تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/12 - 10:15
کد خبر: 304197

قوامی مطرح کرد؛

ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم غلط دولت در آغاز تحریم‌ها بود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم غلطی که در ابتدای شروع تحریم‌ها گرفته شد، ارز 4200 تومانی بود که اتفاقات ناگواری را در اقتصاد رقم زد، ضمن اینکه وقتی با محدودیت مواجه می‌شویم تقاضا و انحراف از قانون بیشتر می‌شود در نتیجه اهدافی که مد نظر بود محقق نشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره وضعیت بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه‌ای که تقدیم مجلس می‌شود تنظیم شده دولت است، دولت در تنظیم بودجه سال آینده نگاهی به بودجه سال قبل و اسناد بالادستی دارد، در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تمام موارد رسیدگی می‌شود، در برنامه ششم توسعه هدف بر تک رقمی کردن نرخ بیکاری و کاهش نرخ بیکاری سالانه بوده است که اکنون به 12.6 دهم درصد رسیده است.

قوامی گفت: آسیب جدی که در بودجه‌ها دیده می‌شود این است که نظر قانونگذار به طور کامل محقق نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: درباره مهمترین ضعف اشتغال در سال 97 گفت: شوک ارزی که در سال 97 ایجاد شد مهمترین ضعف اشتغال بود و تورم در سال 97 در حدود 12 درصد پیش بینی شده بود که با اجرای تحریم‌های آمریکا و شوک ارزی ایجاد شده و تهدید صفر کردن صادرات نفت ایران تا آبان تاثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم داشت.

وی افزود: تصمیم غلطی که در ابتدای شروع تحریم‌ها گرفته شد، ارز 4200 تومانی بود که اتفاقات ناگواری را در اقتصاد ایران رقم زد، وقتی با محدودیت مواجه می‌شویم تقاضا بیشتر می‌شود و انحراف از قانون بیشتر می‌شود در نتیجه اهدافی که مد نظر دولت بود محقق نشد، تصمیم اشتباه موجب شد منابع محدود مدیریت نشود.

قوامی گفت: دولت قانون مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کرده و در مجلس نیز در کمیسیون‌های اقتصادی بررسی و به صحن آمده اما با توجه به این که دیر به صحن آمد، تصویب نشد و بررسی قانون زمان بر است بنابراین به ناچار فعلا قانون قبلی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با تصویب کمیسیون تلفیق 10 هزار میلیارد تومان به مالیات‌های ارزش افزوده اضافه شد که مجلس نیز زیاد موافق این افزایش نیست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بنگاه‌ها را کوچک کرده و اشتغال را کاهش داده البته پیشنهاداتی ارائه شده است و در سال آینده تا تصویب آن گشایشی ایجاد شده و ادامه بررسی بودجه 98 با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. در این اصلاحات به افزایش تولید و اشتغال تاکید شده است.

قوامی گفت: در سال 98 می‌توان اقداماتی در تامین منابع با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید و اشتغال انجام داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top