تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/11 - 13:32
کد خبر: 304064

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

استفاده از خودروی شخصی در هنگام سفر پنج برابر بیشتر از استفاده از اتوبوس و قطار باعث آلودگی هوا می‌شود. یکی دیگر از معضلات استفاده نکردن وسایل نقلیه عمومی ایجاد ترافیک است. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه فصل بهار و تعطیلات نوروز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خانواده‌های ایرانی سفر در این ایام است. هر خانواده‌ای بر اساس نوع سفر یک نوع وسیله نقلیه را انتخاب می‌کنند که بتوانند در طول سفر آسودگی بیشتری داشته باشند. استفاده از وسایل نقلیه عمومی با تمام مزایا و معایبی که دارد یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین وسایلی است که برای سفر انتخاب می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند. اما وسایل نقلیه عمومی معایبی هم دارند؛ مثلا صف‌های طولانی کنترل کردن مدارک، عدم دسترسی راحت به سرویس بهداشتی در اتوبوس‌ها و همسفر شده با افراد غریبه برخی از این معایب هستند.

ترافیک کمتر، هوایی  تمیز‌تر
استفاده از خودروی شخصی در هنگام سفر پنج برابر بیشتر از استفاده از اتوبوس و قطار باعث آلودگی هوا می‌شود. یکی دیگر از معضلات استفاده نکردن وسایل نقلیه عمومی ایجاد ترافیک است. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. فرقی نمی‌کند فاصله مبداء تا مقصد چقدر است مسافران می‌توانند بعد از تهیه بلیط اتوبوس، قطار و یا هواپیما تعطیلات خود را با اجاره ویلا در شمال ایران سپری کنند.

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

سفر شما چند نفره است؟
فرقی نمی‌کند سفر به صورت انفرادی انجام می‌شود یا گروهی، در هر دو صورت استفاده از وسیله نقلیه عمومی یکی از بهترین گزینه‌ها است. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سفرهای انفرادی می‌توان با همسفرهای جدید آشنا شد و تجربیات جدیدی کسب کرد و در سفرهای گروهی هم افرادی که قصد دارند در سفر کنار هم باشند می‌توانند در مسیر هم با یکدیگر لحظات شادی را سپری کنند. با توجه به تعداد نفرات می‌توانند به تهیه بلیط اتوبوس و اجاره ویلا در کردان اقدام کنند و سفری پر از خاطرات شاد را تجربه کنند.

هزینه کمتر، سفر بهتر
تحمل صف‌های معاینات فنی، پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور چکاپ خودرو و تامین هزینه بنزین اصلا کار راحتی نیست و بخشی از معایب سفر با خودروی شخصی است که در سفر با وسایل نقلیه عمومی خبری از این هزینه‌های گران نیست. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. به‌عنوان مثال افرادی که قصد سفر دارند می‌توانند بعد از اجاره سوئیت در رامسر از طریق پایگاه‌های اینترنتی بلیط اتوبوس را هم برای تاریخ مورد نظرشان تهیه کنند و با آسودگی از تعطیلات خود لذت ببرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top