تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/08 - 11:32
کد خبر: 322127

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی مطرح کرد؛

نقش نیروهای خارج از دانشگاه در تصمیمات دانشگاهی

امیر حسین ترابی گفت: به هر حال دخالت در امور دانشگاه توسط ارگان ها و سازمان های خارج از دانشگاهی برای ما مذموم است که نمونه آنرا می توان به این حرکت استانداری است که سعی در زیر سوال بردن استقلال دانشگاه دارند اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته خبر برکناری مدیرکل فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه منتشر شد، خبری که گفته می شود پشت پرده آن ناشی از فشارهای نهاد های بیرون دانشگاهی بوده است. امیرحسین ترابی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: اخیرا خبری مبنی بر استعفای اجباری مدیر امورفرهنگی دست به دست می شود که متوجه اهرم های فشاری در این قضیه شدیم.

او ادامه داد: یکی از این گروه های فشار، طیف اصلاح طلب دانشگاه با محوریت انجمن اسلامی مدرسین و تشکل فرهنگ و سیاست است. که البته  در طول مدت مسئولیت دکتر زینی وند نیز  فشار های متعدی از سوی همین جماعت بر ایشان وارد شد.

این فعال دانشجویی گفت: طیف دومی که بر این مهم فشار می آورند، از وزارتخانه علوم است که دکتر عسگری و دکتر غفاری این قضیه را رهبری می کنند. قابل تامل است که پس از گذشته 2 هفته از جلسه مسئولین وزارتخانه (دکتر غفاری و رکتر عسگری) در دانشگاه رازی کرمانشاه این اتفاق افتاد. علاوه بر این دو طیف گمانه زنی هایی مبنی بر فشار آقای الهی تبار، معاون سیاسی استانداری نیز مطرح است که تا بدین لحظه ایشان هم این گمانه زنی ها را تکذیب نکرده اند.

او خاطرنشان کرد: عملکرد آقای الهی تبار نیز چه در این مسئله و چه قبلا هم مورد انتقاد تشکل ها دانشجویی استان کرمانشاه بوده است و آخرین موضع تشکل ها هم چندی پیش طی بیانیه ای با امضای قریب به اتفاق تشکل ها بود که نسبت به ایشان اعلام شد.

ترابی تصریح کرد: این جای نگرانی دارد که آقای الهی تبار نه تنها پاسخگو عملکرد خود نیستند بلکه در سطح مدیریتی دانشگاه هم دخالت می کنند. به هر حال دخالت در امور دانشگاه توسط ارگان ها و سازمان های خارج از دانشگاهی برای ما مذموم است که نمونه آنرا می توان به این حرکت استانداری است که سعی در زیر سوال بردن استقلال دانشگاه دارند اشاره کرد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حال حاظر آنچه که برای ما مهم است این است که مسئولین در فضایی شفاف و به دور از فشار های خارج دانشگاهی بگویند که دلیل این استعفا چه بوده است چرا که اگر این عمل صورت بگیرد، نمی توان جلوی زیاده خواهی ها را گرفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی در پایان گفت: بنده صراحتا عرض می کنم که اگر این بدعت پیش آید، اگر این موضوع شفاف نشود و اگر این عمل فتح باب سیاسی کاری درون دانشگاه شود که باعث حمایت های سیاسی ریاست دانشگاه از جریانات شود که نتیجه فشار ها است، دانشجویان ساکت نمی نشینند و حتی اگر که هم لازم باشد، واکنش میدانی نشان خواهیم داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
رئیسی: امروز در دانشگاه‌های غربی شرافت مقابل شرارت قرار گرفته است
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور اعلام شد
شخصیت‌های قصه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب
مجازات سوء‌استفاده‌کنندگان از قانون معافیت سربازی چیست
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top