تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/02 - 11:29
کد خبر: 321228

در گفت‌وگوی رئیس سازمان امور دانشجویان با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

اولویت‌های آموزشی و رفاهی تعطیل شدنی نیست

اولویت‌های آموزشی و رفاهی تعطیل شدنی نیست

رئیس سازمان امور دانشجویان پیرامون مشکلات دانشگاه ها در سال جاری گفت: به طور کلی امسال در خصوص تامین اعتبارات دولتی مشکلاتی وجود دارد و تخصیص های سازمان ها بر اساس اعتبارات مصوب انجام نمی شود و از آنجا که دانشگاه ها نیز از بودجه دولتی استفاده می کنند، آنها نیز دچار مشکلاتی شده اند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند وقتی است که مسئولین دانشگاه ها گلایه های خود به وضعیت بودجه را به شکل های مختلفی بیان می کنند عده ای از کاهش توان پژوهشی دانشگاه می گویند و عده ای دیگر نیز از خطر کاهش امکانات رفاهی صحبت کرده اند. همین صحبت ها نیز باعث برخی نگرانی ها در بدنه دانشجویی و پژوهشی کشور شده، صحبت هایی که نگرانی هایی را برای برطرف شدن نیازهای اولیه دانشجویان به وجود آورده است. همین موضوع بهانه ای بود تا در گفت و گو با مجتبی صدیقی، رئیس سازمان اور دانشجویان و معاون وزیر علوم به بررسی وضعیت رفاهی دانشگاه ها برای سال تحصیلی آینده بپردازیم.

مجتبی صدیقی در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» اظهار کرد: به طور کلی امسال در خصوص تامین اعتبارات دولتی مشکلاتی وجود دارد و تخصیص های سازمان ها بر اساس اعتبارات مصوب انجام نمی شود و از آنجا که دانشگاه ها نیز از بودجه دولتی استفاده می کنند، آنها نیز دچار مشکلاتی شده اند.

او ادامه داد: اولویت هایی در دانشگاه ها وجود دارد که قابل تعطیل شدن نیستند یکی از اولویت دانشگاه ها، مسئله آموزش است که شامل امکانات کلاسی، حضور اساتید و دانشجویان است که باید کارهای مربوط به آن انجام شود و بخش دیگر اولویت ها نیز موضوع پشتیبانی مانند بخش تغذیه دانشجو و امکانات رفاهی است. دانشگاه ها یقینا ابتدا این اولویت ها را پیگیری می کنند و در کنار آنها به اولویت های بعدی می پردازد. مسائلی مانند مسائل پژوهشی علی رغم همه اهمیتی که دارند وقتی کلاس یا دانشجویی وجود نداشته باشد طبیعتا قابل انجام نیستند.

بیشتر بخوانید// «شیر نفت» وصل نشود دانشگاه را اداره نمی‌کنیم!

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: امیدواریم با پیگیری هایی که انجام شده است بتوانیم به کمک دستگاه های ذی ربط بحث موا مواد اولیه برای غذا خوری ها و بحث تامین یارانه تغذیه را تامین کنیم که علاوه بر آن به خاطر تورم و افزایش قیمت ها نیاز به کمک های بیشتری هم داریم که با سازمان ها و ارگان های مختلفی که در این رابطه بتوانند کمک کنند صحبت و هماهنگی شده است.

صدیقی گفت: خوشبختانه در نیم سال قبلی مشکلی برای تامین مواد اولیه وجود نداشت و وزارت صمت و وزارت کشاورزی در این زمینه همکاری کردند تا از منابع رسمی و شناخته شده مایحتاج غذاخوری ها تامین شود. امیدوارم در آغاز سال تحصیلی نیز همین هماهنگی ها وجود داشته باشد، منتهی باید منابع ریالی این موضوع را تامین کرد. پیگیری هایی انجام شده است تا مشکلات جدی ایجاد نشود ولی بالاخره با سال خاصی در خصوص تامین اعتبارات منابع درآمدی دولت روبرو هستیم که البته همه دستگاه های دولتی با این چالش مواجه هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top