تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/08 - 16:40
کد خبر: 313886

بیانیه جمعی از دانشجویان علوم پزشکی فسا در اعتراض به استفاده از بیت المال برای مصارف سیاسی؛

افطاری دانشجویی یا میتینگ سیاسی؟

در این هفته نیز شاهد تبعیض بین تشکل هم سوی دولت و باقی تشکل های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی فسا بودیم که البته به نظر می رسد زمینه سازی برای آغاز بهره کشی از دانشجویان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای طیفی خاص باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در برخی از دانشگاه های کشور شاهد ایجاد فضایی باز برای دسته خاصی از تشکل های دانشجویی هستیم، این در حالی است که در همین زمان بسیاری از تشکل های دانشجویی و انجمن ها و کانون های علمی و فرهنگی با مشکلاتی از جمله تامین هزینه ها مواجه هستند.

در این هفته نیز شاهد تبعیض بین تشکل هم سوی دولت و باقی تشکل های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی فسا بودیم که البته به نظر می رسد زمینه سازی برای آغاز بهره کشی از دانشجویان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای طیفی خاص باشد. انجمن اسلامی پیرو خط امام در حالی که سایر تشکل ها وانجمن های دانشجویی با مشکلات مالی و سنگ اندازی های مختلفی مواجه هستند، ضیافت افطاری را که البته فضای آن نه دانشجویی بلکه بیشتر به میتینگی سیاسی شبیه است، برگزار کرد..

همین موضوع باعث شد تا جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا در بیانیه ای خطاب به مسئولین دانشگاه بنویسند: برنامه ضیافت افطاری انجمن اسلام پیرو خط امام(!) دانشگاه علوم پزشکی فسا سوالات زیادی را در اذهان دانشجویان ایجاد کرده است. همه از وضعیت مالی دانشگاه های علوم پزشکی ودولتی فسا با خبر هستند. وضعیت مالی به حدی وخیم است که از بسیاری از فعالیت های فرهنگی و رفاهی مورد نیاز دانشجویان چشم پوشی میشود. اگر هزینه چندین میلیونی! ضیافت افطاری را روسای محترم دانشگاه ها متقبل شده اند پس چرا دائما بر طبل نداری میکوبند؟

این گروه از دانشجویان با اشاره به فعالیت هایی که از اکنون بوی انتخابات می دهد، اعلام کردند: اینکه با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی دانشگاه برای قشر خاصی از دانشجویان، مراسمی با عنوان ضیافت افطاری (بخوانید میتینگ سیاسی) با حضور افرادی معلوم الحال و جدای از بدنه دانشگاه در تالار فرهنگیان آموزش و پرورش (با وجود فضای مناسب جهت اجرای این برنامه در درون هر دو دانشگاه) که اتفاقا بنابر بعضی شنیده ها رئیس آن نیز کم وبیش فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده جای سوال ندارد؟

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

مسئولان جز در موارد نظامی و امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند. (امام خامنه ای)

خصوصیت بارز جنبش ها و تشکل های اصیل دانشجویی این بوده و هست که نه تنها متاثرو وابسته به جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه نبوده بلکه همیشه بر آنها اثرگذاری داشته اند. در روند حرکت های دانشجویی اصیل همیشه صداقت و شفافیت موج میزده است. برنامه ضیافت افطاری انجمن اسلام پیرو خط امام (!) دانشگاه علوم پزشکی فسا سوالات زیادی را در اذهان دانشجویان ایجاد کرده است. همه از وضعیت مالی دانشگاه های علوم پزشکی ودولتی فسا با خبر هستند. وضعیت مالی به حدی وخیم است که از بسیاری از فعالیت های فرهنگی و رفاهی مورد نیاز دانشجویان چشم پوشی میشود .اگر هزینه چندین میلیونی! ضیافت افطاری را روسای محترم دانشگاه ها متقبل شده اند پس چرا دائما بر طبل نداری میکوبند؟ در صورتیکه هزینه های این مراسم از جای دیگری تامین شده است اذهان عمومی دانشجویان منتظر شفافیت در اعلام پشتیبانان مالی مراسم مذکور میباشند.

سوال دیگر این است که اساسا یک تشکل دانشجویی چه ارتباطی با سیاسیون و یا بهتر بگوییم سیاست زده های خارج از دانشگاه دارد؟ همیشه این نگرانی وجود داشته که مکاران بازار سیاست با کمی دانه پاشیدن به دنبال شکار دانشجویان و از آن طریق تاثیر گزاری بر حرکت های دانشجویی درون دانشگاه باشند . این خود انحراف از آرمان های دانشجویی و وهن جایگاه بلند دانشجو و دانشگاه هست. اینکه با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی دانشگاه برای قشر خاصی از دانشجویان، مراسمی با عنوان ضیافت افطاری (بخوانید میتینگ سیاسی) با حضور افرادی معلوم الحال و جدای از بدنه دانشگاه در تالار فرهنگیان آموزش و پرورش (با وجود فضای مناسب جهت اجرای این برنامه در درون هر دو دانشگاه ) که اتفاقا بنابر بعضی شنیده ها رئیس آن نیز کم وبیش فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده جای سوال ندارد؟ اگر آموزش و پرورش برای برگزاری این مراسم هزینه ای دریافت کرده است در اینصورت برای رفع شبهه باید سندش را برای عموم منتشر کند. اگر هم که هزینه ای دریافت نکرده آیا برای گروه ها و فعالین سیاسی و اجتماعی دیگر هم این مکان را بدون هزینه در اختیار قرار میدهد؟

به هر حال اذهان بیدار دانشجویان ابهامات زیادی نسبت به این برنامه دارند که امیدواریم انجمن اسلامی دانشگاه روشنگری های کافی را نسبت به آنها داشته باشد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قیمت غذای دانشجویی / زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری / آغاز رقابت نفسگیر کنکور ۴ مرحله‌ای
افزایش شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۸۵۷ نفر
۳ اردوگاه اسکان اضطراری برای متاثرین از سیلاب در ارومیه برپا شد
دستور فوری دیوان لاهه به اسرائیل برای توقف حمله به رفح
حضور رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تانزانیا در سفارت ایران برای تسلیت به مردم ایران + عکس
بشار اسد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به تهران می‌آید
فروش خانه به گروگان گیری منجر شد
دلایل بازداشت گسترده مقامات نظامی در روسیه
فرابی: رئیسی صمیمی‌ترین مقام کشور بود/ صفارهرندی: رئیس جمهور سیاست را مانند نوعی ماموریت و تکلیف به جای می‌آورد
خداحافظ سید دلها
ادای دِین به رئیس جمهوری که دوستش می‌داشتم
سید دلمان برایت تنگ میشود!
فیلم| سلامی: شهدای ما در عرصه بین‌الملل تاثیر گذار بودند
عکس| رئیسی؛ رجایی زیست، بهشتی شد
رضیئی: سید پناه ما بود/ غمیلوی: بهت زده‌ایم و بیشتر خجالت زده!
فیلم| سردار سلامی: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی بود
باز شدن پای اسرائیل به تیراندازی استانبول؟
چاقوکشی در مرکز چین با ۸ کشته/ ضارب با اختلال روانی بازداشت شد
ردپای اوکراین در حمله تروریستی به سالن تئاتر در حومه مسکو
عکس| تصاویری از تشییع شهید موسوی در شهرری
فیلم| سیل جمعیت مراغه‌ای‌ها در تشییع استاندار شهید آذربایجان‌شرقی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top