تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/04/11 - 15:03
کد خبر: 318009

سندرز: بن‌سلمان دیکتاتور است

«برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در یک مصاحبه ضمن انتقاد از «تناقضات باورنکردنی» سیاست خارجی دونالد ترامپ، خوستار مذاکره با ایران و توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» مواضع «متناقض» دولت آمریکا درباره کره شمالی، ایران و «جنگ وحشتناک عربستان سعودی در یمن» را به باد انتقاد گرفته است.

«جرج استفانوپولوس» مجری برنامه «این هفته» شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در ابتدای این مصاحبه از دیدار اخیر «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره سوال کرد و نظر او را درباره سومین دیدار ترامپ و کیم جویا شد.

سندرز گفت: «نگرانی‌ای که (درباره ترامپ) وجود دارد، تناقضات باورنکردنی اوست. من مشکلی با نشستن او سر میز مذاکره با کیم جونگ اون در کره شمالی یا جاهای دیگر ندارم، اما من نمی‌خواهم که چنین دیداری فقط برای گرفتن عکس یادگاری باشد. توجهات همه رسانه‌های جهان به آنجا جلب شد. فردا و پس فردا قرار است چه اتفاقی حادث شود؟ او وزارت خارجه را تضعیف کرده است. اگر قرار است که ما صلح را برای جهان به ارمغان بیاوریم باید یک وزارت خارجه قوی داشته باشیم، ما باید به صورت دیپلماتیک به جلو برویم نه اینکه فقط عکس‌های یادگاری بگیریم»

وی گفت: «در حالی که او با کیم جونگ اون دیدار می‌کند، همچنان در اقدامی تحریک‌آمیز تقریبا ما را به سمت جنگ با ایران پیش می‌برد. او مصوبه کنگره آمریکا را که من از آن حمایت کردم و ما در مجلس سنا و نمایندگان توانستیم آن را تصویب کنیم وتو کرد؛ مصوبه‌ای که ایالات متحده را از جنگ وحشتناک یمن خارج می‌کرد؛ جنگی که دیکتاتور بی‌رحمی به نام محمد بن سلمان آن را رهبری می‌کند. در مجموع باید بگویم که من هیچ مشکلی با نشستن او سر میز و مذاکره‌اش با دشمنانمان ندارم من فقط نمی‌خواهم که چنین کاری فقط فرصتی برای گرفتن عکس یادگای باشد. ما نیاز به یک دیپلماسی واقعی نیاز نداریم».

برنی سندرز ادامه داد: «روش‌های متفاوتی برای پیش رفتن وجود دارد اما به نظر من، نشستن ما سر میز مذاکره با دشمنانمان ایده بدی نیست. ای کاش او این کار را در خاورمیانه و خلیج فارس هم انجام دهد. ای کاش او با دیکتاتوری عربستان سعودی سر میز بنشیند و ایران را هم وارد مذاکره کند و به آنها بگوید که ما از اینکه به خاطر ادامه جنگ شماها  تریلیون‌ها دلار هزینه کرده‌ایم، خسته شده‌ایم و آنها را سر یک میز بیاورد و روی رسیدن به یک صلح پایدار در منطقه کار کند».

این نامزد ارشد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «البته ما این موضوع را هم می‌دانیم که (ترامپ) رئیس‌جمهوری است که به نظر می‌رسد افراد مستبد را دوست دارد، خواه محمد بن سلمان عربستان سعودی باشد خواه کیم جونگ اون. شما مجبور نیستید که درباره دیکتاتورهای بیرحم حرف‌های خوبی بزنید اما باید با آنها باید سر میز نشسته و مذاکره کنید. در مورد کره شمالی، اگر ما بتوانیم که از دست سلاح‌های اتمی و سیستم موشکی آنجا خلاص شویم که اینها تهدیدی برای اروپا و ایالات متحده سهتند، در این صورت رسیدن به چنین هدفی کار خیلی خوبی خواهد بود».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top