تاریخ انتشار: 19 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3259

تبعیض در بیمارستانها

رییس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: روح قانون تعرفه‌گذاری فریاد در درون خفته چندین ساله پرستاری است اما هم اکنون در بیمارستان‌ها به لحاظ پرداخت کارانه تبعیض غوغا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،وی با اشاره به افزایش میانگین حقوق و دستمزد دریافتی پرستاران از سال 83 تا پایان دولت نهم از گفت : این ازدستاوردهای روبنایی بود که بدین ترتیب حقوق پرستاران از 130 به 480 هزار تومان افزایش یافت که البته هنوز مطلوب نیست.

میرزابیگی به تاخیر در اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت : اجرای آن منوط به اخذ سریع‌ترتصمیمات از سوی معاونت سلامت وزارت بهداشت است وهم اکنون همه لوازمات این طرح از جمله تعیین میزان تعرفه، بازنگری شرح وظایف و استانداردسازی و تهیه چک‌لیست‌های مدیریتی فراهم شده است.

وی افزود: در یک ماه گذشته مقرر شد که طرح تعرفه‌گذاری خدمات به صورت پایلوت در یکی از شهرها اجرا شود اما هنوز این طرح اجرا نشده است.

رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور بر ضرورت توجه کمیسیون اجتماعی دولت به دو بند از این قانون مبنی بر دیده شدن بودجه‌های سنواتی و صدور مجوز مضاعف استخدام نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی دفاتر پرستاری هم تعرفه و شرح وظایف آنان دیده که بدین ترتیب زمینه مراقبت بیماری‌های مزمن در خارج از مراکز درمانی مهیا شد.

وی از شیوه اجرای طرح هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها انتفاد کرد و گفت: طرح‌های فراوانی از جمله طرح خود گرانی بیمارستان‌ها و حتی طرحی مبتنی بر عملکرد و خصوصی‌سازی برای اداره بیمارستان‌ها ارایه شد که عملا محکوم به شکست بود.

رییس کل سازمان نظام پرستاری کشوردر ادامه ازطرحی که هم اکنون برای اداره بیمارستان‌ها مطرح شده است، مالکیت مراکز درمانی به دست دولت و مدیریت خدمات توسط هیات امنا خبر داد وافزود: در این طرح مالکیت در دست دولت، مدیریت به صورت هیات امنایی و بخشی از هزینه‌ها توسط دولت تامین می‌شود و این در شرایطی است که این بیمارستان‌ها با نظارت دولت موظف به رعایت تعرفه دولتی هم هستند.

وی گفت: درآیین نامه اداره هیات امنایی بیمارستانی بلندپروازی‌های غیر قابل اجرایی منظور شده بود و اختیارات گسترده‌ای را به اعضا هیات علمی و پزشکان می‌داد به همین دلیل بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس لغو شده است.

رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت در صورت تصویب این آیین‌نامه اجرای این طرح فقط دربیمارستان‌های شهرهای بزرگ امکان‌پذیر است زیرا با انحصارطلبی پزشکان، در اعضای هیات امنا این بیمارستان‌ها سایر گروه‌های پزشکی وابسته به بهداشت و درمان حضور ندارند.

وی به کمبود شدید نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: اگرچه سالیانه مجوز استخدام برای 14 هزار نیروی انسانی (50 درصد پرستار) صادر شده ولی با توجه به توسعه مراکز درمانی در دولت نهم و اورژانس‌های پیش بیمارستانی هنوز نیاز برطرف نشده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top