تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/14 - 12:25
کد خبر: 317115

همه چیز درباره رادیاتورهای پنلی

رادیاتور پنلی گرما را به هوای اطراف خود انتقال داده و با گرم شدن هوای اطراف رادیاتور به سمت بالا می رود و هوای خنک جایگزین شده و چرخش هوا جریان پیدا می کند و باعث می شود تمام هوای اتاق گرم شود .

خبرنامه دانشجویان ایران: رادیاتورهای پنلی بصورت یک تکه یا یک سطح که از ورقه های فولاد ساخته شده و که کاربرد آن برای انتقال گرمای سیال درون آن به محیط اطراف از طریق جابه جایی هوا می باشد که از قدیمی ترین راه های گرمایش ساختمان بوده و تاکنون هم مورد استفاده قرار گرفته است. رادیاتور پنلی توسط کشور های سازنده از قبیل ترکیه، ایتالیا، آلمان، بلژیک و ایران در دو مدل تک کنوکتور و دو کنوکتور با نصب آسان ، قیمت کمتر آن، گرمای تابشی بیشتر در برند های ایساتیس، ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، تاش، سانیکا در سایز های ۶۰ سانت ، ۸۰ سانت ، ۱۰۰ سانت، ۱۲۰ سانت، ۱۴۰ سانت، ۱۶۰ سانت تولید و در بازار عرضه میشوند .

راهنمای محاسبه رادیاتور پنلی
رادیاتورهای پنلی نسبت به رادیاتور آلومینیومی یا پره ای از ظرفیت گرمایی بالاتری برخوردار است و فضای بیشتری را گرم می کند . به طور میانگین ظرفیت گرمایی هر یک متر رادیاتور پنلی یا فولادی ۱۷۵۰ کیلوکالری می باشد که با توجه به فرمول زیر می توانیم بهترین رادیاتور پنلی متناسب با متراژ مورد نیاز را انتخاب و خریداری نمود .
 

رادیاتور پنلی مورد نیاز ظرفیت گرمایشی هر متر رادیاتور پنلی  ÷ (۱۳۰ × متراژ )

با توجه به ظرفیت محاسبه شده برای اتاق ۱۲ متری رادیاتور پنلی ۸۰ سانت یا ۹۰ سانت کافی می باشد .

۰٫۸۹ ۱۷۵۰ ÷ (۱۳۰ × ۱۲)

آشنایی با رادیاتور پنلی و عملکرد آن
کارکرد رادیاتورها به این صورت است که آب درون پکیج، موتورخانه یا یک گرم کننده به درجه حرارت مورد نظر رسیده و به سمت رادیاتور گرمایشی پمپ می شود، رادیاتور ها دارای ورودی و خروجی آب می باشند که از شیر ورودی آب داغ وارد شده و با استفاده از گرمای آب دریافتی و انتقال هوای محیط را گرم می کنند. رادیاتور های پنلی از فولاد ساخته شده که رسانای خوبی برای انتقال گرما هستند و آب گرم داخل آن دائم در رفت و آمد است و فین های خارجی به کار رفته در رادیاتور ها گرم شده و می تواند به طور مداوم اتاق را گرم کند و سرانجام آب داخل رادیاتور سرد شده و برای گرم شدن مجدد از خروجی رادیاتور به سمت پکیج برمیگردد .

گردش هوا در اطراف رادیاتور ها چگونه است ؟
رادیاتور پنلی گرما را به هوای اطراف خود انتقال داده و با گرم شدن هوای اطراف رادیاتور به سمت بالا می رود و هوای خنک جایگزین شده و چرخش هوا جریان پیدا می کند و باعث می شود تمام هوای اتاق گرم شود .

عملکرد مطلوب رادیاتور

برای داشتن هوای مطلوب باید در سیستم رادیاتور ها هماهنگی ایجاد شود تا تمام رادیاتورها دمای یکسانی را به محیط انتقال داده تا بیشترین بهره وری را داشته باشید. عملکرد رادیاتورها هنگامی مطلوب است که دمای خروجی نسبت به دمای ورودی ۱۰ درجه سلسیوس تفاوت داشته باشد. اگر افت دما بیشتر باشد به این معنی است که آب در رادیاتور ها به صورت کند در حال حرکت است و باید شیر ورودی را بیشتر باز کنید اما اگر افت دما کمتر باشد جریان آب سریع بوده و باید شیر آب کمی بسته شود .

نظافت رادیاتور
برای عملکرد بهتر و راندمان بالای رادیاتور ها باید در نظافت آن را رعایت کرد. حرارت از آب در رادیاتور به هوای بیرونی انتقال می یابد و گرد و خاک و چرک روی پنل رادیاتور بعنوان یک عایق برای جلوگیری از انتقال حرارت می باشد. به همین دلیل نظافت و تمیز نگه داشتن رادیاتور ها اهمیت بسیاری دارد. رادیاتور ها با آب ساده یا محلول آب و صابون به سادگی تمیز می شوند .

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع رادیاتور گرمایشی ، قیمت و خرید بهینه میتوانید به فروشگاه اینترنتی دماپویا مراجعه فرمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top