تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/02/18 - 22:32
کد خبر: 311397

گزیده‌ای از دیدنی‌های شیراز با بلیط هواپیما

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین اماکن گردشگری شیراز، آرامگاه حافظ است. جایی که در اطرافش، محوطه و باغ دل انگیزی هم دارد و می‌توان در آن پیاده‌روی کرد. بنای آرامگاه مربوط به سال ۱۳۱۵ و برگرفته از معماری دوره هخامنشی و زندیه است و در بیشتر مواقع سال تقریبا درآن جای سوزن انداختن نیست. در اطراف آرامگاه فالوده فروشی‌های زیادی هم هست که نباید از خیرشان گذشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: جاهای دیدنی شیراز در تابستان پر از عطر بهار نارنج است، به هر جاذبه دیدنی شیراز که سر بزنید با گل های رنگارنگ و درختان بهارنارنج روبرو می شوید. شیراز، شهر عشق است. یکی از زیباترین شهرهای ایران که گفته می‌شود خاک دامن‌گیری دارد. شهری که برای گشتن مکان‌های دیدنی بی‌شمارش حداقل باید سه یا چهار روز زمان صرف کرد.

شیراز شهر انگورهای خوب، عشق و شاعرانگی است. شهری با دیدنی‌های فراوان که چه از لحاظ طبیعت‌‌گردی و چه از لحاظ فرهنگی و تاریخی در بین شهرهای دیگر کشور کم‌نظیر است. قبل از هر چیزی باید بدانید که بهترین زمان برای رفتن به این منطقه، اردیبهشت ماه است؛ وقتی که خیابان‌ها پر از عطر بهارنارنج شده و تمام باغ‌ها با گل‌های رنگارنگ فرش می‌شوند. آب‌وهوای شهر شیراز معمولاً دلپذیر است؛ تابستان گرمی دارد و پاییز و زمستانش چندان سرد نیست. با اینحال اگر طاقت تحمل گرما را دارید می توانید در تابستان هم از شهر شیراز لذت ببرید . اگر در تابستان قصد سفر به شیراز با بلیط هواپیما  رادارید پیشنهاد می کنیم مطالب راه به راه را بررسی کنید تا سفر خوبی را داشته باشید .

شیراز با زیبایی های فراوانش توجه کارشناسان بین المللی را نیز به خود جلب کرده و دو اثر مهم جهانی را به ثبت رسانده است. این آثار بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می کشانند، پس در سفرتان به شیراز حتما و حتما بازدید از آنها را در برنامه خود بگنجانید. البته دو مورد از این فهرست در شهر شیراز نیستند اما فاصله ی نسبتا کمی با آن دارند و باید به خاطرشان از شهر دور شوید.

تخت جمشید
تخت جمشید، پایتخت آیینی امپراتوری هخامنشی بود که در زمان داریوش اول بنا گردید. این اثر تاریخی به نام های پارسه و پرسپولیس نیز شناخته می شود و شکوه و عظمت خاصی را به نمایش گذاشته است.

ستون های بلند با نقش ها و طرح های گوناگون، همه و همه داستان هایی تاریخی را روایت می کنند و پس از گذشت سال ها هنوز هم پا بر جا ایستاده اند. بقایای این شهر هنوز هم در شمال شهرستان مرودشت، شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) به چشم می خورند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی این دیار به شمار می رود. قیمت بلیط هواپیما از ایرلاینهای مختلف با قیمت مناسب در سایت موجود است.

آدرس: ۱۰ کیلومتری شمال مرودشت

شماره تماس: ۴۳۳۴۱۵۵۶

ساعات بازدید: از ۸٫۰۰ تا ۱۷٫۳۰

پاسارگاد
پاسارگاد نخستین پایتخت امپراتوری هخامنشی بود که به فرمان کوروش دوم احداث گردید. این اثر نمونه ای برجسته از هنر و معماری سلطنتی هخامنشی و گواهی بی بدیل از تمدن پارسی است که تا به امروز پابرجا مانده است. مقبره کوروش بزرگ یکی از مهم ترین قسمت های پاسارگاد است که تقریبا سالم می باشد و به جز آن، کاخ بار عام، مقبره کمبوجیه، تل تخت، کاخ بار اختصاصی، کاروانسرای مظفری، هم جزء آثار باستانی موجود در پاسارگاد به شمار می آیند. همچنین قیمت بلیط هواپیا را در سایت راه به راه چک کنید.

آدرس: ۱۲۰ کیلومتری شیراز، سعادت شهر

شماره تماس: ۴۳۳۴۱۵۵۶

ساعات بازدید: از ۸٫۰۰ تا ۱۷٫۳۰

بازار وکیل
این مکان خوش‌منظر با صدها مغازه‌ و دکه، بازار اصلی شیراز است که یکی از جاهای دیدنی شیراز به‌شمار می‌رود. این بازار که به‌صورت هزارتو طراحی شده است، مکانی برای خرید فرش، ادویه، طلا و جواهر و لوازم خانه و … است. حجره‌ها و مغازه‌ها، چای‌خانه‌ها، دالان‌ها، کاروانسراها و حمام‌های سنتی چشم‌نواز باعث می‌شوند که تماشای مفصل بازار بیش از یک بعدازظهر طول بکشد

