار نشان می‌دهد. تشخیص این مسئله که علت اشکال پیش آمده در دوربین چیست، نیاز به بررسی سخت افزاری و نرم افزاری آن دارد .با این وجود، اکثر این اشکالات  به دلیل خراشیده شدن لنز دوربین، ورود مایعات به داخل گوشی، تنظیمات نادرست دوربین و یا به دلیل کثیف بودن لنز دوربین اتفاق می‌افتد. برای تعمیر مشکل دوربین گوشی دوربین پس از عیب‌یابی صحیح، معمولاً مواردی مثل خالی کردن کش موبایل، خارج کردن باتری گوشی، پاک کردن برنامه های غیرضروری دوربین، پیدا کردن برنامه مشکل آفرین با استفاده از حالت ایمن (Safe Mode5)  پیشنهاد می شود.

هنگ کردن موبایل
اگر گوشی مورد استفاده ی شما در هنگام کار کردن هنگ می کند، توصیه می‌ کنیم موارد درج شده در این بخش از تعمیرات موبایل را بررسی نمایید. مورد نخست دلایل نرم افزاری است چرا که نصب برخی نرم افزارها ممکن است سبب هنگ کردن گوشی شود. ارتقاء دادن سیستم عامل گوشی مورد دیگری است که ممکن است سبب هنگ کردن گوشی گردد. مورد دیگری که در صورت هنگ کردن گوشی باید بررسی گردد، پر بودن حافظه داخلی دستگاه است. طبیعی است که اگر گوشی شما حافظه ی کافی ندارد، افزودن مطالب جدید هنگ کردن گوشی را به همراه خواهد داشت. از دیگر دلایل هنگ کردن موبایل، استفاده از نرم افزارهای فیلترشکن رایگان است که  علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کند و هنگ کردن گوشی را به همراه خواهد داشت.

کند بودن سرعت گوشی
کند بودن سرعت گوشی، مشکلی است که توسط بسیاری از کاربران تلفن همراه گزارش شده است.  برای تشخیص علت اصلی و دقیق کند شدن گوشی نیاز است تا دستگاه توسط کارشناسان تعمیرات موبایل بررسی گردد. با این حال  تجربه نشان داده که دلایلی مانند؛ فعال بودن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، پر شدن و گسستگی حافظه، کاهش عمر باتری، فرسودگی حافظه و در نهایت به‌روزرسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها نقش بسزایی در کاهش سرعت موبایل‌های امروزی دارد.

کارشناسان و تعمیرکاران موبایل در مرکز سخت افزار ایران ، توصیه های متعددی برای رفع مشکل کندی گوشی دارند که عبارتند از : بروزرسانی نرم افزار گوشی، حذف و یا غیرفعال کردن برنامه‌های غیر ضروری، محدود کردن یک برنامه خاص، عدم استفاده از عکس‌های پس زمینه، کم کردن ویجت‌ها، استفاده از حافظه‌های خارجی پر سرعت، بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه یا به اصطلاح ریست فکتوری کردن گوشی. در صورتی که مشکل را نیافتید، نگران نباشید متخصصین مرکز سخت افزار ایران همیشه و  همه جا در کنار شما هستند.

مشکلات باتری و شارژ نشدن موبایل
از جمله مشکلات باتری موبایل و اصلی ترین آن ها این است که پس از اتصال کابل شارژ به گوشی، شاهد شارژ نشدن گوشی و در نهایت خاموشی آن هستیم. تشخیص علت صحیح این مشکل نیاز به بررسی همه جانبه گوشی  از نظر سخت افزاری و نرم افزاری دارد. در صورتی که می خواهید پیش از مراجعه جهت تعمیرات موبایل ، آن را بررسی نمایید. کسب اطمینان از درستی و سالم بودن پریز برق مورد استفاده،  اطمینان از صحت عملکرد سیم شارژر و تعویض آن در صورت خرابی، بررسی احتمال نمایش میزان شارژ اشتباه توسط دستگاه، تست آداپتور و تعویض آن در صورت بروز مشکل و در نهایت بررسی پورت شارژر. در صورتی که از سلامت موارد فوق اطمینان حاصل کردید باید برای بررسی ، عیب یابی و تعمیر مشکلات باتری به نمایندگی تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.

داغ شدن بیش از حد گوشی
اگر هنگام استفاده از گوشی موبایل احساس می کنید که گوشی شما بیش از حد داغ شده است ، هر چه سریعتر نسبت به تعمیرات گوشی اقدام نمایید زیرا داغ شدن گوشی، ضمن آنکه نگرانی های کاربر و دارنده دستگاه را به دنبال خواهد داشت، ممکن است به قطعات داخلی دستگاه نیز آسیب برساند و حتی در موارد نادر به انفجار گوشی بیانجامد. وجود اشکالات داخلی (نرم افزار یا سخت افزار) و یا خارجی (استفاده بد و نادرست کاربر) ممکن است سبب بروز این مشکل شده باشند. در بیشتر موقعیت‌ها، مواردی که سبب داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌گردند، عواملی چون اجرای بازی های سنگین، وجود ویروس ها و نرم افزارهای مخرب در گوشی، استفاده از باتری های غیراورجینال در گوشی، استفاده از قاب محافظ تلفن همراه، خرابی باتری و کابل شارژ، فعال بودن برنامه های پس زمینه و وای فای WIFI و در نهایت اشتراک گذازی اینترنت گوشی هستند.

جهت جلوگیری از داغ شدن گوشی ، باید شرایطی که سبب ایجاد این وضعیت می شوند را از بین ببرید. سعی کنید از گذاشتن گوشی‌ در قاب یا کاور پلاستیکی پرهیز کرده و همیشه گوشی خود را از نظر نرم‌افزاری به‌روز نگه دارید. بازی کردن با گوشی به مدت طولانی یا وصل بودن طولانی مدت آن به شبکه 3G/4G می تواند سبب داغی بیش از حد گوشی شود. همچنین لازم است از شارژرهای ارزان و تقلبی برای شارژ کردن گوشی استفاده نکرده و از شارژرهای اصلی دستگاه به خوبی مراقبت نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top