تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/14 - 15:15
کد خبر: 310794

دانشگاه یاسوج و حاشیه‌هایی که همچنان ادامه دارد؛

تشکل‌های دانشجویی: مسئولین فرهنگی مقصران اصلی اتفاقات اخیر

این اقدام با واکنش بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و حتی امام جمعه یاسوج همراه بود. روز گذشته امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه در واکنش به رقاصی مختلط در دانشگاه یاسوج بیان کرد: این افرادی که چنین کاری کردند یقینا درس‌خوان نیستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانتشجویان ایران»؛ هفته گذشته در حاشیه مراسم «جشن اقوام» در دانشگاه یاسوج که توسز یکی از کانون های این دانشگاه برگزار شده بود چند نفر از دانشجویان دانشجویان دختر و پسر و به صورت مختلط به رقص محلی پرداختند.

این اقدام با واکنش بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و حتی امام جمعه یاسوج همراه بود. روز گذشته امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه در واکنش به رقاصی مختلط در دانشگاه یاسوج بیان کرد: این افرادی که چنین کاری کردند یقینا درس‌خوان نیستند.

بیشتر بخوانید: رقص مختلط به بهانه یک جشن

از طرفی تشکل های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان در بیانیه هایی جداگانه مسئولین فرهنگی دانشگاه را به قصور در انجام وظیفه متهم کرده و خواستار تغییر و برخورد با مسئولین فرهنگی شده اند.

بسیج دانشجویی روز سه شنبه هفته گذشته در بیانیه ای با مخاطب قرار دادن رئیس دانشگاه، این قبیل مشکلات را ناظر بر عدم توجه مسئولین فرهنگی اعلام کرد، با اعلام تفاوت در نگاه مسئولین در بین برنامه های انقلابی و سایر برنامه ها نوشتند: شورای فرهنگی دانشگاه یاسوج در سنگ اندازی جلوی جریان دانشجویی برای داشتن کرسی های آزاد اندیشی و دیگر برنامه های مفید برای تشکل های انقلابی در دانشگاه ید طولایی دارد.

بیشتر بخوانید: نامه بسیج دانشجویی یاسوج به رییس دانشگاه پیرامون حواشی اخیر

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج نیز در بیانیه ای مسئولیت اتفاق های اخیر را برعهده مسئولین دانست و نوشت: اجازه ی برخورد انضباطی با دانشجویان حاضر در جشنواره وجود ندارد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به این موضوع که مسئولین فرهنگی دانشگاه سعی دارند تا برای فرار از پاسخگویی، دانشجویان را روبروی یکدیگر قرار دهند، بیان کردند:چرا در ابتدا متولیان اصلی برگزاری جشنواره که حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه است موضع گیری های دو پهلو می کنند؟

این تشکل دانشجویی نیز خواستار برخوردی شفاف با مسئولین فرهنگی این دانشگاه شد

متن بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به شرح زیر است:

برهمگان واضح و مبرهن است که هیچ فردی یا گروهی با برگزاری جشن های فرهنگی در چارچوب قوانین دانشگاهی و در راستای شور و نشاط دانشجویان و دانشگاه بوده است مخالفت و مسئله ای ندارد و بسیاری از طیف های دانشجویی نیز همیشه حامی برنامه هایی هم که متناسب با فضای دانشگاه و دانشجو می باشد بوده اند و در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نیز به آن رای مثبت داده اند، لذا برگزاری جشنواره اقوام هم از این قائده مستثنا نبوده است.

با بررسی های دقیق مسئله، مواردی است که توجه ها را بیشتر به خود جلب می کند که جای بسی سوال دارد :

اول ، چگونه در صورتی که هنوز دقایقی از اتفاقات جشنواره نگذشته است این کلیپ در فضای مجازی پخش می شود؟

دوم ، کدام خبرگزاری ها و پیج ها و کانال های خبری، برای اولین بار شروع به اشتراک گذاری این کلیپ در فضای مجازی کردند و مسئولین این خبرگزاری ها چه کسانی و با چه جهت گیری هایی بودند؟

سوم ، چرا در ابتدا متولیان اصلی برگزاری جشنواره که حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه است موضع گیری های دو پهلو می کنند؟

چهارم ، اصلی ترین سوال این است که چرا بعضی مسئولین به گونه ای رفتار می کنند که فضا را به سمت دو قطبی شدن برده و دانشجو را در برابر دانشجو قرار می دهند؟ گویی که مسئولین امر هیچ نقشی در ایجاد این حواشی نداشته اند و دانشجویان نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر از هم غریبه اند و شناختی ندارند؟ دانشجویانی که چه لر،چه فارس و چه از دیگر اقوام، سال هاست که در کنار یکدیگر زندگی دانشجویی خود را بدون هیچ برخورد و مسئله ای گذرانده اند و میگذارنند و با توجه به گستره قومیتی که در دانشگاه وجود دارد،دانشجویان همیشه احترام متقابل را نسبت به تفاوت های فرهنگی همدیگر رعایت کرده اند.

پنجم ، چگونه است تا زمانی که بعضی از دانشجویان در برگزاری این جشنواره فعالیت کرده اند مثل فرزند مسئولین به شمار می آمده اند، حال که با بی تدبیری این مسئولین چنین رویدادی رخ داده است، این دانشجویان در بیانیه دانشگاه، دانشجو نما خطاب میشوند؟

حال که کلیپ پخش شده از این جشنواره در روزهایی که دانشگاه یاسوج در جمع 10 دانشگاه برتر کشور قرار می گیرد و رئیس آن نیز به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب می شود،حاشیه ساز شده است، مسئولین فرهنگی دانشگاه باید پاسخگوی عدم نظارت کافی خود باشند و نباید با بهانه های واهی برای فرار رو به جلوی خود با دانشجویانی که در این جشنواره فعال بوده اند، برخوردهای سلیقه ای انجام دهند و توپ را در زمین دانشجویان بیندارند، که عده ای فرصت طلب از آب گل آلود ماهی بگیرند.

قابل توجه است که گوشزد شود اجازه ی برخورد انضباطی با دانشجویان حاضر در جشنواره وجود ندارد و حتما باید با مسئول خاطی برخورد قاطع صورت پذیرد.

انتظار می رود ریاست محترم دانشگاه که از بدو ورود در برابر فشارهای سیاسی خارج از دانشگاه ایستادگی کرده است، نسبت خط و مشی خود با بعضی از معاونین تحت امر خود را به صورت شفاف روشن نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top