باغ ارم
شیراز به باغ‌هایش معروف است و باغ ارم بهترین آن‌ها و یکی از دیدنی های شیراز است. این باغ که در اختیار دانشگاه شیراز است، پر از درختان سرو، پرچین‌های آراسته و بوته‌های گل سرخ است. در مرکز باغ حوض و همچنین کاخ قاجاری قرار دارد که ورود به آن برای عموم آزاد نیست. این باغ به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

نقش رستم و نقش رجب
در برنامه‌ی بازدید از تخت جمشید یا قیمت بلیط هواپیمای مناسب ، تماشای نقش رستم و نقش رجب را فراموش نکنید. نقش رستم شامل ۴ مقبره‌ی بزرگ روی صخره است که آرامگاه ابدی ۴ شاه هخامنشی است. کمی پایین‌تر چند نقش‌‌برجسته می‌بینید که نمایشگر فتوحات شاهان ساسانی است؛ برای مثال زانو زدن والرین شاه رومی دربرابر شاپور اول. می‌توانید نقش‌برجسته‌های بیشتری از دوره‌ی ساسانیان را در نقش رجب به‌ فاصله‌ی پنج دقیقه‌ای ببینید که البته خیلی خوب محافظت نشده‌اند.

ارگ کریم خان
ارگ کریم خان که یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز است، در قرن ۱۸ میلادی توسط بنیان‌گذار سلسله‌ی زندیه، کریم‌خان زند ساخته شد. پس از انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت، این ارگ در کنار بناهای دیگر و در راستای برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی کریم‌خان بنا شد. این بنای چهارگوش، دارای چهار برج استوانه‌ای در چهارگوشه است که در گذشته به‌عنوان زندان استفاده می‌شدند. برج شمال شرقی ارگ که زمانی به‌عنوان حمام استفاده می‌شد، به‌دلیل تعبیه‌ی مخزن آب در همان دوره، تاحدودی نشست داشته است. معماری درونی ارگ عجیب‌تر از طراحی فضای بیرونی آن است. اگر وارد ارگ شوید، سایه‌ی درختان میوه و صدای آب در حوض مرکزی مایه‌ی لذت‌تان خواهد شد. در ادامه به موزه‌ای مربوط به دوره‌ی زندیه می‌رسید.

باغ نارنجستان قوام
باغ نارنجستان قوام بیشتر به نام باغ قوام شناخته می‌شود و در دوران حکومت ناصرالدین شاه، به حکم علی محمد خان (قوام‌الملک دوم) ساخته شد.مساحت این باغ ۳۵۰۰ متر مربع است و زیربنای ساختمانش حدود ۹۴۰ متر مربع است. در ضلع جنوبی سردری قرار دارد که به هشتی باز می‌شود و از طریق دو راهروی قرینه، شما را به سمت حیاط هدایت می‌کند. در ضلع جنوبی خدمه‌ها زندگی می‌کردند و بنای ضلع شمالی که یک زیرزمین و دوطبقه روی آن دارد، محل زندگی صاحبان آن و تشریفات اداری و پذیرایی از میهمانان بود. این بنا تالار آیینه، ستون‌های مرمری، تالار شاه‌نشین و چند اتاق دیگر دارد و با آیینه‌کاری، شیشه‌کاری، نقش‌پردازی، منبت‌کاری، سنگ‌تراشی، گچ‌کاری و مقرنس‌کاری آذین داده شده است. در سال ۱۳۳۵ باغ نارنجستان را به دانشگاه شیراز اهدا کردند و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد که با خرید بلیط هواپیما می توانید با راحتی به آنجا سفر کنید.

باغ نارنجستان قوام در محله‌ بالاکفت و در قسمت شرقی انتهای خیابان لطفعلی خان زند واقع است.

حافظیه شیراز
یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین اماکن گردشگری شیراز، آرامگاه حافظ است. جایی که در اطرافش، محوطه و باغ دل انگیزی هم دارد و می‌توان در آن پیاده‌روی کرد. بنای آرامگاه مربوط به سال ۱۳۱۵ و برگرفته از معماری دوره هخامنشی و زندیه است و در بیشتر مواقع سال تقریبا درآن جای سوزن انداختن نیست. در اطراف آرامگاه فالوده فروشی‌های زیادی هم هست که نباید از خیرشان گذشت.

آدرس: میدان آزادی معروف به فلکه گاز شیراز

بازار وکیل
بازار شیراز ۳۰۰ سال قدمت دارد و یادگار دوره زندیه است. اینجا جایی است که به نظر خیلی‌ها با سقف چهارسوقش که از چهارطرفش، چهار بازار منشعب می‌شود یکی از قشنگ‌ترین بازارهای ایران است. بازار وکیل به دستور کریم خان زند ساخته شده و معماری آن برگرفته از بازار قیصریه لار و اصفهان است. در بازار وکیل همه سوغاتی‌ های شیراز را می‌شود پیدا کرد. درصورت نیاز به خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین با قیمت بلیط مناسب حتما سری به سایت راه به راه بزنید. سوغاتی‌هایی نظیر انواع دست بافت ها، میناکاری، عتیقه و عرقیات و شیرینی های مشهور. از بازار وکیل تا مسجد و حمام وکیل نیز چند قدم بیشتر راه نیست.

آدرس: بعد از میدان شهرداری، شرق میدان شهدا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top