تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/04/06 - 23:32
کد خبر: 317450

پاسخ لاوروف به ادعای دروغ آمریکا درباره ایران

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی ایران را دشمن اصلی خودشان می‌دانند ادعاهای آمریکا درباره حمایت تهران از تروریسم را زیر سوال برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر اینکه ایران «کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم» است را رد کرد.

وی گفت: «واشنگتن ادعا می‌کند ایران حامی اصلی تروریسم در دنیا است، با وجود این اکثر سازمان‌هایی که در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفته‌اند تهران را اصلی‌ترین دشمن خودشان می‌دانند.»

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود که کانال توئیتری «سفارت روسیه در انگلیس» آن را پوشش داده به تنش‌ها میان ایران و آمریکا پرداخته است.

وی گفت: «چیزی به نام نقطه بدون بازگشت وجود ندارد، اگرچه بعضی‌ها دوست دارند چنین فضایی ایجاد کنند. همیشه این گزینه وجود دارد که بحران‌ها با احترام دوجانبه و با ملاحظه قوانین بین‌المللی، از طریق مذاکره حل شوند.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

او بعد از خروج از این توافق در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار داده، از صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفت ایران خودداری کرده و چندین ناو و بمب‌افکن به منطقه اعزام کرده است.

ارتش آمریکا در جدیدترین اقدام تحریک‌آمیز پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) یک پهپاد جاسوسی از نوع «گلوبال‌هاوک» را به نزدیک مرزهای ایران ارسال کرد. نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پهپاد را بعد از تجاوز حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رونمایی از طرح خطرناک امارات برای آینده غزه
آزمون در دوراهی عجیب؛ لورکوزن به دنبال پایان حضور سردار در اروپا
نبویان: مجلس به افرادی با این روحیات رأی اعتماد نمی‌دهد
جدایی یک پرسپولیسی به خاطر ورود یک استقلالی
شروع فارکس با ۱ دلار؛ شایعه یا واقعیت؟! مزایا و معایب
ساخت نانوفیلترهای جاذب ذرات آلاینده هوا
کارایی ۱۰۰۰ برابری پنل خورشیدی نانوسرامیکی نسبت به پنل‌های معمولی
سرقت از ورزشکار استرالیایی در المپیک!
ماجرای قرارداد محرمانه بین ایران و ارمنستان
شاهکار بزرگ در استقلال قابل ثبت در گینس
کلاف سردرگم سربازی فوتبالیست‌ها
طرح رفع فیلترینگ ایراد حقوقی دارد
اوباما به زودی از نامزدی هریس در انتخابات حمایت می‌کند
چمران: زاکانی در شهرداری می‌ماند
بمب استقلال در خود باشگاه بود؛‌خبر خوش به آبی‌ها رسید
اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی
میوه، یک سلاح مخفی در برابر افسردگی ناشی از افزایش سن
کاهش ساعات کاری ادارات یک استان ؛ شنبه و یکشنبه آینده
۵ کاربرد زئولیت در آکواریوم +مقدار مناسب استفاده از آن
چگونه درس بخوانیم تا در کنکور ارشد روانشناسی رتبه برتر شویم؟
شعار حقوق بشر توسط آمریکا و اروپا مضحک است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top