تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/03 - 08:23
کد خبر: 309395

خجسته: هزینه‌های غیرعادی خودروسازان محلی از اعراب ندارد

رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس قیمت ۴۸ میلیونی پراید را ظلم بزرگی در حق مردم دانست و گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی به مثابه نابود کردن ارزش پول ملی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، امیر خجسته رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: خودروسازان در سال گذشته ۴۰۰ هزار تعهد معوق داشتند که نشان دهنده زیاده‌خواهی ایران خودرو و سایپا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود:  فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با برگزاری جلسات متعدد با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان در تلاش است تا از تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.

وی قیمت 48 میلیونی پراید را ظلم بزرگی در حق مردم دانست و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی به مثابه نابود کردن ارزش پول ملی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه پول آب، برق و گاز مصرفی در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار ارزان بوده و در واقع رایگان است اما خودروسازی‌ها به درستی از این فرصت استفاده نمی‌کنند و به دنبال تبدیل خودروهای ایرانی به برند معتبر بین‌المللی نیستند.

خودروسازان فقط به دنبال گذران امور روزانه هستند
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان فقط به دنبال روزمرگی و گذران امور روزانه هستند، ادامه داد: خودروسازی به حیاط خلوت تبدیل شده است. نیروهای مازاد موجود در این شرکت‌ها، نیروهای تحمیل شده، هیئت مدیره غیرشفاف و... مشکلات صنعت خودروسازی را رقم زد.

علی‌رغم اینکه سایپا و ایران خودرو باید به افتخار ملی تبدیل شوند در حال حاضر به وسیله و اهرمی برای آزار اذیت مردم بدل شده‌اند، مادامی که خودروسازی خصوصی نشود ثمره‌ای جز تحمیل هزینه به مردم نخواهد بود

وی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه سایپا و ایران خودرو باید به افتخار ملی تبدیل شوند در حال حاضر به وسیله و اهرمی برای آزار اذیت مردم بدل شده‌اند، گفت: مادامی که خودروسازی خصوصی نشود چیزی جز تحمیل هزینه به مردم ندارد.

هزینه‌های خودروسازی در ایران عادی نیست
خجسته با بیان اینکه خودروسازان از مردم سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: هزینه‌های این صنعت در ایران عادی نیست براساس گزارش‌های رسیده می‌توان گفت خودروسازی در حال ورشکسته شدن است.

رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با بیان اینکه دولت باید سهم خود را در سایپا و ایران خودرو واگذار کند، گفت: دولت به واسطه این سهام هیات مدیره خودروسازی را تعیین می‌کند که اقدام غیرکارشناسانه‌ای است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top