تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/04/17 - 13:22
کد خبر: 318820

نامه انجمن مستقل دانشگاه علامه خطاب به روحانی پیرامون توقیف نفتکش

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: اگر با توقیف نفت‌کش ایرانی برخورد مقتدرانه صورت نگیرد احتمال می‌رود که برخوردهای این‌چنینی به یک‌رویه تبدیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در نامه‌ای به رئیس جمهور درباره توقیف نفت‌کش ایرانی حامل ۲ میلیون بشکه نفت به دست تفنگداران انگلیسی در تنگه جبل‌الطارق نوشت: اگر با توقیف نفت‌کش Grace 1 برخورد مقتدرانه صورت نگیرد احتمال می‌رود که برخوردهای این‌چنینی با نفت‌کش‌های ایرانی به یک‌رویه تبدیل شود و امنیت نفت‌کش‌های کشور به خطر ‌افتد.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است: بعد از خروج آمریکا از برجام فرمودید که یک مزاحم از توافق خارج شد و انتظار می‌رفت اروپایی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند. اما محکوم کردن خروج آمریکا از برجام ،همکاری با ترامپ در اعمال تحریم‌های ظالمانه و تأخیر ۱۴ ماهه در ایجاد سازوکار مالی برای نقل‌وانتقال پول، خبر از غیرقابل‌اعتماد بودن اروپایی‌ها می‌داد.

اخیراً انگلستان به‌مثابه یک کشور تحت سلطه آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی دریانوردی اقدام به توقیف کشتی ایران در آب‌های بین المللی کرده است پس انتظار می‌رود با شکایت به مجامع بین‌المللی واکنش حقوقی لازم داده شود. بهانه انگلستان برای این اقدام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه است. همان‌طور که می‌دانید تحریم‌های وضع‌شده توسط اتحادیه اروپا علیه سوریه برای همه کشورها از ‌جمله ایران الزام‌آور نیست و تنها تحریم‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد طبق فصل هفتم منشور ملل متحد وضع می‌شوند الزام‌آور هستند.

بنابراین تفنگداران انگلیسی حق توقیف این نفت‌کش را تحت‌هیچ‌عنوانی نداشته و اقدام آنان به‌مثابه یک دزدی دریایی است. ضروری می‌نماید دستگاه دیپلماسی کشور رویکردی فعالانه و به‌دور از هرگونه انفعال را در احقاق حقوق ملت ایران اتخاذ کنند.

تسلط کامل جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز که مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی دریایی سپاه و ارتش است و حدود سی درصد انرژی جهان را تأمین می‌کند فرصت را برای هرگونه مقابله‌به‌مثل فراهم می‌کند. مدت‌هاست که درستی و ثمربخش بودن راهبرد تهدید زدایی و نادرستی و مضر بودن راهبرد تنش‌زدایی به اثبات رسیده است.

دستگیری ملوان‌های آمریکایی و سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک به جرم تجاوز به حریم ایران، اگرچه در ظاهر تنش‌زا بود اما ماهیتی تهدید زدا داشت و نشان داد که ایران بر سر مرزهای خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و تهدید نظامی را برای مدت ها از روی میز به سطل زباله انتقال داد.

اگر با توقیف نفت‌کش Grace 1 برخورد مقتدرانه صورت نگیرد احتمال می‌رود که برخوردهای این‌چنینی با نفت‌کش‌های ایرانی به یک‌رویه تبدیل شود و امنیت نفت‌کش‌های کشور به خطر ‌افتد. در روزگاری که به‌سختی می‌توانیم نفت صادر کنیم لااقل باید توان حفظ امنیت خطوط حمل‌ونقل را داشته باشیم تا اقتصاد نفتی‌مان بیش از این ضربه‌پذیر نباشد.

از خدای متعال، روحیه انقلابی برای مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی را در خدمت‌رسانی به مردم و صیانت از اقتدار ملی مسئلت می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تعیین تکلیف ۵۰ هزار پروانه تاسیس
غرق شدگی ۲ نفر در آبشار شلماش سردشت/ یک نفر فوت شد
سدهای تامین کننده آب این شهر نفس تازه کردند
باد شدید در راه است؛ هشدار به تهرانی ها
آخرین جزئیات امدادرسانی در خراسان رضوی
وعده های رئیسی در سفر استانی مازندران چقدر عملی شدند؟
متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی در غربِ تهران
اسرائیل، پادشاه لخت بود!
نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر قانون هدفمندی یارانه ها، در اصلاح نهایی جداول بودجه۱۴۰۳
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top