تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/17 - 12:15
کد خبر: 327400

آشنایی با راهبند اتوماتیک – راهبند تک

راهبند های اتوماتیک از یک ورقه و یک میله فلزی تشکیل شده اند که در انتهای آن یک وزنه وصل گردیده و به صورت افقی در مقابل وسایل نقلیه روی مسیر قرار میگیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مطلب قصد داریم شما کاربران عزیز را با راهبند اتوماتیک آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد. با ما همراه باشید.

سیستم های راهبند اتوماتیک، بخش عمده ای از ادوات کنترل رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی را بخصوص در پارکینگ ها را تشکیل می دهند .

راهبند های اتوماتیک از یک ورقه و یک میله فلزی تشکیل شده اند که در انتهای آن یک وزنه وصل گردیده و به صورت افقی در مقابل وسایل نقلیه روی مسیر قرار میگیرد.

سیستم راهبند اتوماتیک، برای کنترل رفت و آمد وسایل نقلیه بخصوص در پارکینگ ها است و کنترل دقیق تری بر ورود و خروج را فراهم می آورد. در پارکینگ های عمومی کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه و همچنین محاسبه هزینه ها پارکینگ، توسط سیستم راهبند اتوماتیک صورت می گیرد. راهبند هایی به صورت اتوماتیک و سرعت بالا، برای کنترل رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین و تریلر ها در ورودی و خروجی کارخانه ها، راه حل خوبی را ارائه می دهند.

آشنایی با راهبند اتوماتیک – راهبند تک

راهبند اتوماتیک دارای ویژگی های کاربردی از جمله  توانایی کنترل رفت و آمد وسایل نقلیه و مدیریت هم زمان چندین مسیر ورودی و خروجی است. همچنین استفاده از  سیستم  راهبند اتوماتیک در پارکینگ  بدون نیاز به اپراتور در هنگام استفاده از پارکینگ هوشمند است. و همچنین توانایی ثبت و نظارت بر عبور و مرور کارکنان را دارد.

سیستم های راهبند با کنترل از راه دور، برای کنترل مسیر های منتهی به مکانهای  محافظت شده و نیز کنترل ترافیک قابل استفاده هستند. همچنین برای بخش وسیعی از برنامه های کاربردی دیگر مناسب هستند.

از این راهبند ها برای ورودی به کارخانه ها و مکان های صنعتی نیز استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های کاربردی و مهم سیستم های راهبند اتوماتیک و ضد برخورد، امنیت بالای این دستگاه برای عبور و مرور در مکان های شلوغ است.

سیستم ضد برخورد راهبندهای اتوماتیک
چگونگی عملکرد این بخش از سیستم راهبند به این صورت است که درهنگام بسته شدن اگر جسمی مثلا یک خودرو، زیر میله راهبند باشد، به وسیله  سنسورهای مجاورتی که در آن تعبیه شده است حضور وسیله نقلیه را تشخیص میدهد و میله راهبند را بالا می برد تا به وسیله نقلیه، عابر و راهبند آسیبی وارد نشود.

انواع راهبند
راهبندها به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شوند که امروزه راهبند های دستی باتوجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژِی، در صنعت کاربرد های محدودی دارند.

راهبند های اتوماتیک در محل هایی که عبور و مرور زیادی دارند برای مثال پارکینگ مجتمع ها و آپارتمان های بزرگ، کارخانه ها و مناطق صنعتی، محل پرداخت عوارض در جاده های بین شهری، پارکینگ های مراکز خرید و مکان های عمومی و پاساژها، استفاده گسترده ای دارند و می توان بوسیله آن آن عبور و مرور افراد را کنترل نمود. راهبند اتوماتیک به صورت اتوماتیک و خودکار مسیر را باز می کند.

راهبند های اتوماتیک خو نیز به چند دسته کلی تقسیم می شوند که شامل از راهبند های اهرمی، راهبند های زنجیری، راهبند های مکانیکی و راهبند های هیدرولیکی هستند. که این دسته بندی مربوط به مکانیزم باز شدن مسیر توسط راهبند می باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد انواع راهبند به سایت راهبند تک(www.rahbandtak.com)  مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top