تاریخ انتشار: شنبه 1397/12/25 - 12:23
کد خبر: 305757

دانشگاه چابهار ۱۰ روز زودتر به پیشواز تعطیلات عید رفت؛

دانشگاهی با تعطیلات ایده‌آل

دانشگاه های دیگر بیشتر تمایل دارند دانشجویان را به دلایلی چون لحاظ کردن غیبت ها و... به دانشگاه بکشانند و دانشجویان به فکر فرار از چنین قوانینی هستند اما گفته می شود برخی از دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار آن قدر زود تعطیل شده اند که به معاونت دانشجویی و رئیس دانشگاه اعتراض کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، شاید یکی از مواردی که دانشجویان در ترم های زوج با دانشگاه و اساتید به چالش برمی خورند تعطیلات پیش از عید است. معمولا دانشجویان به صورتی کاملاً خودجوش تعطیلات خود را یک هفته قبل از عید آغاز می کنند اما در این بین اساتیدی نیز هستند که برای حضور دانشجویان میان ترم های خود را در روزهای 27 و 26 اسفندماه می گذارند تا دانشجویان را بالاجبار به دانشگاه بکشانند.

دانشگاه چابهار نمونه یک دانشگاه ایده آل
هر چند معمولا این دانشجویان هستند که تمایل دارند دانشگاه زودتر تعطیل شود اما این بار دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پیش قدم شده و خود با دادن علائمی از دانشجویان خواسته است در دانشگاه حضور نداشته باشند.

یکی از دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت و گو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون این موضوع گفت: «مسئولین دانشگاه از ۱۹ اسفند سلف سرویس دانشگاه رو رسما تعطیل کردند و دانشجوهای خوابگاهی رو هم از تاریخ دوشنبه ۲۰ اسفند باالاجبار از خوابگاه دانشجویی بیرون کردند.»

تعطیل کردن اموری مانند سلف و خوابگاه دانشجویان که عملا حضور دانشجویان وابسته به این امور است، به منزله تعطیلی دانشگاه است

جالب است که دانشگاه های دیگر بیشتر تمایل دارند دانشجویان را به دلایلی چون لحاظ کردن غیبت ها و... به دانشگاه بکشانند و دانشجویان به فکر فرار از چنین قوانینی هستند اما گفته می شود برخی از دانشجویان دانشگاه چابهار آن قدر زود تعطیل شده اند که به معاونت دانشجویی و رئیس دانشگاه اعتراض کرده اند که دیگر این قدر زود هم دانشگاه را تعطیل نکنید.

اما نکته ی جالب ماجرا وقتی است که به گفته دانشجوی دانشگاه چابهار مسئولین دانشگاه از ترک کردن دانشگاه توسط دانشجویان تعجب می کنند، این دانشجوی گفت: «مسئولین رده بالای دانشگاهی مانند معاونت دانشجویی که معاون فرهنگی دانشگاه در جلسات مختلف صراحتا اشاره کرده است که متاسفانه دانشجویان دانشگاه دریانوردی خیلی زود دانشگاه را ترک می کنند و مثلا دهم اسفند دانشگاه تقریبا خالی از دانشجو است درصورتی که موارد مختلفی که بیان شد نشان میدهد ایشان از این قضیه خیلی هم بدشان نیامده است.»

شاید این ماجرا طنز مانند باشد اما می تواند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا سایر دانشجویان که برنامه های اداری دارند مشکل ساز شود. برای مثال این دانشجو گفته است: «در صورتی که تعدادی از دانشجویان کار های اداری داشتند و متعاقبا چون اهل این شهر هم نبودند نیاز به خوابگاه داشته اند و با توجه به هزینه های سنگین با این کار مجبور به ترک شهر شده اند»

شاید تعطیل کردن دانشگاه برای برخی از دانشجویان مطلوب باشد اما حذف امکانات رفاهی آن هم ده روز مانده به تعطیلات نوروزی می تواند هزینه های متفرقه ای برای دانشجویان و دانشگاه ایجاد نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top