تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/11 - 14:19
کد خبر: 326447

اختصاص ۸۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، گفت: در اربعین حداکثر ۸ هزارو ۵۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل بین شهری زائران اختصاص می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه استفاده هایی از مساجد در اربعین می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به اینکه روادید لغو شد و تسهیلات بیشتری برای زائرین در نظر گرفته شده برآورد ما این است که زائران بیشتری در مراسم اربعین شرکت می کنند بنابراین بر اساس شرایط جدید پیش بینی های متفاوت تری از سنوات گذشته برای حمل و نقل و اسکان در داخل خاک ایران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما در خاک ایران است، گفت: آن قسمت از مسئولیت هایی که در خاک عراق اعم از خدمات درمانی، بهداشتی، امدادی، حمل و نقل و اسکان تغذیه می‌دهیم در حقیقت کمک ما به دولت و ملت عراق است در حالی که میزبان اصلی در داخل خاک عراق دولت و مردم عراق هستند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: پیش بینی ما در طول مسیرها این است که از تمامی ظرفیت های موجود در بخش های عمومی و یا در بخش خصوصی آماده کردیم که اگر در شرایط خاص حمل و نقل به کندی انجام شد بتوانیم در آن زمان برای اسکان زائران در مراکز استان‌های عقبه به خصوص در مراکز استان‌های مرزی آمادگی داشته باشیم. ما از حسینیه‌ها و سالن ‌ها برای اسکان استفاده خواهیم کرد.

ذوالفقاری درباره تدابیر اتخاذ شده برای مسیرهای برگشت برای زائران حسینی، اظهار کرد: یک ظرفیت مشخص برای حمل و نقل عمومی در داخل کشور داریم. حدود ۱۴ هزار اتوبوس بین شهری داریم که از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ اتوبوس در حال خدمت رسانی هستند. در اربعین حداکثر ۸ هزارو ۵۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل بین شهری زائران اختصاص می‌یابد. همچنین امسال حمل و نقل در استان خوزستان افزایش پیدا خواهد کرد. افزون بر این حمل و نقل هوایی هم مانند سنوات گذشته وجود دارد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد کرد: ظرفیت حمل و نقلی مرتبا در حال تغییر است و به همین دلیل است که تاکید داریم زائران سفر خود مدیریت کنند. ما با استفاده از جی پی اس در زمان عملیات رصد می کنیم که چه تعداد به سمت مرز حرکت می کنند، چه تعداد اتوبوس در حال برگشت هستند و تمامی این موارد مدیریت می شود.

ذوالفقاری ادامه داد: وقتی زائران در زمان برگشت به یکباره وارد مرزهای ایران می شوند، در مقاطع ظرفیت حمل و نقل ما با تعداد مسافر تطبیق نمی کند، برای این کار با پیش‌بینی کردیم که در شهرهای مرزی اگر توقف ای صورت گرفت زائران اسکان پیدا کنند،فقط به گذشته نشان می دهد که مردم در چنین مواقعی حاضر به اسکان در مناطقی که ما برای آنها تدارک دیده ایم نیستند، تعداد کمی از این طرح استقبال کردند.

وی اظهار کرد: زوار اباعبدالله الحسین(ع) باید در زمان برگشت همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند تا مشکلاتی برای آنها به وجود نیاید.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که پرداخت ارز در خاک عراق از چه زمانی شروع می شود گفت: تاکنون مطلبی به عنوان پرداخت ارز در خاک عراق نهایی نشده، ما در این خصوص بحثهای تخصصی داریم اما سال گذشته‌ام اعلام کردیم که موافق پرداخت ارز در داخل عراق نیستیم،چنانچه لازم باشد و امکانی برای بانک مرکزی وجود داشته باشد این کار انجام شود. به تمامی زائران تاکید داریم که حتما در این سفر پول به همراه داشته باشند، زائران به اعتماد این که در داخل عراق می توانند ارز تهیه کنند بدون ارز سفر نکند.

وی ضمن بیان تاریخ های خدمات رسانی اربعین در مرزهای ایران و خاک عراق، اظهار کرد: خدمات‌رسانی اربعین ز تاریخ ۱۳ تا سی‌ام مهرماه در مرز های ایران انجام ‌می‌شود، اما در خاک عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهرماه این اقدامات صورت می‌گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره اقدامات انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی، گفت: برای بازگشایی مرز خسروی، توافق به صورت کتبی در توافهمنامه بین وزای ایران عراق انجام شده است. از روز نهایی شدن این توافق ما و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق به دنبال این هستیم که زمان بازگشایی مرز خسروی از سوی عراق اعلام شود. تا زمانی که از طرف دولت عراق رسما بازگشایی مرز خسروی انجام نشود، قطعا تردد زوار از این میسر نیست.

وی افزود: امیدواریم زمان افتتاح مرز را دولت عراق به زودی به ما اعلام کند. دولت عراق در حال حاضر به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و مخصوصا امنیت مرز خسروی تا بغداد است. ما به دولت عراق اعلام کردیم که هر روزی که آنها را اعلام کنند ما برای بازگشایی مرز خسروی آماده هستیم. در حال حاضر مرز خسروی برای زائران باز نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top