تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/15 - 16:10
کد خبر: 304675

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ کردن طراحی شده برای به نمایش در آوردن رنگ ها , اثاثیه و سایر اشیاء در فضای داخلی منزل مانند پذیرایی بصورت هنرمندانه طراحی داخلی مانند هنرهای دیگر میتواند دارای سبک و سلیقه و حتی قوائد خاص خود باشد این موارد میتوانند بر اساس سلیقه ها در هر دوره ای متغییر بوده و دستخوش تغییرات دوران خود باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی چیست؟

در این مقاله درباره دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید تا بیشتر با طراحی داخلی آشنا شویم.

کلمه دکوراسیون واژه ای فرانسوی بوده که معادل فارسی آن بر اساس لغت نامه دهخدا یعنی: فّن و تخصص و رشته آموزشی آذین، آذین بندی، آراستن

دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ کردن طراحی شده برای به نمایش در آوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در فضای داخلی منزل مانند پذیرایی بصورت هنرمندانه

طراحی داخلی مانند هنرهای دیگر میتواند دارای سبک و سلیقه و حتی قوائد خاص خود باشد این موارد میتوانند بر اساس سلیقه ها در هر دوره ای متغییر بوده و دستخوش تغییرات دوران خود باشند.

دکوراسیون داخلی حلقه متصل شده بین دو علم معماری و طراحی داخلی میباشد , این رشته از طرفی مانند علم معماری با ساختمان ارتباط دارد و از طرفی هم مثل طراحی داخلی بر فضای داخلی تمرکز می کند.

حالا درباره انواع سبک دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا خواهیم شد

1 _ سبک دکوراسیون مدرن
سبک فضا سازی مدرن بسیار گسترده بوده در این سبک فضای داخلی با یک خطوط صاف و منظم یا پالت رنگی و مواردی مانند استیل و شیشه طراحی شده اند، حس سادگی با المان ها از جمله مبلمان منزل و ویژگی های مانند صاف، سیقلی، براق، شفاف میتوان اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

سبک دکوراسیون مدرن

در تصویر بالا میتوانید یکی از ویژگی های مهم دکوراسیون داخلی مدرن را مشاهده کنید که از اشکال هندسی واضح مانند دایره ها و چهار گوش ها استفاده شده . اشکال مهندسی گوشه دار که نشان دهنده سر سخت بودن دنیای مدرن میباشد و اشکال منحنی شکل نیز احساس حرکت و پویایی را به نگاه مخاطب به نمایش میگذارد . تابلوی نقاشی و دکور ها با مفاهیم خاص خود این سبک را به نمایش گذاشته

2 _ سبک دکوراسیون امروزی
سبک امروزی یا معاصر انعطاف پذیری بالا دارد و پایبند به سبک خاصی نمی باشد مثلا در سبک امروزی شاهد خطوط خمیده در طراحی هستیم در حالی که در سبک مدرن از این طرح استفاده نمیشود . در طراحی دکوراسیون معاصر ( امروزی ) به راحتی و خودمانی بودن فضای بسیار اهمیت داده می شود و بر خلاف سبک های دیگر از فضای رسمی بهره نمی برد . در سبک دکوراسیون معاصر شما احساس دوستانه یا صمیمیت بیشتری خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

سبک دکوراسیون امروزی

3 _ سبک دکوراسیون مینیمال
این سبک از پرطرفدارترین سبک ها در بین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد . سبک دکوراسیون مینیمال تا حدودی ساده تر از سبک مدرن است ولی پالت های رنگی استفاده شده معمولا خنثی هستند و هیچ یک از لوازم دارای زرق و برق زیادی نیستند همچنین رنگ سفید از پرکاربردترین رنگ ها در این دکوراسیون می باشد.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
دکوراسیون سبک مینیمال

در واقع میتوان گفت که کلمه مینیمال به معنی سادگی و حذف تمام عناصر اضافی از محیط میباشد در عکس بالا تقریبا همه چیز در دکوراسیون ساده و بدون آلایش می باشد. از دیگر ویژگی های دکوراسیون مینیمال میتوان به استفاده از تضاد در رنگ های سفید و سیاه در کنار یکدیگر اشاره کرد. دلیل این تضاد رنگ سفید و سیاه این است که فضا بیش از حد خنثی نباشد و نماد بصری متعادلی ایجاد کند

4 _ سبک دکوراسیون صنعتی
این سبک که الهام گرفته از سبک های انقلاب صنعتی اروپا میباشد و فضای خانه های شهری مربوط به قرن 17 و 18 میلادی میباشد. در این سبک و طراحی حس نا تمام بودن را به ما القا میکند به عنوان مثال شاهد استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون داخلی هستیم.

