تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/05/22 - 11:11
کد خبر: 323671

مزایا و معایب مهاجرت به خارج کشور

علاوه بر این، مهاجرت به طور مستقیم خانواده شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. آن ها می توانند دسترسی بهتری به امکانات تحصیلی و شغلی داشته و حتی برای جامعه محلی نیز از این نظر مفید واقع شوند. شاید جالب باشد که بدانید آمارها نشان می دهد که جمعیت مهاجران معمولا نسبت به جمعیت محلی، جرم و جنایت کمتری را مرتکب می شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از مجله گردشگری گردگرد، مهاجرت به جابجایی بلند مدت افراد از کشوری به کشور دیگر گفته می شود. نکات مثبت و منفی پیرامون مسئله مهاجرت به کشورهای خارجی بسیار زیاد است. مردم به دلایل مختلفی مانند بازنشستگی، عشق، تحصیل یا فرار از جنگ و آزار تصمیم به مهاجرت می گیرند. افراد دسته آخر به عنوان پناهنده شناخته می شوند. مهاجرت موقت، مهاجرت قانونی، مهاجرت غیرقانونی و پناهندگی همه از انواع مهاجرت محسوب می شوند.

تقریبا ارائه یک نظر قطعی در مورد مهاجرت کار بسیار دشواری است. از طرفی دولتمردان نیز تلاش می کنند تا با سوء استفاده از ترس و تعصبات عمومی، نظرات منفی زیادی پیرامون مسئله مهاجرت ایجاد کنند. پس چگونه باید بدانیم که چه چیزی را باور کنیم؟ به طور کلی آیا ما از مهاجرت به کشوری دیگر سود می بریم؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که هدف ما از مهاجرت چیست. اگر به دنبال شرایط شغلی و تحصیلی بهتری هستیم، پس مهاجرت می تواند درهای تازه ای را به روی ما باز کند. اما آیا امکانات لازم برای مهاجرت را در اختیار داریم؟ آیا این همه زحمت واقعا ارزشش را دارد؟ در زیر چند مورد از مزایا و معایب مهاجرت را بررسی می کنیم.

مزایای مهاجرت
مهاجرت، فرصت زندگی برابر را برای افراد فراهم می کند. تحقیقات نشان داده که انگیزه زیاد مهاجران برای پایه ریزی زندگی جدید، باعث ایجاد ابتکار و نوآوری در این افراد می شود. بنابراین معمولا مهاجران زیادی را می بینیم که به کارآفرین های بزرگی تبدیل شده اند. اگر تحصیلات دانشگاهی دارید و یا در زمینه ای خاص آموزش دیده اید، شانس موفقیت شغلی شما در دوران مهاجرت بسیار بالاتر نیز هست.

علاوه بر این، مهاجرت به طور مستقیم خانواده شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. آن ها می توانند دسترسی بهتری به امکانات تحصیلی و شغلی داشته و حتی برای جامعه محلی نیز از این نظر مفید واقع شوند. شاید جالب باشد که بدانید آمارها نشان می دهد که جمعیت مهاجران معمولا نسبت به جمعیت محلی، جرم و جنایت کمتری را مرتکب می شوند. دلیل این امر این است که مهاجران ترجیح می دهند در یک کشور بیگانه به دور از حاشیه و امورغیرقانونی زندگی کنند. بنابراین مهاجرت معمولا یک سبک زندگی سالم را برای شما به ارمغان می آورد.

معایب مهاجرت
همان طور که می دانید همواره خراب کردن چیزی، بسیار ساده تر از ساختن آن است. معمولا افراد زندگی خود را به سادگی در اثر یک تصمیم اشتباه، خراب می کنند؛ اما ساختن یک زندگی از پایه، کاری بسیار دشوار و نیازمند سال ها تلاش است. اگر قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید، به چیزی بیش از یک بلیط هواپیما چارتر نیاز دارید. شما باید بدانید که تقریبا تمام زندگی خود را باید از نو بسازید. برای این کار به سرمایه و مهارت نیاز دارید. سرمایه ای که بتواند زندگی شما را در ابتدای مهاجرت تامین کرده و مهارتی که بتواند در پیدا کردن و یا پایه گذاری یک شغل، به شما کمک کند.

یکی از بزرگترین معایب مهاجرت، ریسک بزرگ برای از دست دادن سرمایه و کار است. شما باید تمام زندگی خود را رها کرده و به امید به دست آوردن چیزهای بیشتر، به کشور دیگری سفر کنید. بسیاری از صاحب نظران نیز معتقدند که پدیده مهاجرت برای اقتصاد و فرهنگ کشور مبدا و مقصد بسیار مخرب است. بنابراین شما باید با تمام این نظرات منفی بجنگید و راه خود را به سختی به سمت موفقیت باز کنید. البته دوری از اقوام و زادگاه نیز فشار مضاعفی بر زندگی مهاجران وارد می کند.  

یکی دیگر از مسائلی ک قطعا با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد، دیدگاه منفی مردم محلی نسبت به مهاجرین است. البته امروزه معمولا در بیشتر کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا بخش زیادی از جمعیت را مردم مهاجر تشکیل می دهند؛ بنابراین کمتر از گذشته با تابو و ترس نسبت به مهاجران روبرو هستیم. اما این مشکل هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارد؛ خصوصا این که بسیاری از دولت ها و رسانه ها نیز به این فضای منفی دامن می زنند.

هزینه های زیاد مهاجرت نیز با توجه به تفاوت نرخ ارز در کشور مبدا و مقصد، معمولا سر به فلک می کشد. البته راهکارهایی برای کم کردن هزینه ها نیز دارید. بهتر است که یک برنامه بلند مدت برای مهاجرت داشته باشید تا فرصت کافی برای پس انداز پیدا کنید. صرفه جویی را نیز از همان قدم اول و زمان تهیه بلیط هواپیما شروع کنید. وبسایت هایی مانند مستر بلیط امکان خرید بلیط هواپیما ارزان را برای شما فراهم می کنند. شاید در مقابل هزینه های زیاد مهاجرت، یک بلیط ارزان قیمت چندان به چشم نیاید، اما شما به محض ورود به کشور بیگانه، با هزینه های پیش بینی نشده ای روبرو می شوید که حتی چند دلار اضافه نیز می تواند برای شما راهگشا باشد. اجاره یک منزل ارزان قیمت در محله های معمولی نیز می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. به طور کلی برای یک مهاجرت خوب، باید فردی مقتصد و با برنامه باشید، وگرنه در همان ابتدای راه، زمین می خورید.

به طور کلی مهاجرت اتفاق می افتد. مهاجرت آن چیزی است که یک انسان را از شرق آفریقا و یا جنوب هند به نقاط دیگر دنیا می رساند تا زندگی بهتری داشته باشد. تنها اگر این مسئله را به خاطر بسپاریم، می توانیم پدیده مهاجرت را به خوبی درک کرده و یک سیاست مهاجرتی صحیح برای خود و دیگران بسازیم.

در نهایت باید گفت که مهاجرت به خارج از کشور می تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد، اما نتیجه نهایی این است: تحقیقات خود را انجام دهید، به طور جدی به همه ابعاد مسئله فکر کنید و قبل از آن که یک بلیط هواپیما خارجی تهیه کنید، مطمئن شوید که به دلایل مناسبی دست به انجام چنین حرکتی زده اید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top