تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/17 - 11:44
کد خبر: 323293

چگونه یک متن رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ نکات فنی + نکات سئو

در نگاه اول، نوشتن رپورتاژ آگهی و آماده سازی آن شاید بسیار راحت به نظر برسه، اما اگر بخواهید رپورتاژ آگهی حرفه ای و هدفمندی را بنویسید و آماده کنید به چند نکته اصلی باید توجه کنید که در ادامه برای شما این نکات را جمع آوری کردیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مطلب از سوپروب، به بررسی نکات مهم متن رپورتاژ آگهی شامل نکات فنی و نکات سئو می پردازیم. این نکات باعث میشه شما متنی داشته باشید که هم هداف مارکتینگ و هم اهداف سئو رو محقق کنه.

در نگاه اول، نوشتن رپورتاژ آگهی و آماده سازی آن شاید بسیار راحت به نظر برسه، اما اگر بخواهید رپورتاژ آگهی حرفه ای و هدفمندی را بنویسید و آماده کنید به چند نکته اصلی باید توجه کنید که در ادامه برای شما این نکات را جمع آوری کردیم.

چگونه یک متن رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ نکات فنی + نکات سئو

نکات کلیدی برای نگاشتن رپورتاژ آگهی
تصور بسیاری از مردم از رپورتاژ آگهی، تبلیغی ساده است که با کپی مطالبی در آن، می توانند رپورتاژ را تالیف کنن و فقط با انجام این کار به بازده و نتیجه قابل قبولی از تبلیغات هم برسن، که این نوع تصور بسیار غلطه؛ زیرا نکات بسیار ریز و همچنین ارزشمندی وجود دارد که  فقط با رعایت آن ها می توان یک رپورتاژ آگهی مناسب را تالیف کرد.یکی از مهم ترین نکته ها این است که بتوانیم به صورت غیر مستقیم، تبلیغ و اهداف خود را بیان کنیم و در متن اشاره ای به تبلیغات به طور مستقیم نشده باشد.

سعی کنید متن آگهی شما کاربردی و جذاب باشد، اهداف و نوع فعالیت خود را به طور غیر مستقیم در قالب یک مطلب آموزشی ارائه دهید تا هم برای کاربران مطلبی مفید باشد و هم از این طریق نوع فعالیت شما را دنبال کنند.

افزایش سئوی متن رپورتاژ آگهی
پس از اینکه به طور کلی متوجه شدید مطلب را چگونه بنویسید و آماده کنید و در ذهن خود کلمات کلیدی متناسب با محتوای مطلب و کارتان را انتخاب کردید، قدم بعدی انتخاب کردن یک تیتر جذاب است.

تیتر
از تیتر های جذاب و گیرا استفاده کنید، تیتر هایی که مخاطب با خواندن آن ها کنجکاو شود و از این طریق وارد سایت شود و بدین ترتیب مطلب شما خوانده می شود، در نتیجه بازدهی تبلیغات شما بالا می رود و به موفقیتی که در انتظارش بودید خواهید رسید.

نکات تحریر رپورتاژ آگهی
توجه داشته باشید که نباید درباره ی تمام افتخارات و جوایز کسب شده شغلی در رپورتاژ آگهی بنویسیدهمان طور که گفته شد می توانید برای مثال زندگی نامه فردی که برای بار اول این کسب و کار را به راه انداخت، شرح گذشته ی او، سختی هایی که بر سر راه او قرار گرفت، فراز و نشیب ها، دوستان و خانواده ی او و پس از آن چگونگی رسیدن به هدف اندیشه ای که داشت را همراه با تصاویر به صورت یک مقاله بنویسید.

برای هر پاراگراف باز هم تیترهایی جذاب و گیرا انتخاب کنید تا مطمئن باشید پاراگراف توسط مخاطب خوانده شود.

درباره ی چگونگی رسیدن به اهداف و موفقیت در کسب و کار خود بگویید و به آن ها این اطمینان را بدهید که مشتری ها از خدمات ارائه شده بسیار خشنود هستند.

با زبان عامیانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و با او توانایی ها و ویژگی های کارتان را به اشتراک بگذاریداز به کار بردن کلمات و عبارات سخت و سنگین و پاراگراف های بلند در متن رپورتاژ بپرهیزید، کاری نکنید که مخاطب از مطالعه بقیه ی مطلب خسته شود و از خواندن آن صرف نظر کند.

رپورتاژ آگهی دارای امتیازهای بسیار بالایی است و یک رپورتاژ حرفه ای و موفق می تواند موجب ارتقا کسب و کار شما در گوگل و بازار آنلاین شود. در ادامه می خواهیم شما را با امتیازات رپورتاژ آگهی آشنا کنیم.

تاثیر کیفیت رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو هم چون گوگل است.

اگر یک متن رپورتاژ آگهی خوب و قوی بنویسید که مورد توجه کاربران باشد، در دیگر سایت ها و هم چنین شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

منتشر کردن رپورتاژ آگهی در وب سایت های معتبر و موثق باعث دیده شدن برندینگ شما و افزایش اعتبار برند شما به دلیل بالا بودن دامین اتوریتی این گونه سایت ها می شود.

 ارزش رپورتاژ برای سئو سایت

سعی کنید حداقل سه کلمه کلیدی مهم در متن را به وب سایت خود لینک دهید.

کلماتی را لینک دهید که با اهمیت باشند و در وب سایت خودتان هم به اندازه کافی از آن کلمات استفاده شده باشد.