همچنین مبلمان چرم که در آن دوره طرفداران خود را داشته و بیشتر خانواده های ثروتمند از این سبک استفاده می کردند. مبل های چرم از عناصر جدا ناپذیر دکوراسیون صنعتی هستند. استفاده از جعبه های پرینت دار به عنوان عنصر اصلی دکوراسیون بی هر چیزی حس نوستالژی باز شدن کارخانه های متعدد در اروپا را باز سازی میکند.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
سبک دکوراسیون صنعتی

5 _ سبک دکوراسیون اسکاندیناوی
این سبک که تجلی از سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا را به نمایش میگذارد . در طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی مبلمان استفاده شده همانند یک اثر هنری ساده میباشد و از ویژگی های این سبک می توان به پالت رنگی سفید و ترکیب عناصری مانند چوب، پلاستیک روشن و استیل اشاره کرد . نورپردازی طبیعی و استفاده از لوازم جانبی کم از مزیت های این سبک اروپایی میباشد.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

6 _ سبک دکوراسیون فرانسوی
در دکوراسیون سبک فرانسوی از رنگ های گرم و ملایم مانند قرمز، زرد استفاده میشود همچنین استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر نیز از ویژگی های برجسته در دکوراسیون داخلی فرانسوی ها میباشد. در این سبک از ظروف چینی و رو تختی نسبتا سنگین و ضخیم نیز استفاده می شود.

در این سبک برای مبلمان از روکش دامن دار و برای پنجره ها از پرده های بلند استفاده می کنند. همچنین از فرش و گچ بری مجلل بر روی دیوار و سقف نیز میتوان از ویژگی های مهم سبک فرانسوی نام برد.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
سبک دکوراسیون فرانسوی

7 _ سبک دکوراسیون روستیک rustic
این سبک را سبک دکوراسیون روستایی هم میتوان نام برد در این سبک از عناصری مانند چوب و سنگ و ایجاد سبکی شباهت به زندگی آرام روستایی استفاه میشود، طراحی داخلی با سبک روستیک یا سبک روستایی فضایی صادقانه را برای شما فراهم می آورد و پلی به گذشته ساده و بی آلایش خواهد ساخت.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
سبک دکوراسیون روستیک

واژه روستیک ( rustic ) به معنی رنگ و رو رفته میباشد به همین علت است که لوازم دکوراسیون داخلی استفاده شده در سبک روستایی مانند فلز های زنگ زده و چوب های پوسیده را میتوان در این سبک مشاهده کرد. البته این لوازم فقط ظاهرشان پوسیده و زنگ زده هستند و همه این لوازم تا مدت ها میتوان استفاده کرد.

سرویس خواب از چه اجزایی تشکیل می شود؟

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • آینه
  • کمد
  • میز توالت یا همان میز آرایشی
  • پاف
  • صندلی

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
سرویس خواب

راهنمای خرید میز جلو مبلی و عسلی
میز جلو مبلی و عسلی از مهمترین لوازم در کنار مبلمان خانگی میباشد بدون میز جلو مبلی دکوراسیون منزل ناقص خواهد بود به همین دلیل انتخاب میز جلو مبلی و عسلی با کیفیت و استاندارد بسیار مهم میباشد.

میز عسلی که همراه با میز جلو مبلی هستند دارای طراحی های متفاوتی هستند و معمولا با نقش و طراحی با میز جلو مبلی ست می شوند و نقش مهمی در نگهداری لوازم پذیرایی و مجلات دارند.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
میز جلو مبلی و عسلی

تخت خواب برای اتاق خواب
اولین چیزی که در مورد تخت خواب به ذهن ما میرسد حس آرامش و راحتی در هنگام خوابیدن میباشد، تختخواب خوب میتواند ساعت های خوشایندی برای هر شخصی در اتاق خواب فراهم کند.

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی
تخت خواب

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مبل سنتر مراجعه کنید.

مبل سنتر بازار آنلاین مبلمان اداری و مبلمان منزل  www.mobl.center

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top