تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/03/20 - 23:50
کد خبر: 315219

علت افزایش قیمت خانه از دید رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت: در حوزه اقتصادی، مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند در آینده در حوزة تولید و قیمت، تأثیرات منفی داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه نشست «ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» در جمع خبرنگاران گفت: طبق معمول همکاران گزارشات هفتگی را از عملکرد اوضاع اقتصادی دادند و با توجه به پیشنهاداتی که خودشان دارند، ما در ستاد در تلاش هستیم که به صورت پیشگیرانه با مسائل برخورد کنیم. در حوزه اقتصادی، مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند در آینده در حوزة تولید و قیمت، تأثیرات منفی داشته باشد که پیش از وقوع، در مورد آنها داخل جلسات بحث می‌شود و در مورد آنها تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها که عملکرد مناسبی در این دوره داشتند، از جمله قوه قضائیه، گزارش خوبی ارائه کردند که با توجه به نوع تعاملی که با رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشتند، روند هماهنگی ستادهای ما در اجرا بسیار مناسب شده و گزارشی از روند هماهنگی سیاست‌ها با ائمه محترم جمعه در کشور را در دستور کار داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: سیاست‌هایی بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان اتخاذ شد که مبتنی بر آن سیاست‌ها، می‌بایست در حوزه‌های مختلف سخنرانی و تریبون‌ها، اقداماتی انجام می‌شد و گزارشی که امروز داشتیم، گزارش مناسبی بود. همچنین در جلسه امروز، با توجه به صحبت‌هایی که در جلسه قبل مطرح شده بود، از جمله گزارش وزارت صمت، قیمت‌ها در حدود ۶۰ قلم کالا، پیگیری و رصد می‌شود. در جلسه قبل گزارشی ارائه شد که بر مبنای آن، اعلام کردیم که ۵۰ درصد از آن ۶۰ قلم کالا، با یک روند کاهشی مواجه شده است که ۴۰ درصد از آن کالاها ثبات داشتند و برخی، روند افزایشی را پیمودند که متأسفانه برخی رسانه‌ها، این خبر را به اشتباه مخابره کردند.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: برای بار دیگر، ما همه دستگاه‌ها را موظف کردیم تا سخنگوهای واحد خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و هر نوع اطلاع‌رسانی با اطلاع دستگاه‌های اجرایی انجام شود و دستگاه‌های اجرایی با حضور فعال در عرصه اطلاع‌رسانی، با وقوع اشتباه در حوزة اطلاع‌رسانی مقابله کنند.

وی همچنین در ادامه ضمن اشاره به موضوع مسکن گفت: بر اساس گزارش‌هایی که در حوزه مسکن داشتیم، برخی رسانه‌ها با فضاسازی و اطلاع‌رسانی کاذب، باعث افزایش قیمت اجاره‌بها و خرید و فروش مسکن شده بودند و برخورد خوبی از سوی قوه قضائیه صورت گرفت و ۱۰ سایت غیرمجاز که به این کار مشغول بودند، تعطیل شدند. پس از آن، فضای رسانه‌ای در این حوزه به آرامش رسید و قیمت مسکن با روند کاهشی مواجه شد. این روند در حوزه خودرو نیز وجود داشت که با آنها هم برخورد کردیم که امروز دیگر فضای رسانه‌ای در حوزه مسکن، ارز و خودرو به صورت کاملاً مدیریت شده است و دستگاه‌های مختلف موظف هستند به صورت مستمر، آنها را رصد کنند و گزارش ارائه دهند تا مردم بتوانند در این حوزه‌ها تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند.

وزیر کشور ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی از افزایش قیمت‌ها در برخی کالاها از ستاد تنظیم بازار داشتیم که یکی از آنها، لبنیات بود. در گزارش آمده بود که برخی اقلام لبنیاتی حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که در اینجا ما ریز عوامل افزایش قیمت را مورد بررسی قرار دادیم و از دوستان خواستیم تا نظارت دقیقی انجام دهند تا این افزایش قیمت، موجب نشود تا افزایش قیمت‌های کاذب را نیز در آینده شاهد باشیم لذا وزارت صمت و اصناف متولی این موضوع هستند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور هر هفته به صورت مستمر تشکیل می‌شود و در آن فضاهای اقتصادی کشور رصد می‌شود و مناسب با آن فضای رصد شده، دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه کاهش قیمت را نیز در سیرِ این ثبات قیمت‌ها خواهیم داشت، گفت: امروز در جلسه، بحثی در باب کاهش قیمت‌ها در عینِ ایجاد ثبات و مقابله با افزایش کاذب قیمت اقلام داشتیم و مقرر شد تا دستگاه‌های ذی‌ربط، تلاش برای کاهش قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند و همانطور که مستحضر هستید یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت‌ها، قیمت ارز و نوسانات ارزی بوده است. حال با توجه به ۱۰ روز گذشته قیمت ارز روند کاهشی داشته، امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با کالاهای مختلف، روند را کنترل کنند و اگر قرار باشد با همان نسبت افزایش، قیمت‌ها به سرعت بالا رفته، باید به همان نسبت، کاهش قیمت را نیز شاهد باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top