یکی از کلمات را به صفحه نخست وب سایت و دیگر کلمات را به صفحات داخلی لینک دهید.

ارزش واژگان کلیدی در برابر موضوعات در سئو محتوا

در سال های اخیر، چگالی کلمات یکی از مهم ترین بخش ها برای بهبود بخشی به سئو محتوا و یکی از بزرگترین بحث ها بود. اکثر رپورتاژنویس ها بر این که از چه کلماتی استفاده می شود و حتما کلمات لینک داده شود و حتی این که کلمات در کجا استفاده شوند تاکید زیادی داشتند، اما امروزه این مطلب نباید پایه ی کار شما قرار بگیرد.

باید هماهنگی بین تیتر و محتوای نوشته شده وجود داشته باشد، این که بخواهید در تیتر از بهترین کلمه های کلیدی استفاده کنید ولی متن، محتوای دیگری داشته باشد و اصلا درباره ی تیتر صحبت نشده باشد، گوگل حتما وب سایت شما را شناسایی می کند حتی اگر جریمه هم نشوید، گوگل از تیتر و محتوای متن شما هیچ گونه استفاده ای نخواهد کرد.

مهم تر از کلمات کلیدی، استفاده از متن کامل، مفید و کاربردی برای کاربران یکی از اولویت های گوگل می باشد.

دقت کنید که رپورتاژهایی را که به صورت کمپین انجام می دهید، ابتدا حتما در یک سایت معتبر با دامین اتوریتی بالا منتشر کنید و پس از آن در بقیه ی سایت ها نشر دهید.

کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوا
شاید شما دیدگاه تان این باشد که وقتی به طور مثال شهر دبی را سرچ می کنید سایتی بالاتر قرار می گیرد که کلمه شهر دبی را به تعداد زیاد در سایت خود لینک کرده باشد اما در اصل گوگل به دنبال وب سایتی می گردد که در کنار کلمه ی شهر دبی از کلمات کلیدی دیگری مثل تور دبی، جاذبه های گردشگری دبی و… در محتوای متن خود استفاده کرده باشد.

با توجه به مثال بالا، این نتیجه را دریافت می کنیم که گوگل بیشتر به دنبال مطلب کامل و جامع و هم چنین با کیفیت می گردد پس بهتر است دغدغه کلمات کلیدی را نداشته باشید و به جای آن بر روی بالا رفتن کیفیت محتوای خود کار کنید

چگونه یک متن رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ نکات فنی + نکات سئو.

محتوای مکمل متن رپورتاژ آگهی :
در واقع محتوای مکمل می تواند موجب بالا رفتن اهمیت و کیفیت وب سایت شود و از آنجا که گفتیم موتورهای جستجو مانند گوگل هم به دنبال صفحه هایی با کیفیت بالا هستند، اما زیاد درباره ی محتوای مکمل صحبتی بیان نمی شود.

محتوای مکمل چیست؟
در حالت کلی، محتوای مکمل طراحی ها و طرح ریزی هایی می باشد که توسط آن، کاربران بتوانند به بقیه ی بخش های سایت که حتی می تواند وب سایت دیگری باشد دسترسی پیدا کنند.

مفهوم کلی محتوای مکمل، لینک  دادن به سایر وب سایت ها و مقاله ها نیست، در واقع یک محتوای کامل و معتبر باید آن چیزی را که مفید و پرکاربرد برای کابران باشد را نشر دهد و با هدف رپورتاژ و محتوای اصلی پیوسته باشد.

چگونه یک متن رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ نکات فنی + نکات سئو

لینک سازی کلمات کلیدی مرتبط
سایت یوتیوب یک نمونه ی کامل و جامع از محتوای مکمل می باشد. بیشتر از90 درصد صفحات یوتیوب از محتوای مکمل تشکیل شده اند، به طوری که کاربرها با استفاده از محتوای مکمل برای پیدا کردن ویدیو های دیگر استفاده می کنند و بدین ترتیب کاربران تایم بیشتری را در این سایت سپری می کنند که این کار هم به دنبال خود مزایایی دارد.

البته توجه داشته باشید که نباید بیشتر از حد خاصی از محتوای مکمل استفاده کنید، زیرا باعث حواس پرتی کاربر می شود و گوگل هم چنین چیزی را نمی پسندد.

نگه داشتن کاربران در صفحه
یکی از فاکتورهایی که گوگل برای بالا بردن رتبه سایت در نظر می گیرد، زمانی است که کاربران در صفحه سایت سپری می کنند و هر چقدر این تایم طولانی تر باشد رتبه شما هم در گوگل به همان اندازه بالا خواهد رفت. یکی دیگر از مزایای این مبحث این است که کاربر را تبدیل به مشتری خدمات و محصولات شما می کند. باید با استفاده از محتواهای با کیفیت، کاربران را در سایت خود نگه دارید.

استفاده از مواردی مثل ساب هدینگ ها، نقاط گلوله ای و لیست ها که از استانداردهای تولید محتوا بوده بسیار موثر است. مثل همین مواردی که من در این مطلب رعایت کردم.

منبع :superweb.ir

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
حکم رهبر انقلاب برای نمایندگی ولی فقیه در یک استان
۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
حزب‌ الله شهادت ۱۶ رزمنده خود را تایید کرد
افشای پشت‌پرده هولناک انفجارها در بیروت
آغاز بارش برف در یک استان ایران
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top