تاریخ انتشار: 20 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3273

کسی نیست جای کفاشیان برای فوتبال

از روزی که علی سعیدلو از سوی محمود رئیس‌جمهور به عنوان جانشین محمد‌علی‌آبادی انتخاب شد، بسیاری از محافل خبری مدعی شدند، آقای رئیس بنا دارد در سیستم مدیریتی ورزش تغییراتی را به وجود آورد تا با این روش، حرکت لاک‌پشتی ورزش ایران را با شتاب بیشتری مواجه کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،سعیدلو در ابتدای کار، 4 نفر از مدیران نام آشنای ورزش را به عنوان معاونین و مشاوران اصلی خود انتخاب کرد تا این مساله برای همه روشن شود که وی برخلاف روش مدیریت محمد علی‌آبادی به دنبال ورود افراد متخصص و توانمند به عرصه مدیریت ورزش است.

انتخاب امیررضا واعظی آشتیانی، حبیب کاشانی، سید حمید سجادی و حمید قاسمی به عنوان حلقه نخست مدیریتی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی بیانگر این موضوع بود که رئیس جدید دوست دارد سرعت ورزش ایران با شتاب بیشتری همراه شود.

سعیدلو که در مدیریت خود اثبات کرده، با کسی تعارف ندارد، پس از انتخاب مدیران ارشد خود، گفت‌وگو مستقیم با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را آغاز کرد و در این ملاقات‌ها، به صورت شفاف خطاب به این رؤسا اعلام کرد اگر توانایی لازم برای پیشرفت و موفقیت رشته خود را نداشته باشند، بدون تأمل آنها را از رأس فدراسیون برکنار خواهد کرد و مدیری توانمند را به‌جای آنها روی کرسی ریاست آن فدراسیون می‌نشاند.

سیاست رئیس سازمان تربیت بدنی از سوی منتقدان پر و پا قرص و همیشگی با استقبال روبه‌رو شد، به گونه‌ای که رسانه‌هایی که تا قبل از ورود رئیس جدید در زمره منتقدان جدی سازمان تربیت بدنی قرارداشتند، با عقب نشینی از مواضع قبلی در برابر سعیدلو نرمش نشان دادند تا وی با آرامش بیشتری کار خود را در عرصه مدیریتی ورزش دنبال کند.

هرچند رئیس سازمان تربیت بدنی علاقه نداشت تصمیماتش تا قبل از اینکه به مرحله اجرا برسد، در عرصه رسانه بازتاب داشته باشد، برخی محافل خبری از عزم وی برای تغییرات گسترده در رأس بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی خبر دادند و مدعی شدند او نسبت به عملکرد برخی فدراسیون‌های ورزشی نظر مثبتی ندارد، از این رو در دیدار با روسای این فدراسیون‌ها خطاب به کرسی‌نشینان اعلام کرده اگر کوچک‌ترین تعللی از سوی آنها سربزند، با برخورد غیرمنتظره وی رو به رو خواهند شد!

این اولتیماتوم آقای رئیس به قدری تأثیرگذار بود که مدیرانی که تا قبل حضور سعیدلو در سازمان تربیت بدنی، مدیریت خود در ورزش را بی‌همتا می‌دانستند، تصمیم گرفتند برای در امان ماندن از خشم رئیس، تغییر رویه دهند تا شاید خطر کمتری کرسی ریاست آنها را تهدید کند.

بنا به گفته منابع موثق خبری، یکی از مدیرانی که در تیررس برکناری قرار دارد، کسی نیست جز علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال! کفاشیان که خود بهتر از هر کسی خبر دارد چقدر ریاستش در فدراسیون فوتبال متزلزل است، این روزها ترجیح می‌دهد هر حرکتی را که مورد پسند جناب رئیس است، انجام دهد تا گزندی متوجه کرسی او در فدراسیون فوتبال نشود، غافل از اینکه مدیران سازمان تربیت بدنی به هیچ وجه وی را شایسته حضور در این پست نمی‌دانند و معتقدند فوتبال ایران نیاز به دگردیسی مدیریتی دارد.

البته نگاه مدیران سازمان تربیت بدنی بدین شکل نیست که تنها به‌دنبال خروج کفاشیان از رأس فدراسیون فوتبال باشند بلکه آنها به‌دنبال این هستند تا با حرکتی اصولی ضمن اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از طریق برگزاری مجمع عمومی فدراسیون، زمینه ورود مدیری متخصص به عرصه فوتبال را فراهم آورند.

مدیران سازمان ورزش به‌ویژه امیررضا واعظی آشتیانی قائم مقام سعیدلو معتقدند که اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال کارآیی و ظرفیت لازم را برای پیشرفت این رشته ندارد. در شرایط کنونی، رئیس فدراسیون بر اساس اساسنامه هیچ اختیاری از خود ندارد، به همین دلیل هرگاه با انتقادی در عملکرد خود مواجه می‌شود، تمام ناکامی‌ها و کاستی‌های مدیریتی را به پای اساسنامه فدراسیون می‌اندازد و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی می‌کند. به همین دلیل، مدیران سازمان تربیت بدنی بنا دارند در اسرع وقت، ابتدا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تغییر و سپس مدیریت فدراسیون را دست‌خوش تغییر و تحول قرار دهند.

با این تفاسیر، برخی منابع نیمه رسمی طی چند روز گذشته اعلام کردند چنانچه تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا 2011- قطر نتواند موفقیت لازم را کسب کند، احتمال می‌رود این ناکامی موجب شود سازمان تربیت بدنی تصمیم نهایی را در خصوص فدراسیون فوتبال اخذ و تغییرات در حوزه فوتبال را آغاز کند. هر چند که مسئولان سازمان تربیت بدنی در اظهارنظرهای غیر رسمی خود صراحتاً اعلام کردند به دلیل نبود گزینه مناسب برای مدیریت در فدراسیون فوتبال، فعلاً تا اصلاع ثانونی ترجیح می‌دهند در این حوزه تغییراتی را صورت ندهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top