تاریخ انتشار: 24 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3334

حمایت از نود دلیل ندارد

رئیس سازمان صداوسیما در اظهارنظری برای چندمین بار در طول مدت ریاستش بر رسانه ملی از برنامه تلویزیونی «نود» و تهیه کننده- مجری آن «عادل فردوسی‌پور» حمایت و در خصوص وی در برابر خبرنگاران گفت: «عادل فردوسی‌پور به خوبی بر خط قرمز ها اشراف دارد و می تواند برنامه پرمخاطب خود را به درستی مدیریت کند.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عزت‌الله ضرغامی در حالی این مساله را مطرح می کند که بسیاری از اهالی رسانه معتقدند فردوسی‌پور برای جذابیت بخشیدن به برنامه خود بارها از خط قرمزها عبور می کند تا به این شکل بتواند در عرصه رقابت با دیگر برنامه های ورزشی سیما گوی سبقت را برباید.

روند برنامه تلویزیونی «نود» در سال های اخیر نشان می‌دهد این برنامه به‌جای پرداختن به مسائل اصولی بیشتر به حاشیه های کاذب می‌پردازد تا بتواند مخاطب بیشتری جذب کند و عمدتاً نگاه حاکم بر این برنامه در راستای استفاده از این تربیون برای طرح‌وبحث چالش‌های عمده و اساسی فوتبال ایران نیست.

تعدادی زیادی از صاحب نظران و کارشناسان رسانه، روند برنامه «نود» را متزلزل می دانند چرا که این برنامه از مسیر اصلی خود خارج شده و امروز برای در امان ماندن از تعطیلی، عوامل تهیه و اجرای آن ترجیح می دهند به موضوعات زرد و حاشیه ای بپردازند.

این روند در دور جدید این برنامه نیز شدت گرفته، به‌طوری که عوامل این برنامه ورزشی- تلویزیونی برای توجیه نقاط ضعف خود در پس مسائل کم اهمیت پنهان می شوند و در پایان در عین ناباوری ژست افراد پیروز را به خود می گیرند.

به‌عنوان نمونه در برنامه ای که «امیر رضا واعظ آشتیانی» به عنوان میهمان ویژه در آن شرکت کرد، فردوسی‌پور با تمام توان سعی کرد مدیرعامل استقلال را گوشه رینگ ببرد تا بتواند وی را به اصلاح مجریان تلویزیونی «ناک اوت» کند اما زیرکی مدیرعامل استقلال، مجری را مجبور به تغییر مسیر بحث کرد. این در حالی است که اگر فردوسی‌پور، مسیر بحث خود را به موضوعات اصلی و نه حاشیه‌ای اختصاص می‌داد می توانست میهمان خود را به چالش بکشد تا او در برابر میلیون ها بیننده مجبور شود در برابر سوالات اصولی مجری برنامه تسلیم شود.

عده ای دیگر از کارشنان معتقدند فردوسی‌پور به تنهایی در این ماجرا مقصر نیست بلکه این مدیران شورای سیاست‌گذاری ورزش صدا و سیما هستند که باعث به‌وجود آمدن چنین فضایی در رسانه ملی شده اند. این افراد حمایت های «پورمحمدی»، مدیر شبکه سوم سیما از برنامه نود را عامل اصلی افت فاحش برنامه تلقی می کنند و می‌افزایند وی به‌دلیل دوستی و آشنایی دیرینه با تهیه کننده این برنامه تلویزیونی، بسته حمایتی چشم بسته‌ای را در اختیار او قرار داده که اگر سطح کیفی برنامه به مراتب پاین‌تر از وضع موجود هم برسد، کسی نتواند اعتراض کند.

اما در شرایطی که رئیس رسانه ملی معتقد است فردوسی‌پور نسبت به خطوط قرمز کاملاً آشنایی دارد گویا وی نسبت به اتفاقاتی که در زیرمجموعه مدیریتی‌اش رخ می دهد، آگاهی کاملی ندارد، چراکه اگر خلاف این مطلب بود وی درست 24 ساعت پس از مانور تبلیغاتی رسانه‎های غربی روی سخنان مجری برنامه «نود»در خصوص مشکلات و پارازیت‌های ماهواره‌ای حاضر نمی‌شد این گونه از مجری نود حمایت کند.

به نظر می رسد رئیس رسانه ملی و مدیران شورای سیاست‌گذاری ورزش سیما باید در سیاست خود در قبال برنامه «نود» قدری تامل کنند چرا که این حمایت بی بدیل می‌تواند در آینده پیامدهایی را دربرداشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا انگلیسی‌ها به دنبال پرونده پزشکی حسن روحانی بودند؟
واکنش رهبر انقلاب وقتی به غرفه کتاب‌ فال و طالع‌بینی میرسند +فیلم
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز
مصر اسرائیل را تهدید کرد
حیرت زدگی خبرنگار صهیونیستی از حملات مقاومت فلسطین
سناتور آمریکایی خواستار بمباران غزه با بمب اتم شد
ادعای دوباره سنتکام درباره رهگیری و انهدام پهپاد یمن
شیرین زبانی سفیر آمریکا برای جنایات اسرائیل در رفح
ارتقای روابط ایران و مصر در مسیر هموار
نقشه نافرجام دختر جوان برای اخاذی از پدرش
توضیحات جدید آمریکا درباره رفح و کمک تسلیحاتی به اسرائیل
توصیه فرماندهان نظامی به نتانیاهو
کودک بازیگوش زن همسایه را با خودرو زیر گرفت
بانیان خسارات برجام می‌خواستند توانمندی‌های دفاعی را هم واگذار کنند!
وقتی نماینده سابق مجلس مقلّد نوکران اسرائیل و آمریکا می‌شود
اخراج آمریکا از نیجر و گسترش همکاری‌ها با ایران و روسیه
وداع دراماتیک طارمی با هواداران با گل نجات بخش
گفت و شنود/ زیرکامیون!
صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۴ اردیبهشت
همدستی پارکوکار و هکر برای سرقت میلیاردی از خانه آقای وکیل
آدم ربایی ساختگی دختر جوان برای و اخاذی ۴۰ هزار دلاری از پدرش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top